"Uspjeli smo stabilizirati poslovanje i odlučili se na širenje mreže. Sve što smo uveli novo u 2016. i 2017., letjet će i ove godine, jer su se planovi i odluke pokazale dobrim. Svake godine u dva navrata analiziramo otprilike 20 potencijalnih novih ruta, a za uvođenje nove odlučuje se tek nakon tih analiza", objasnio je Mlinar.
Dodao je da je u ljeti iznimno velika potražnja te da bi "dobro radili i da imaju 70 Airbusova, no za te bi avione i zimi, kada nema toliko potražnje i teško da će porasti, trebalo otplaćivati kredite".
Stoga tvrtka, kako je kazao, ne planira širenje flote kupnjom, nego će postojećim 12 zrakoplova u ljetnoj sezoni, slično kao i prošle godine, pridružiti još dva unajmljena zrakoplova tvrtke Air Nostrum, s čime nastoje odgovoriti na povećanu sezonsku potražnju, a rade i s charter letovima za određene klijente.
Od novosti za ljetni red letenja ove godine izdvojio je nove sezonske linije Dubrovnik-München te Split-Kopenhagen, kao i jačanje veza na domaćim linijama, te će u redovitom putničkom prometu izravno letjeti u 40 odredišta u 24 europske države, od čega se očekuje nastavak pozitivnih trendova, odnosno premašivanje lanjskih i rekordnih brojki od 2,1 milijun prevezenih putnika.
Voditelj zemaljskih operacija Croatia Airlinesa Robert Kruljac istaknuo je, pak, kako prilagodba novom terminalu zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman, otvorenom prije godinu dana, nije bila jednostavna niti laka, ali su uspjeli zahvaljujući i reorganizaciji unutar tog sektora tvrtke u kojemu je zaposleno 39 specijalista, osposobljenih za sve vrste poslova oko prihvata i otpreme zrakoplova i putnika na zračnoj luci.
"Novi terminal zagrebačke zračne luke oko šest puta je veći nego stari, a kako Croatia Airlines na toj luci obavlja oko 60 posto svih svojih operacija, trebalo je puno toga učiniti da sve bude u redu i zadovoljni smo što nije bilo nikakvih ozbiljnijih incidenata", naglasio je Kruljac, otkrivajući da je za tu prilagodbu, uključujući novo zapošljavanje i kupnju nove opreme, tvrtka uložila 12 milijuna kuna.
Ipak, zbog svih novosti na novom terminalu, a što je uobičajeno pri otvaranju svakog terminala u svijetu, bilo je kašnjenja letova, odnosno, kako je Kruljac iznio podatke, ukupno je kompanija u 2017. imala oko 307 tisuća minuta kašnjenja ili 29 posto više nego u 2016..
No, točnost u polasku je bila i dalje visokih 80 posto, što je ocijenio dobrim rezultatom u europskim i svjetskim okvirima.
"Troškovi poremećaja u prometu u 2017. su nam porasli 38 posto, na 16 milijuna kuna, no već u prva tri mjeseca ove godine imamo znatno bolje rezultate i bilježimo do 60 posto manje kašnjenja nego lani. Vjerujemo da ćemo bolje nego lani raditi i u ljetnoj sezoni, kada obično u srpnju imamo najviše minuta kašnjenja zbog velikih gužvi, odnosno u travnju, rujnu i listopadu, na početku i završetku turističke sezone", poručio je Kruljac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu