Nakon niza dobrih vijesti iz Crne Gore, Institut IGH je dobio i veoma ozbiljne javne kritike zbog velikog kašnjenja pri projektiranju obilaznice oko grada Kotora. Direktorica kotorske Direkcije za uređenje i izgradnju, Jagoda Berberović prozvala je IGH neozbiljnom tvrtkom i priprijetila raskidom ugovora ako IGH što prije ne završi ugovoreni posao. Osim nje, IGH zbog kašnjenja kritizira i Veselin Grbović, direktor nacionalne Direkcije za puteve.
“I nas obmanjuju. Rade posljednju dionicu autoceste do Mataševa i pokušavaju ne raditi geodeziju. To je potpuno neozbiljan način rada jednog projektanta, pa iako su članovi konzorcija koji treba graditi autocestu”, prenose podgoričke Vijesti Grbovićevu izjavu, izrečenu na radnom sastanku u Kotoru. Taj je sastanak okupio predstavnike grada i crnogorskog ministarstva prometa kako bi se riješili problemi lokalnih cesta. Gradonačelnica Kotora Marija Ćatović i direktorica Berberović, na skupu nisu u kritikama štedjeli najveću hrvatsku projektantsku kuću. “S projektantom teško nalazimo zajednički jezik. Već treći put smo im vratili na doradu i kompletiranje elaborata za geodeziju. Sve mjere sam već iscrpila i jedino što nam preostaje je da raskinemo ugovor, ali to nam sada najmanje odgovara. Loše iskustvo s njima imala sam i s izradom projekta zaobilaznice Muo-Prčanj-Stoliv, gdje sam zbog takvog ponašanja raskinula ugovor”, kazala je Berberović. Gradonačelnica je tražila hitni sastanak s predstavnicima IGH i ministarstva prometa. Iako smo pokušali dobit Jagodu Berberović za potvrdu izjava i komentar o tome na koji način planira rješiti problem, ostala nam je nedostupna, a nitko drugi u Direkciji nije htio komentirati spomenuti slučaj. Obilaznica oko Kotora nije dugačka, nešto manje od tri kilometra, a vrijednost projektiranja je oko 300 tisuća eura.
Međutim, radi se o izuzetno zahtjevnom terenu koji sadži i tunel i most koji moraju odobriti konzervatori jer će se nalaziti u vizuri grada. U kontekstu izgradnje autoceste Bar-Boljare vrijedne 2,77 milijardi eura koji je IGH dobio u konzorciju s Konstruktorom i Tehnikom, kritike upućene na njihov rad, negativno su odjeknule u crnogorskoj javnosti. U IGH za ponedjeljak pripremaju službeni odgovor na optužbe i kritike iz Crne Gore, u kojem će pojasniti sve detalje, ali nam je tehnički direktor tvrtke Ante Stojan objasnio da nije sva krivnja na IGH-u. “Radi se o veoma teškom terenu za koji je grad Kotor morao pripremiti svu potrebnu dokumentaciju, što nije učinjeno. Inače bi već izradili projekt. ugovor za obilaznicu Prčanj-Stoliv nije raskinut, ali je zastoj nastao jer je cesta u tri urbanistička plana kroz koja prolazi, tretirana na tri različita načina. Dok se ne promjene urbanistički planovi, ne možemo napraviti projekt”, rekao je tehnički direktor IGH. Podsjetimo, nedavno su i Strabag i Ministarstvo prometa Republike Srpske također prozvali zagrebački IGH zbog kasnijeg početka gradnje autoceste Banja Luka-Doboj. IGH je predao projektnu dokumentaciju mjesec dana nakon roka.
Činjenice
Prijetnja poslu desetljeća
Kako se IGH nalazi u konzorciju s Konstrukturom i Tehnikom, koji je dobio u Crnoj Gori posao gradnje autoceste vrijedan 2,77 milijardi eura, hrvatski građevinari se pribojavaju negativnih konotacija samostalnih projekata IGH.
Kriv i Kotor?
Iako IGH službeni odgovor na crnogorske optužbe priprema za ponedjeljak, tehnički direktor tvrtke Ante Stojan istaknuo je za Poslovni dnevnik da nije sva krivnja na IGH-u, jer su i gradske vlasti Kotora propustile pripremiti svu potrebnu dokumentaciju u zadanom roku. Pored toga, tvrdi Stojan, dok se ne promjene lokalni urbanistički planovi, projekt se ne može napraviti, budući da je u tri urbanistička plana kroz koja prolazi tretirana na tri različita načina.
Kritike i u BiH
IGH su nedavno kritizirali i Strabag i Ministarstvo prometa Republike Srpske zbog kašnjenja s predajom dokumentacije za gradnju autoceste Banja Luka-Doboj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu