Cijene goriva su i ovog utorka na benzinskim crpakama u Hrvatskoj otišle gore i za više od pola kune po litri te se cijena goriva, prema podacima portala cijenegoriva.info Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, na primjeru Ine, kreće od 14.20 kuna za eurosuper 95 class pa preko 14.71 kunu europsupera 100 pa sve do 14.83 kune za eurodizel class.
Do koje razine cijene mogu rasti i da li postoji neka psihološka granica cijene goriva, ne zna zapravo nitko jer se one formiraju u kombinaciji vrijednosti sirove nafte na burzama, porezne regulative i državnih mjera. Upravo je na to podsjetio i predsjednik vlade Andrej Plenković rekavši kako bi cijene goriva, da nije bilo vladinih mjera, bile više oko dvije kune nego što su sada. Dodao je kako će vidjeti može li po ovom pitanju još nešto učiniti.
“Da nije bilo vladinih mjera, eurosuper bi bio skuplji kunu i 26 lipa, dizel skoro dvije kune. Vidjet ćemo – s obzirom na okolnosti – može li se tu još nešto učiniti jer zadnja dva do tri tjedna bilježimo kontinuirani rast cijena”, rekao je Plenković. Najavio je da će se ovaj četvrtak na vladi naći rebalans proračuna kojim će se uzeti u obzir energetsku krizu, zahtjeve sindikata i rashode koji se tiču zdravstva.
U nekim zemljama, Njemačka je možda i ponajbolji primjer, već tjednima se vode javne kampanje koje građane pokušavaju educirati kako u vožnji potrošiti što manje goriva, a isto tako se pučanstvo masovno poziva na korištenje javnog prijevoza. U Hrvatskoj se za sad takve mjere tek stidljivo najavljuju za naredne mjesece. Na upit Poslovnog dnevnika da li i što po tom pitanju planiraju, iz resornog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja su nam spomenuli dvije kampanje koju su više vezane uz e-mobilnost nego na konkretnu krizu oko cijene goriva.
“Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, kao nacionalni koordinator kampanje Europske komisije „Europski tjedan mobilnosti“, i ove će godine provoditi kampanju s ciljem promicanja i poticanja promjene ponašanja u smjeru održivih rješenja mobilnosti. “Europski tjedan mobilnosti“, kampanja za podizanje svijesti o održivoj urbanoj mobilnosti, održava se svake godine od 16. do 22. rujna, s ciljem poticanja gradova da Europskoj komisiji prijave projekte za uvođenje inovativnih (zelenih) prijevoznih i prometnih rješenja. Za njih se potom mogu kvalificirati za dobivanje nagrade na europskoj razini. Dodatno, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost krajem svibnja započet će s provođenjem kampanje kojom će se promicati e-mobilnost”, kazali su nam u resornom ministarstvu kojem je odnedavno na čelu ministar Davor Filipović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu