Crna Gora i Albanija bolje na tržištu luksuznih vikendica

Autor: Marija Crnjak , 02. ožujak 2022. u 22:00
Analitičari napominju kako Hrvatska nakon pet godina zastoja polako ulazi u novi razvojni ciklus/G. Stanzl/PIXSELL

Hrvatska ima najmanju ponudu i broj novih projekata, pokazala je analiza Colliersa.

Hrvatska ima najveći potencijal, prirodne ljepote i infrastrukturu za razvoj tržišta luksuznih vikendica za domaće i prije svega strance kupce, takozvanog second home tržišta, čiji je razvoj dodatno omogućila tehnologija i rad van prebivališta.

No, u usporedbi s rivalima na tom tržištu na Jadranu, Crnom Gorom i Albanijom, Hrvatska ima najmanju ponudu i broj novih projekata, prema čemu je pak Albanija trenutno najjače tržište, pokazala je upravo objavljena analiza kuće Colliers.

Popularno odredište
“U posljednjem desetljeću jadranska obala doživjela je porast u luksuznom stambenom i odmarališnom razvoju, a regija postaje popularna odredište za luksuznije mješovite investicije.

Uz brojne stare obalne gradove i prostrane krajolike te dobru povezanost s međunarodnim zračnim lukama, cijela regija je postala potencijalno ljetovalište za investitore koji žele kupiti kuće za odmor, bilo kao investiciju ili vikendicu.

Albanija, Crna Gora i Hrvatska pritom su najpopularnije jadranske destinacije za ‘second home’ ulaganja, s izvrsnim potencijalom povrata”, kažu u Colliersu.

Analitičari napominju kako Hrvatska nakon pet godina zastoja polako ulazi u novi razvojni ciklus. Trenutno su u razvoju dva nova velika ‘second home’ resorta, Petram Resort u Istri koji razvijaju srpski investitori Aleksandar Grupa i MK Grupa, te Lioqa Resort koji na Ugljanu razvija slovački Sitno Holding.

6000

eura doseže cijena po četvornom metru u novo sagrađenim luksuznim objektima u Hrvatskoj

Na hrvatskom dijelu Jadrana trenutno je sedam sličnih projekata luksuznih rezidencija, to su Skiper, Novi Spa resort, Crvena Luka, Falkensteiner, Punta Scala IMMO, Sun Gardens Dubrovnik, a u izgradnji je i Resort Romana u Makarskoj. Najbrojniji kupci su Slovenci (32 posto) i Austrijanci (30 posto), slijede domaći kupci te Slovaci i Česi.

U Colliersu napominju da iako najviše aktivnosti trenutno bilježe investitori iz jadranske regije i srednje i istočne Europe, značajne buduće aktivnosti mogu se očekivati ​​od investitora iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Vođeni su snažnim tržišnim osnovama, dokazanom otpornošću sektora zajedno s atraktivnim mogućnostima povrata. Ipak, pretjerano složena birokracija i regulativa, kao i sporo pravosuđe ključni su razlozi zašto više nema projekata u razvoju.

Tako trenutna potražnja nadmašuje dostupnu ponudu, s tim da na tržištu nedostaju i globalni brendovi, osobito u luksuznom segmentu.

Prosječne cijene u postojećim resortima kreću se od 3000 do 5500 eura po kvadratu, a nova naselja bilježe cijene od 4000 do 6000 eura, dok se prinosi kreću od 3 do 6 posto. Trenutno kupce privlače perspektiva kapitalne dobiti i zaštita od inflacije.

Daleko niže cijene
Iako je turizam u Hrvatskoj na znatno višoj razini od onog u Albaniji, uz puno bolju infrastrukturu, njihovo ‘second home’ tržište je trenutno značajno aktivnije od hrvatskog, na što je utjecao kontinuirani dvoznamenkasti rast turističkog prometa u zadnjih nekoliko godina, a veliku ulogu odigrala je jaka albanska dijaspora.

1700

eura najviša je cijena po kvadratu za 'second home' objekte u Albaniji

Potražnja tako uglavnom i dolazi od lokalnog stanovništva i dijaspore. Cijene su daleko nižih od onih u Hrvatskoj i kreću se od 700 do 1700 eura po kvadratu postojećih objekata, te na oko 1200 do 2700 eura za novogradnju. Albanija će uskoro udvostručiti broj ‘second home’ projekata, s 12 projekata koji su već u razvoju.

Crna Gora nizom vrlo uspješnih projekata uz prisutnost međunarodnih brendova trenutno ima najrazvijenije tržište u regiji. Kupci crnogorskih luksuznih rezidencija dolaze najvećim dijelom iz Zapadnog Balkana (30 posto), slijede Rusi kojih je četvrtina, po 15 posto udjela čine arapski i švicarski ulagači, a 10 posto Britanci.

Projekti mješovite namjene kao što je Porto Crna Gora, Portonovi One&Only, Luštica Bay i Lazure Hotel & Resort bilježe rekordan interes i prodaju posljednjih godina, uz stabilan rast cijena unatoč pandemiji.

Cijene u Crnoj Gori su najviše u regiji, kreću se od 3000 do čak 11.000 eura za četvorni metar, a vlasnici se najčešće odlučuju za iznajmljivanje brendiranih nekretnina. Budući projekti nose nove luksuzne jedinice, a u razvoju su tri projekta s pet zvjezdica.

Komentirajte prvi

New Report

Close