Croatia Airlines ove godine planira proširiti svoju odredišnu mrežu, a prijevoznik razmišlja o uvođenju do osam novih ruta, od kojih će neke uključivati točke na koje je prije letio iz svog glavnog čvorišta u Zagrebu.
Prijevoznik je nedavno podnio zahtjev za slotove kod portugalskih vlasti za uvođenje letova za Lisabon, koje je posljednji put imao iz glavnog grada Hrvatske u listopadu 2019.
Širenje mreže i novi zrakoplovi
Još mu nisu odobrena željena vremena dolaska i odlaska. Većina novih linija planirana je iz Zagreba, no širenje mreže vezano je uz isporuku novih zrakoplova Airbus A220. Zrakoplovna tvrtka trenutno ima dva u svojoj floti, a treći se očekuje u ožujku. U isto vrijeme, zrakoplovni prijevoznik će početi povlačiti neke zrakoplove iz svoje postojeće flote.
Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić istaknuo je da problemi u opskrbnom lancu i kašnjenja isporuke zrakoplova i dalje utječu na prijevoznika. “Nema sumnje da je isporuka novih zrakoplova i dijelova zabrinjavajuća. Zahtjevi za mnoge dijelove prije su se rješavali za 24 sata, a sada je potrebno dva do tri dana.
A to predstavlja veliki trošak. Dostupnost voznog parka značajno je utjecala na naše troškove u 2024. pa smo bili prisiljeni na kratkoročne najmove jer smo morali pratiti svoje rasporede, održavati svoje slotove i osigurati dobru korisničku uslugu. Bila je to teška situacija”, rekao je Bajić, prenosi Ex-Yu Aviation News.
“Pružamo i neke aktivnosti održavanja treće strane, a na njih je također utjecala nestašica na tržištu rezervnih dijelova. Ta su nas pitanja koštala dodatnih deset milijuna eura u prvih devet mjeseci 2024. Kad uzmete u obzir da će naš godišnji prihod biti u rasponu od 260 milijuna eura, možete vidjeti razmjere problema. Moramo pričekati i što će se dogoditi s isporukom naših novih zrakoplova”, dodaje Bajić.
Rast održivosti
Croatia Airlines do sada je napravila manje izmjene u svojoj mreži za nadolazeću ljetnu sezonu. Njegove sezonske linije iz Zagreba za Berlin i Stockholm ponovno će prometovati ranije nego inače, od samog početka ljetne sezone, 30. odnosno 31. ožujka. Prošle godine letovi su krenuli u svibnju.
Međutim, ukupno gledano, od srpnja nadalje, zrakoplovni prijevoznik još uvijek ima manje planiranih letova u svojoj mreži nego 2024., no to će se promijeniti u nadolazećim tjednima. Prijevoznik također tek treba isplanirati letove na svojoj sezonskoj liniji između Zagreba i Tirane, kao i Splita i Skoplja.
“Nadamo se da ćemo do kraja 2027. imati petnaest novih A220 koji će zamijeniti cijelu našu postojeću flotu. To ne samo da će omogućiti naš rast, već će nas učiniti konkurentnijima i održivijima, što savršeno odgovara našim poslovnim planovima. Moramo poštovati i činjenicu da je Croatia Airlines sastavni dio prometa i infrastrukture naše zemlje. Radimo zajedno s turističkim i državnim tijelima kako bismo povećali broj posjetitelja u našu zemlju tijekom cijele godine”, zaključuje Bajić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<p>Sramota od firme i menadžmenta.</p>
<p>Bajiću koliko je Croatia bila u minusu prošle godine?</p>
<p>Imate tek 14 % promet u Hrvatskoj.</p>
<p>Nacionalni prijevoznik je u stvari leglo uhljeba i korupcije.</p>
<p> </p>
Uključite se u raspravu