Cijena samo jednog prijevoza izbjeglica vlakom košta 75.000 kuna

Autor: Poslovni.hr , 02. listopad 2015. u 10:43
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Ministar ističe da su troškovi neusporedivo manji u odnosu prema situaciji sa zadržavanjem izbjeglica.

Više od dva tjedna proteklo je od početka izbjegličke krize, koja, međutim, ne jenjava te je broj izbjeglica koje su ušle u Hrvatsku (i u najvećem broju tranzitirane prema Mađarskoj) u četvrtak ujutro premašio 90.000, a u međuvremenu još nema procjene koliko je sve to Hrvatsku stajalo.

Ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić novinarima je u prihvatnom centru u Opatovcu potvrdio kako se radi o – “ozbiljnim troškovima”, piše Glas Slavonije.

'Zatražio sam novac od Europske unije odmah treći dan izbjegličke krize, iz onih fondova na koje mi imamo pravo kao članica. Meni je u razgovoru s Dmitrisom Avramopoulosom potvrđeno da ćemo dobiti tu hitnu, žurnu pomoć. Naravno da su to ozbiljni troškovi, nije to samo pitanje autobusa i vlaka za prijevoz izbjeglica nego i svih ljudi koji su zaposleni na javnim radovima, hrane itd.', kazao je Ostojić.

Koliki su ukupni troškovi prihvata, kratkotrajnog zbrinjavanja i evidentiranja migranata te njihova prijevoza, može se samo procjenjivati. Primjerice, tu je i angažman strojeva i pripadnika Hrvatske vojske na gradnji kampa u Opatovcu. Angažman svakodnevnog rada brojnih pripadnika policije, zdravstvenih djelatnika, osoba na javnim radovima te različitih službi i tvrtki bez kojih bi život kampa bio nezamisliv.

U prijevoz migranata uključeni su svi veći slavonski autobusni prijevoznici – vukovarski Čazmatrans, osječki Panturist, požeški APP i brodski Terzić te Slavonija Bus kao i Hrvatske željeznice. Njihov angažman, koliko god se može reći da je u početku dolaska izbjeglica u Hrvatsku imao ponajprije humani karakter, stoji mnogo i mora biti podmiren jer te tvrtke žive od usluga koje pružaju na tržištu.

Prema podacima koje smo jučer dobili od Hrvatskih željeznica, do sada je oko 47.000 izbjeglica prevezeno u 38 vlakova. U organizaciju i obavljanje prijevoza uključeni su zaposlenici HŽ Putničkog prijevoza, HŽ Infrastrukture i HŽ Carga. U Ministarstvu prometa i komunikacija kazali su nam kako su prosječni troškovi jednog izvanrednog vlaka za prijevoz izbjeglica s deset ili 11 vagona – 75 tisuća kuna. Najveći dio – oko 60 tisuća kuna – otpada na HŽ Putnički prijevoz. Iz toga proizlazi kako je trošak samo HŽ-a, koji je prevezao više od polovine svih migranata koji su ušli u Hrvatsku, 2,85 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close