Češki fond Emma Capital korak bliže gradnji marine uz Brodotrogir

Autor: Marija Brnić , 08. kolovoz 2022. u 22:00
Danko Končar lani je Emma Capitalu prepustio tvrtku Servisni centar Trogir/S. M.; I. Č./PIXSELL

Ono što nije uspjelo Danku Končaru izgleda će realizirati vlasnici SuperSporta.

Ono što je namjeravao Danko Končar još kad je prije devet godina preuzeo u privatizaciji posrnuli trogirski škver – izgraditi novu modernu marinu uz Brodotrogir – sada će izgleda realizirati novi vlasnik kojemu je lani Končar prepustio tvrtku Servisni centar Trogir.

U pomalo složenim odnosima između niza povezanih tvrtki Brodotrogira, ta tvrtka od Vlade RH dobila je odobrenje za preuzimanje koncesije koju je Hrvatska brodogradnja Trogir (HBT) imala na području na kojemu se nalazi brodogradilište i postojeća marina.

HBT je u međuvremenu, naime, pripojen Servisnom centru Trogir, kojeg je preuzela tvrtka Emma Gamma Adriatic u vlasništvu češkog investicijskog fonda Emma Capital, koji je u Hrvatskoj među ostalim poznat i po ulaganju u kladionicu SuperSport, te preuzimanju novigradske Marine Nautica.

Projekti iz 2000. i 2014.
Novi vlasnik nije dugo čekao da pošalje Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja zahtjev za ocjenu potrebe procjenjivanja utjecaja na okoliš za taj projekt. Javna rasprava koju je pokrenulo Ministarstvo bit će otvorena 30 dana od objave poziva, odnosno do kraja prvog tjedna u rujnu, a iz projektne dokumentacije doznaju se detalji planova investicije.

Novi projekt jačanja nautičkih kapaciteta u Trogiru temeljen je zapravo na postojećim projektima iz 2000. i 2014., koji imaju rješenje o prihvatljivosti s osnova zaštite okoliša, te su bili i usklađeni s lokalnim prostornim planovima. No, kako je Končarevo brodogradilište u međuvremenu zapalo u financijske probleme, biznis s marinom pao je u drugi plan.

Na kraju je prodajom Servisnog centra Končar osigurao održavanje brodograđevne industrije, koja je prenesena na novu tvrtku Brodotrogir Cruise i koja i dalje obavlja proizvodnju na prostoru škvera, s tim da više nije koncesionar, nego prostor na kojemu se grade brodovi ima u potkoncesiji i naknadu plaća Servisnom centru.

20

milijuna eura iznosila je prvotna procjena potrebnih ulaganja

Ulaganje će se odvijati kroz tri etape: rekonstrukcije postojeće luke nautičkog turizma Servisni centar Trogir, te dijela luke posebne namjene, odnosno brodogradilišta i izgradnje nove luke Rt Ćubrijan.

Novi vlasnik u odnosu na postojeće projekte planira tako povećati kapacitete postojeće marine sa 185 na 194 vezova, dok bi nova luka koju će graditi imala 182 veza na šest plutajućih gatova. U postojećoj luci, naime, predviđeno je postavljanje plutajućeg lukobrana na koji se može vezati 9 brodova, te prenamjena postojećeg hangara u zgradu sa sportskim sadržajima od dvorana za boks i badminton, borilačke sportove, fitness, kao i biljar i stolni tenis.

U novoj marini Rt Ćubrijan u planu je, pak, postavljanje plutajućih gatova, izgradnja zgrade marine s restoranom i ostalim ugostiteljskim sadržajima, te poslovnim prostorima, kao i izgradnja nove obale, platoa i pripadajuće infrastrukture.

Nasipanje mora
Trenutno se na tom prostoru nalazi mehanička radionica, manji pomoćni objekti brodogradilišta poput svlačionica i drugih prostora za radnike, te mali i veliki suhi vez u akvatoriju. Ti će kapaciteti biti prebačeni na područje brodogradilišta, koje je smješteno između ove dvije marine.

Predviđena je, naime, rekonstrukcija i prenamjena pojedinih objekata koje više ne služe osnovnoj djelatnosti, pa bi zgrada tehničkih ureda postala smještajni objekt terenskih radnika, te se predviđa dogradnja uredske zgrade.

Također se u njegov akvatorij kani premjestiti suhi dok koji je na području akvatorija buduće marine Rt Ćubrijan. Za zahvat na uređenju nove luke inače je predviđeno i nasipanje gotovo 10.000 četvornih metara morske površine kako bi se dobilo potrebnu površinu za suhi dok i pralište.

Iz dokumentacije je vidljivo i da se predviđa da sami građevinski radovi traju osam mjeseci, no pitanje je kada će, dobije li sve potrebne suglasnosti, radovi i započeti. Iz informacija koje su došle od samog Končara u trenutku kada je prodavao Servisni centar, novi vlasnik planirao je u lučke kapacitete investirati oko 20 milijuna eura.

No, s obzirom da su u međuvremenu troškovi materijala i gradnje te energije značajno porasli, taj je iznos, naravno, daleko veći. Češki investitor navodno je ozbiljno zainteresiran za potencijal nautičkog turizma, a činjenica je da je riječ o atraktivnoj lokaciji, uz prekrasni Trogir, blizu Splita i, što je posebno važno za čarteraše, nadomak zračne luke s dobrom povezanošću sa svijetom.

Komentirajte prvi

New Report

Close