Ako smo mislili da je ovogodišnja turistička sezona, bila kompleksna, pripremimo se za iduću. Jer, ona će biti još kompleksnija. Sintagma “vrijednost za novac” dolazi u prvi plan.
Prvi odjeci iz Londona, jedne od najskupljih europskih prijestolnica s WTM-a (World Travel and Tourist Meet), utjecajnog turističkog sajma vrlo su upozoravajuće. Naime, poručeno je da bi daljnja poskupljenja mogla srušiti hrvatsku turističku konkurentnost. Grčka, u očima Britanaca gotovo jednako blizu, također s morem, otocima i gastronomskim užicima je – jeftinija.
U udarnom tekstu ovog izdanja Svijeta novca Poslovnog dnevnika Barbara Marković, predsjednica Hrvatske obiteljskog smještaja koja se posljednjih mjeseci bori da argumentira razliku između smještaja s domaćinom i ‘običnog rentijerstva’ kaže kako obiteljski iznajmljivači turističkih kreveta razmišljaju o podizanju cijena za 10 posto budu li im porezi rasli.
A smještaj nije jedina varijabla koju će turisti procjenjivati. Cijene u restoranima, kafićima i barovima već su ovoga ljeta za mnoge bile (pre)skupe. Najmanje razloga za brigu imaju, čini se, hoteli. Luksuzni, hotelski smještaj s pet zvjezdica u protekloj sezoni imao je prema podacima HUT-a popunjenost 96 posto u špici sezone uz najviše cijene dok su kampovi bili popunjeni 100%. Stoga najveći izazov hrvatskog turizma promjena smještajne strukture u kojoj hoteli koji stvaraju najveću dodanu vrijednost imaju svega 9,5 posto udjela. Bez ozbiljnijeg investicijskog vala velika je vjerojatnost da ćemo ususret svake iduće sezone pisati slične upozoravajuće tekstove.