Svijet novca
Što nas čeka?

Cijene u restoranima, kafićima i barovima već su ovoga ljeta za mnoge bile (pre)skupe

Smještaj nije jedina varijabla koju će turisti procjenjivati.

Siniša Malus
30. studeni 2024. u 06:01
Foto: Sime Zelic/PIXSELL

Ako smo mislili da je ovogodišnja turistička sezona, bila kompleksna, pripremimo se za iduću. Jer, ona će biti još kompleksnija. Sintagma “vrijednost za novac” dolazi u prvi plan.

Prvi odjeci iz Londona, jedne od najskupljih europskih prijestolnica s WTM-a (World Travel and Tourist Meet), utjecajnog turističkog sajma vrlo su upozoravajuće. Naime, poručeno je da bi daljnja poskupljenja mogla srušiti hrvatsku turističku konkurentnost. Grčka, u očima Britanaca gotovo jednako blizu, također s morem, otocima i gastronomskim užicima je – jeftinija.

U udarnom tekstu ovog izdanja Svijeta novca Poslovnog dnevnika Barbara Marković, predsjednica Hrvatske obiteljskog smještaja koja se posljednjih mjeseci bori da argumentira razliku između smještaja s domaćinom i ‘običnog rentijerstva’ kaže kako obiteljski iznajmljivači turističkih kreveta razmišljaju o podizanju cijena za 10 posto budu li im porezi rasli.

A smještaj nije jedina varijabla koju će turisti procjenjivati. Cijene u restoranima, kafićima i barovima već su ovoga ljeta za mnoge bile (pre)skupe. Najmanje razloga za brigu imaju, čini se, hoteli. Luksuzni, hotelski smještaj s pet zvjezdica u protekloj sezoni imao je prema podacima HUT-a popunjenost 96 posto u špici sezone uz najviše cijene dok su kampovi bili popunjeni 100%. Stoga najveći izazov hrvatskog turizma promjena smještajne strukture u kojoj hoteli koji stvaraju najveću dodanu vrijednost imaju svega 9,5 posto udjela. Bez ozbiljnijeg investicijskog vala velika je vjerojatnost da ćemo ususret svake iduće sezone pisati slične upozoravajuće tekstove. 

New Report

Close