Čelnike kompanija educira kako je njihova uloga pronaći smisao

Autor: Nikolina Buljan / VLM , 07. veljača 2013. u 22:00
William Barnett s kalifornijskog Standforda/Tomislav Miletić/PIXSELL

S obzirom da je Barnett proveo samo dva dana u Hrvatskoj govori kako nema vremena podučavati lidere posebnim strategijama već će raditi na tome da ih poduči kako da rade na sebi.

Ovogodišnji krug edukacijskog programa Advanced Program in Business u organizaciji Instituta za inovacije stoji u punoj cijeni 34.000 kuna što uključuje sedam  predavanja. Unatoč cijeni, dvorana  zagrebačke Školske knjige gdje se predavanja održavaju, popunjena je  bila već u utorak na prvom satu profesora strategije Williama Barnetta s kalifornijskog Standforda.

Istraživanje mogućnosti
"Vaša uloga kao lidera nije da predvidite budućnost i znate što će se dogoditi na tržištu. Vaša uloga jest da osnujete tim koji će istraživati mogućnosti i kasnije u tim mogućnostima naći šansu. Vaša uloga je i da nađete smisao u kompaniji", govori Barnett i vraća se pričanju ekonomskih anegdota. Drugi dan ga pitamo što je mislio pod time da lideri trebaju znati naći smisao u kompanijama? Naći smisao, kaže, isto je što i naći opravdanje za događanja u kompaniji. "Ljudi idu na posao bojeći se hoće li ga imati kada dođu tamo. Lideri trebaju znati objasniti zaposlenicima zašto se nešto događa u kompaniji" , kaže. I kada nema smisla u kompaniji, treba postojati netko tko može "naći" smisao.

Sličnosti zemalja i lidera

S obzirom da je Barnett samo dva dana u Hrvatskoj, govori kako nema vremena podučavati lidere posebnim strategijama već će raditi na tome da ih poduči kako da rade na sebi kako bi usput doprinijeli i boljitku kompanije. Hrvatski lideri, spominje, slični su drugima kojima susreće dok predaje u Japanu, Finskoj, Kaliforniji ili negdje drugo. "Vlada krivo mišljenje da su lideri iz različitih država, različiti. Pa nisu to nogometne momčadi. Ima uvijek onih koji imaju viziju koja je daleko od očitog. S druge strane, radi se o mixu. Uvijek će biti i onih ljudi koji razmišljaju samo lokalno. Ima takvih  i ovdje i u Silicijskoj dolini odakle ja dolazim", kaže Barnett. Za vrijeme predavanja u Zagrebu stalno ispituje publiku. "Smijete li vi u Hrvatskoj direktorima reći da nisu u pravu? Ne znam kako to ide, u Japanu se to ne smije", propituje Barett i nakon koju minutu dodaje: "Vidim da šefovi u prvom redu kimaju potvrdno glavom, a ovi 'obični zaposlenici' iza odmahuju. Dobro sada znam kakva je situacija".

Stipendisti APB-a

Znanje uz posao
Poduzetnici Jan Jilek i Kristina Ercegović, kao i ostali sudionici u utorak su slušali predavanje  profesora Barnetta. Jedina je razika ta što predavanje njih nije ništa koštalo. Naime, Jilek i Ercegović su dobitnici stipendije za edukacijski program Advanced Program in Business koji je Institut za inovacije organizirao u suradnji s generalnim partnerima Školskom knjigom i Zubak Grupom, te uz medijsko pokroviteljstvo Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i Lidera. "Nemam vremena pohađati edukacije izvan zemlje. Dobro je što se ovo napravilo u Hrvatskoj da mogu steći takvu vrstu znanja jer mi je ovo uz posao jedina prilika. U odabiru su presudili profesori", govori Jilek koji je pionir internetskog oglašavanja u Hrvatskoj. Pokrenuo je prvu hrvatsku tražilicu Pogodak.hr, web stranicu za uključivanje korisnika putem igara 'igre-igrice', sustava za kontekstualno oglašavanje unutar teksta Xclaim.hr, mrežu on-line oglašavanja Ad-net, te trenutno razvija Monolith sustav za digitalno vanjsko oglašavanje.

Uspješni i eksponirani
Pored toga, Jan Jilek je i predsjednik IAB Croatia te u sklopu toga i aktivan u razvoju cjelokupne oglašivačke industrije u Hrvatskoj i regiji. Na pitanje misle li da su stipendije možda dobili zato što su prilično medijski eksponirani pa će imati priliku ovaj program i promovirati, Ercegović kao i Jilek kaže, da je eksponirana jedino zato što puno radi. Pokrenula je prvu agenciju za mystery shopping u Hrvatskoj te ju, razvivši poslovanje u regiji, uspješno prodala 2012. godine. Nedavno je pokrenula i poduzeće Zaokret putem kojeg aktivno potiče male poduzetnike na razvoj njihovih tvrtki.

Komentirajte prvi

New Report

Close