Čemu služi ‘krizni menadžment’ – reaktivno upravljanje

Autor: Poslovni dnevnik , 22. ožujak 2020. u 22:00
SONJA HECKER TAFRA

Korisni savjeti za sve poduzetnike za nadolazeće razdoblje.

Teško je upravljati očekivanjima vlasnika, dioničara, zaposlenika, dobavljača i klijenata u situaciji gdje se prioriteti tako brzo i značajno mijenjaju kao u vrijeme ove pandemije Covid-19.

Krizni menadžment bi trebao ostvariti profesionalnu i korisnu komunikaciju interno unutar kompanije, ali i sa svim vanjskim subjektima.

Koraci koji se moraju poduzeti se odnose na:

  • Određivanje prioriteta koji osiguravaju nastavak poslovanja odnosno pregled poslovnih modela koji se koriste na strateškoj razini kako bi se istražili novi proizvodi ili kanali prodaje koji bi se mogli ostvariti s postojećim resursima
  • Digitalizaciju koja omogućuje nastavak poslovanja.  Kompanije koje nisu digitalizirane teško mogu opsluživati svakodnevno poslovanje
  • Pratite financijske poticaja države ili EU kako bi se na vrijeme apliciralo za sredstva koja su namijenjena smanjenju negativnog utjecaja pandemije
  • Planirajte financijske potreba tvrtke: pripremite mogući i najgori scenarij poslovanja te izračunajte radni kapital koji je potreban za svaki od navedenih scenarija
  • Razmislite o zajmovima koji se pružaju poduzetnicima, odgodama plaćanja ili refinanciranjima koje banke nude
  • Komunicirajte s kupcima o naplati i pokušajte ju ubrzati
  • Uvedite strogu kontrolu nabave dobara i usluga kao i plaćanja dobavljačima.  Provjerite s kojim dobavljačima možete odgoditi rokove plaćanja.
  • Čuvajte mentalno i fizičko zdravlje zaposlenika kroz obavljanje posla od kuće, sigurne radne uvjete na poslu ili rad u smjenama kako bi se umanjili fizički kontakti

Neplanirana kriza

Ova poslovna kriza je bila neplanirana i potpuno neželjena u poslovanju svake tvrtke. Faza preventivnog djelovanja je završila te je sada nastupila faza reaktivnog upravljanja u krizi.

Bitno je očuvati platežnu sposobnost/likvidnost tvrtke u svakom trenutku te osigurati pokriće troškova kako bi se izbjegli pretjerani gubici.

Pri tome se ne smije zaboraviti na očuvanje potencijala (zaposlenici, proizvodi, kupci, tržišta) kako bi tvrtka mogla nastaviti s poslovanjem jer je svaka kriza (pa i ova) ograničenog trajanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close