Teško je upravljati očekivanjima vlasnika, dioničara, zaposlenika, dobavljača i klijenata u situaciji gdje se prioriteti tako brzo i značajno mijenjaju kao u vrijeme ove pandemije Covid-19.
Krizni menadžment bi trebao ostvariti profesionalnu i korisnu komunikaciju interno unutar kompanije, ali i sa svim vanjskim subjektima.
Koraci koji se moraju poduzeti se odnose na:
- Određivanje prioriteta koji osiguravaju nastavak poslovanja odnosno pregled poslovnih modela koji se koriste na strateškoj razini kako bi se istražili novi proizvodi ili kanali prodaje koji bi se mogli ostvariti s postojećim resursima
- Digitalizaciju koja omogućuje nastavak poslovanja. Kompanije koje nisu digitalizirane teško mogu opsluživati svakodnevno poslovanje
- Pratite financijske poticaja države ili EU kako bi se na vrijeme apliciralo za sredstva koja su namijenjena smanjenju negativnog utjecaja pandemije
- Planirajte financijske potreba tvrtke: pripremite mogući i najgori scenarij poslovanja te izračunajte radni kapital koji je potreban za svaki od navedenih scenarija
- Razmislite o zajmovima koji se pružaju poduzetnicima, odgodama plaćanja ili refinanciranjima koje banke nude
- Komunicirajte s kupcima o naplati i pokušajte ju ubrzati
- Uvedite strogu kontrolu nabave dobara i usluga kao i plaćanja dobavljačima. Provjerite s kojim dobavljačima možete odgoditi rokove plaćanja.
- Čuvajte mentalno i fizičko zdravlje zaposlenika kroz obavljanje posla od kuće, sigurne radne uvjete na poslu ili rad u smjenama kako bi se umanjili fizički kontakti
Neplanirana kriza
Ova poslovna kriza je bila neplanirana i potpuno neželjena u poslovanju svake tvrtke. Faza preventivnog djelovanja je završila te je sada nastupila faza reaktivnog upravljanja u krizi.
Bitno je očuvati platežnu sposobnost/likvidnost tvrtke u svakom trenutku te osigurati pokriće troškova kako bi se izbjegli pretjerani gubici.
Pri tome se ne smije zaboraviti na očuvanje potencijala (zaposlenici, proizvodi, kupci, tržišta) kako bi tvrtka mogla nastaviti s poslovanjem jer je svaka kriza (pa i ova) ograničenog trajanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu