Od malog intimnog festivala za domicilno stanovništvo Špancirfest je u posljednjih 16 godina izrastao u jedan od najvažnijih kulturnih i turističkih proizvoda u zemlji.
Tempo razvoja
Tijekom deset festivalskih dana Varaždinom, prema procjenama varaždinske policije, prođe između 150 i 200 tisuća ljudi, što je jasan pokazatelj da Špancirfest privlači posjetitelje. Međutim, ako je suditi prema ovogodišnjem financijskom izvješću, organizatorima nije lako iz godine u godinu osiguravati sredstva i “držati ritam”.
– Zbog nedostatka vlastitih sredstava, neprofitne i razvojne uloge Turističkog ureda grada Varaždina i oslanjanja na tržište u iznosu od 85 posto sredstava, tempo razvoja festivala ne prati tempo razvoja na kulturnoturističkom tržištu i zato će festival u budućnosti gubiti na konkurentnosti na međunarodnom kulturnoturističkom tržištu – piše u ovogodišnjem financijskom izvješću, uz napomenu kako je potrebno u najkraćem mogućem roku definirati model upravljanja festivalom koji će omogućiti apliciranje na europske fondove, valoriziranje turističkih potencijala Špancirfesta i kreiranje originalnih festivalskih sadržaja.
– Ulaskom u Europsku uniju festival je dobio priliku da aplicira na fondove, ali naravno to će onda biti pod određenim uvjetima koje Europska unija postavi – kazala nam je direktorica varaždinskog Turističkog ureda Branka Tropp, koja zasad nije htjela otkrivati previše detalja o mogućim budućim promjenama.
Kazala je samo kako svaki ozbiljan organizator promišlja budućnost svojeg brenda, pa je tako i slučaj sa Špancirfestom.
Efekti festivala
O financijskom izvješću za Špancirfest idući ponedjeljak 17. studenog raspravljat će i varaždinsko Gradsko vijeće.
– Mi svake godine Gradu podnosimo financijsko izvješće, u kojem se trudimo detaljno prikazati ne samo prihode i rashode, već i efekte koje festival ima na gospodarstvo i turistički promet koji pokazuju važnost festivala i opravdanost njegova održavanja. Iz izvješća se vidi i kako je udio javnih sredstava u financiranju festivala samo 15 posto, dok ostatak financiramo sami. Po tome smo najbolji u Hrvatskoj – istaknula je Branka Tropp dodavši kako je već tri godine budžet festivala na istom nivou.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu