Iako je rani buking u Njemačkoj za ljetnu sezonu sporiji nego lani, Hrvatska zasad bolje stoji nego, recimo, Španjolska koja bilježi 10 posto manje rezervacija s njemačkog tržišta nego 2018. u ovo vrijeme.
Sudeći po sadašnjim brojkama, Turska će biti apsolutni dobitnik 2019., godine koju će u europskoj industriji putovanja obilježiti zabrinutost oko brexita, jačanje populizma i usporavanje ekonomije. Uz i dalje “vruć” problem prekomjernog broja gostiju u mnogim turističkim odredištima, to su top teme ovogodišnje turističke burze ITB koja se održava od srijede u Berlinu.
'Nema drame'
Kad je Hrvatska u pitanju, organizatori putovanja tvrde da nema drame iako je buking nešto sporiji, no od Hrvatske traže rezanje cijena za 10-15 posto, te tvrde da će to biti nužno da se zadrže lanjske brojke i ostvari rast u ljetnoj sezoni. S time se ne slažu prvi ljudi hrvatskog turizma, ministar turizma Gari Cappelli i Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice koji su prvog dana sajma održali niz sastanaka s partnerima.
“Istina je da turoperatori rade pritisak na cijene, no moj savjet svima u sektoru je da to ne rade jer je u interesu hrvatskog turizma da zadržimo kvalitetu. Izgradili smo tržišnu poziciju koju sada nije dobro rušiti. Rezervacije za presezonu su dobre zahvaljujući dijelom i rasporedu praznika, no kad je u pitanju usporavanje bukinga za ljeto, Hrvatska je u istoj situaciji kao i ostale zemlje na Mediteranu, Italija, Grčka, Španjolska i sad je u tijeku lov na goste u sezoni, ali nas je stav da ne trebamo ‘loviti ribe’ niskim cijenama, nego kvalitetom i jačanjem promocije u koju ulažemo”, smatra ministar Cappelli.
10 posto
pa i 15% niže cijene u Hrvatskoj žele turoperatori
Kako je poznato, s tim je ciljem pojačana i promocija prema vodećih 12 emitivnih tržišta, među kojima je i Njemačka, u kojoj je 5. ožujka krenula i kampanja za predsezonu, podsjetio je Kristjan Staničić na brifingu s novinarima.
“Zadnjih 10 godina Hrvatska radi na tome da diže kvalitetu i to nam treba biti fokus i dalje, a ne spuštanje cijena. Turoperatori žele uzeti dio kolača i prirodno je da traže rezanje naših cijena, ali istodobno najavljuju nove projekte i investicije u Hrvatskoj, tako da je teško vjerovati da imaju problem s prometom kod nas”, kaže Staničić. Inače, u zahtjevima da se režu cijene najglasniji je TUI, dok je FTI-u jasno da Hrvatska ima bitno drukčiji turistički proizvod od Turske, koja razvija all inclusive u zatvorenim resortima.
Novi uzlet Turske
Na njemačkom tržištu inače posluje 54 organizatora putovanja, koji su poslujući u Njemačkoj, Švicarskoj i Austriji lani povećali prihode 8,3%, ostvarivši zajedno ukupno 27,5 milijardi eura u 12 mjeseci do listopada 2018. Samo od putovanja Nijemaca turoperatori su lani ostvarili 23,4 milijarde eura prihoda, a rast najvećim dijelom mogu zahvaliti povratku Turske, Egipta i Tunisa u “utakmicu”.
TUI je najjači njemački turoperator koji je lani imao 5,05 mlrd. eura prihoda od prodaje putovanja njemačkim turistima. Ukupno su Nijemci lani ostvarili 70 milijuna putovanja, a za ovu godinu najavljuje se porast te brojke od dva posto. Nijemci su lani na putovanja potrošili 95,5 milijardi eura, s tim da su im i dalje na vrhu interesa paket aranžmani.
Turska je, inače, lani bila treća najpopularnija destinacija za Nijemce, iza Španjolske i Italije, no ove godine Turci bi se mogli vratiti na drugo mjesto, jer je buking za Tursku porastao za visokih 58 posto u odnosu na prošlu godinu, a dvoznamenkasti rast u rezervacijama ima i Egipat.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu