Od početka ožujka na hrvatskom HoReCa tržištu nastupa novi važan igrač: gospodarsko-interesno udruženje HoReCa grupa.
Osnovale su ga četiri tvrtke koje su nekad bile članice vodeće u tom segmentu Gastro grupe, koja se u međuvremenu raspala. Riječ je o već etabliranim i prepoznatljivim tvrtkama u području distribucije alkoholnih i bezalkoholnih pića te opreme i pribora i ostalih proizvoda za hotele, restorane i kafiće: makarskom Apfelu, splitskoj Ba-Com trgovini, osječkom Bijelić CO-u i Stridon prometu iz Zagreba. "Cilj osnutka udruženja poboljšanje je usluge i povećanje učinka, a sve tvrtke na hrvatskom će tržištu nastupati zajedno prema svim partnerima", ističe direktor GIU HoReCa grupe Igor Jukić. Riječ je o tvrtkama koje posluju već više od dva desetljeća, a prema podacima s portala Poslovna.hr, u prošloj godini ostvarile su promet veći od 873 milijuna kuna te bilježe rast poslovnih rezultata u odnosu na prethodnu godinu.
40članica
imala je Gastro grupa
U spomenute su četiri tvrtke zaposlena ukupno 532 radnika. Među ostalim, imaju 14 veleprodajnih skladišta i 25 maloprodajnih objekata, u prosjeku obave 1240 dnevnih dostava, a broj aktivnih kupaca doseže im pet tisuća. Zajedničkim nastupom očekuju daljnji proboj na tržištu iako je HoReCa grupa već izbila na poziciju najvećega partnera u HoReCa kanalu, nakon vodećeg Roto Dinamica, koji je u vlasništvu koncerna Agrokor. HoReCa grupa tako je već preskočila i trgovački lanac Metro, koji također ima značajan udjel HoReCa kanala u ukupnoj prodaji, kao i Getro, Velpro i ostale distributere. No, na područjima na kojima djeluju, ističe Jukić, članice HoReCo grupe lideri su u distribuciji. Postupno gašenje Gastro grupe, nekadašnjega hrvatskog lidera u ovom specifičnom distribucijskom kanalu, nastupilo je nakon odlaska većih članica Roto grupe i Alfa Dinamica pod Agrokorovu kapu, a presudilo je, reći će nakon svega stari članovi, odveć velik broj članica koje imaju različite interese.
Nekad se, dok je ovaj specifičan segment biznisa kod nas bio još u povojima, smatralo da je nužno što veće okrupnjavanje i povezivanje, pa je Gastro grupa imala gotovo 40 članica. No, vremenom se taj broj smanjivao. U HoReCo grupi to su više uvjereni da je njihov sadašnji broj od četiri članice optimalan te da im se u uvjetima pozitivnih trendova na domaćem turističkom tržištu otvara prostor za daljnji rast.Novoosnovano udruženje četiri HoReCa distributera, objašnjava Jukić, poticat će razvoj i unapređenje rada samih članica, kao i poslovnih partnera, te će uspostavljati nove poslovne odnose u zemlji i inozemstvu, surađivati sa znanstvenim i stručnim organizacijama, a sve s ciljem unapređenja svoje osnovne djelatnosti. Zasad ovakav savez poduzetnika radi zajedničkog nastupa prema dobavljačima nije problematičan s aspekta zaštite tržišnoga natjecanja. Takvi su sporazumi nesporni ako zajednički tržišni udio na tržištima nabave i prodaje ne prelazi 15 posto, a ako i prijeđe taj prag, to ne znači automatski da sporazum proizvodi negativne učinke na tržišno natjecanje, poručuju iz AZTN-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu