Prva konferencija nakon ovogodišnje turističke sezone Može li hrvatski turizam 356? održala se uživo, ali i online u Termama Tuhelj u utorak, a predstavljene su aktualne analize, primjeri najbolje prakse te prijedlozi kako poslovati u post Covid razdoblju i ostvariti nove prilike u turizmu.
“Budućnost hrvatskog turizma su svi proizvodi koji su se pokazali uspješnima i za vrijeme ove pandemije, koji su skloni brzim prilagodbama, a nose dodatnu vrijednost za turista, bilo da je riječ o zdravstvenom turizmu, eko turizmu, cikloturizmu, enogastroturizmu” , istaknula je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta poručivši kako rade na izradi Strategije održivog turizma pri čemu osluškuju savjete svig zainteresiranih, od akademske zajednice do komora i udruženja.
Novi koncept
Kako tvrdi Brnjac, Covid 19 nam je prilika koju moramo uhvatiti, preusmjeriti koncept turizma i prestati se bazirati na sezonalnosti.
“Trebamo razvijati proizvode i ponudu , a ključ treba biti kvaliteta. OPG-ovi i kuće za odmor ostvarili su ove godine 80% lanjskog poslovanja, charteri 70, a 300 megajahti plovio je Jadranom. Bitan je taj sigurnostan aspekt, sve se radilo u sinergiji i upravo zahvaljujući tome možemo imamo ovako dobre turističke rezultate”, smatra ministrica.
Fernando Valdés Verelst, državni tajnik za turizam u Ministarstvu za industriju, trgovinu i turizam Kraljevine Španjolske,napominje kako ova situacija mijenja iskustvo turista i smatra da će odgovornost biti ključan segment turizma u budućnosti. “Svi moramo uložiti još veće napore da pokažemo što sve vaš turizam može ponuditi. Moramo stvoriti dijalog između ruralnih i obalnih sredina te sve turističke proizvode učiniti privlačnim i lako dostupnim”, savjetuje Valdés Verelst.
S njim se složio i župan Krapinsko-zagorski Željko Kolar koji je iz publike poručio kako od HTZ-a i resornog ministarstva očekuje da osim obale pažnju posvete i kontinentu koji ima što za ponuditi, a za čiju se ponudu u inozemstvu vrlo malo zna. Kolar veliku priliku za kontinentalni turizam vidi na njemačkom tržištu.
“Da bismo osigurali održivu budućnost za turistički sektor,moramo se suočiti s tri izazova: držati infekciju na niskim razinama, kreirati ispunjeni odmor za goste i osigurati opstanak turističkog poslovanja. Moramo zajedno raditi na vraćanju povjerenja u turizam”, ističe Elisabeth Köstinger, austrijska ministrica za poljoprivredu i turizam.
Analizu sezone 2020 i nove trendove predstavio je Siniša Topalović iz Horwath konzaltinga, objasnivši kako je posljedica krize značajan pad prihoda cjelokupnog turističkog ekosustava te da se oporavak očekuje kroz nekoliko godina. Kako tvrdi, udare su pretrpjeli svi, a najviše Europa, Azija i Pacifik. Topalović napominje kako je Hrvatska ostvarila 41,46 posto realizacije prometa u odnosu na 2019. što je, tvrdi, zapravo iznadprosječno dobar rezultat.
Dobitnici krize
Kao dobitnike ove krize naveo je kvalitetan smještaj, a profitirali su i ugostiteljski objekti koji su ulagali u kvalitetu te nautika za koju prognoze kažu da će ostvariti i do 80 posto prometa prošle godine.
“Cjelogodišnji turizam zasigurno može biti dio odgovora na Covid izazove. Vrijeme je da budemo kreativni i hrabri, a krize su najbolji okidači za promjene”, poručila je Ivana Kolar organizatorica konferencije iz
tvrtke Julius Rose.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu