Radovi na prvoj, drugoj i trećoj fazi pristupnih cesta za Pelješki most bit će završeni do 13. srpnja, a ukupna cijena projekta izgradnje mosta i pristupnih cesta bit će između 100 milijuna i 1050 milijuna kuna viša od ugovorene, koja iznosi četiri milijarde kuna, najavili su Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture i Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta, prilikom obilaska Pelješkog mosta.
Riječ je o dionicama od kojih prva povezuje Pelješki most s Jadranskom magistralom s ‘kopnene’ strane, te dvjema dionicama, na Pelješcu, čija je ukupna duljina oko 24 kilometra, od Duboke, do čvora Prapratno, gdje će se cesta privremeno povezivati s postojećom mrežom cesta, kako bi most mogao biti otvoren za promet, dok će četvrta dionica, odnosno obilaznica Stona, biti, kako je najavljeno, izgrađena do kraja ove godine.
Prije obilaska, Butković i Škorić su prisustvovali koordinaciji Hrvatskih cesta s predstavnicima izvođača radova, kineskog CRBC-a, koji je izgradio most, te Strabaga i Avaxa koji grade pristupne ceste, piše Novi list.
Točan datum puštanja mosta u promet nisu najavili, kazavši kako će on ovisiti o tehničkom pregledu triju dionica cesta, kao i o protokolu, jer se na svečanosti otvaranja, osim hrvatskog državnog vrha, očekuju i brojni visoki uzvanici iz Europske unije.
“Nazire se kraj ovog projekta. Most je već završen, a što se tiče pristupnih cesta, sa sigurnošću mogu reći da ćemo koncem srpnja otvoriti za promet Pelješki most, s dijelom pristupnih cesta, ukupne duljine 25 kilometara. Ostaje još osam kilometara obilaznice Stona i spoja s državnom cestom D 8, koja će biti gotova do kraja godine”, rekao je Butković.
Ministar je kazao kako se i na koordinaciji dodatno upoznao s otežanim uvjetima poslovanja izvođača, zbog povećanja cijena materijala i transporta na tržištu, zbog čega će vlada, kako je najavio, idući tjedan donijeti odluku o odobravanju dodatnih sredstava za završetak projekta.
“Formalni predlagač bit će ministarstvo graditeljstva, a to se odnosi i na sve ostale infrastrukturne projekte koji se u ovom trenutku provode u Hrvatskoj, budući da je rat u Ukrajini poremetio okolnosti na tržištu. Ništa ovdje nije i neće biti dovedeno u pitanje tako da ćemo uspješno privesti kraju najveći i najvažniji infratsrukturni projekt u Hrvatskoj kojim ćemo spojiti hrvatski teritorij”, rekao je Butković.
Škorić je kazao kako očekivana razlika u cijeni radova na kraju neće biti prevelika. ” Očekujemo da će cijena na kraju biti između 100 i 150 milijuna kuna viša. najveći dio tog iznosa odnosi se na gradnju pristupnih cesta, zbog velikog rasta cijene materijala i transporta, dok se manji dio odnosi na sam most, odnosno na cijenu transporta čelične rasponske konstrukcije mosta”, rekao je Škorić
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu