Čime ćemo puniti svoje košarice iduće godine?

Autor: Poslovni.hr , 09. prosinac 2013. u 14:25
Thinkstock

Želite li doznati odgovore na ova i mnoga druga pitanja, prijavite se na poludnevnu konferenciju Poslovnog dnevnika.

Europski i svjetski trendovi u trgovini sve su prepoznatljiviji i na hrvatskom tržištu. Sve se češće kupuju robne marke umjesto brendiranih proizvoda, sve se više pazi na njihovo porijeklo, strani trgovački lanci okreću se autohtonim, hrvatskim proizvodima, a sve je veći i utjecaj e-trgovine.

Prije desetak godina, robne su marke u trgovinama imale udio tek oko pet posto, da bi u 2013. taj udio narastao na 20, a u prehrani na 24 posto. Također, iako se dugo smatralo kako domaći trgovci, u odnosu na strane, imaju prednost jer bolje poznaju ukus i navike lokalnih kupaca te im nude domaće proizvode, primjećujemo sve snažnije promidžbene kampanje stranih lanaca u kojima kupce mame regionalnim i autohtonim proizvodima.

Jedan od globalnih trendova u trgovini je i e-trgovina, no ona je u Hrvatskoj još u povojima. Broj onih koji kupuju preko interneta raste, pogotovo nakon što su pale barijere unutar granica EU, no još uvijek nije dosegao svjetske standarde. Malobrojni su i trgovci u Hrvatskoj koji imaju e-ponudu. Koji su to razlozi za to? Je li stvar u potrošačima kojima su primamljivije šetnje bučnim šoping centrima od kupovine iz udobnosti dnevnog boravka? Ako jeste, kako ih potaknuti da više kupuju preko interneta, i žele li ih trgovci uopće poticati na to.

Otvorenih pitanja je puno. Najbolji odgovor na njih vjerojatno imaju odabrani stručnjaci koji će sudjelovati na konferenciji 'Trendovi u maloprodaji i popratnim industrijama'  koja se 18. prosinca održava na Veleučilištu Vern u Zagrebu, u organizaciji Poslovnog dnevnika. Raspravu će uvodnim predavanjem otvoriti  Dražen Lulić  iz konzultantske tvrtke Caper, a u panelu će mu se pridružiti Nediljko Baričić, direktor sektora RH tržišta u Podravci,  Martin Evačić, direktor Narodnog trgovačkog lanca (NTL),  Marko Jukić,  izvršni direktor Divizije Ekspres u Hrvatskoj pošti,  Jure Radoš, direktor nabave u Konzumu,  Dinko Klepo,  direktor Sektora marketinga i prodaje Kraša,  Zvonimir Mozer , direktor Mondo online trgovine,  Ante Plivelić , vlasnik tvrtke  Gomolava te  Boris Jurič, predavač na veleučilištu VERN'.

Cilj konferencije je doći do ključnih odgovora za razvoj maloprodaje te potaknuti jače povezivanje prehrambene industrije i trgovine kako bi se, u uvjetima krize, pokrenuo makar i minimalni gospodarski rast. Pitanje je je li domaća proizvodnja (ne)konkurentna naspram uvoza te ima li inovativan asortiman s kojim može na police maloprodaje. Mogu li se proizvođači i trgovci izboriti bolji status na gospodarskoj sceni te kreatore ekonomske politike uvjeriti u potrebu novih pravila? Ako to ne mogu sami, što država propustila učiniti kako bi zaštitila ova dva sektora te može li uopće što učiniti, a da Europska komisija to ne ocijeni protekcionizmom.

Više doznajte ovdje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close