Kraj je još jedne godine, koja se nije proslavila stabilnošću, ali čini se da je suvišno to više i spominjati. Izgledno je da moramo naučiti poslovati po onoj izreci s Dalekog istoka – “dabogda živjeli u zanimljivim vremenima”.
Godinu na izmaku obilježila je geopolitička nesigurnost, koja je potaknula niz neugodnih iznenađenja i ekstremnu tržišnu volatilnost. Iako je njen početak krenuo dobro, blagim oporavkom nakon pandemije, rat u Ukrajini je prouzročio jake tržišne poremećaje, koji su dodatno pogoršali krizu u područjima sigurnosti opskrbnih lanaca, nedostatka sirovina, a potom i povećao globalni inflacijski pritisak i cijenu energenata te pad kupovne moći diljem svijeta.
Svjetsko gospodarstvo opet je naglo usporilo, a udarce trpe i Europa i SAD i Kina. Sve to utječe, a utjecat će i u narednoj godini, na poslovanje, zapošljavanja i investicije. Međutim, prilagodljivost zahtjevima tržišta i spremnost u suočavanju s nepredvidivim okolnostima, pokazuju se kao ključni za uspješno upravljanje rizicima i osiguravanje stabilnosti poslovanja.
Domaći farmaceutski sektor pritom se izdvaja kao jedna od najsnažnijih industrijskih grana te vodeći izvoznik, pri čemu se ulagački napori prije svega vezuju uz inovacije, odnosno stvaranje dodatne vrijednosti za pacijente i kupce. Upravo je balans inovativnosti, odnosno istraživačko-razvojnog segmenta, s poslovnom utemeljenošću ideja i fokusom na potrebe pacijenata i potrošača ono što u JGL-u smatramo nužnim za konkurentnost na globalnom tržištu.
Tijekom posljednje dvije godine udvostručili smo ulaganja u R&D, odnosno u intelektualni kapital tvrtke, i to paralelno s investiranjem 400 milijuna kuna u naš kapitalni projekt Integra 2020 kojim integriramo istraživačko-razvojne, proizvodne i skladišne kapacitete kompanije.
Zahvaljujući osnivanju međunarodnog Znanstvenog vijeća i velikom entuzijazmu naših zaposlenika te uvaženih europskih znanstvenika u strateškim područjima oftalmologije, otorinolaringologije i dermatologije, nedavno smo postigli i povijesni iskorak u znanstveno-inovacijskom ekosustavu. Započeli smo treću fazu kliničkog ispitivanja čiji je krajnji cilj razvijanje inovativnog nazalnog spreja za prehladu te lansiranje istog na europsko tržište.
Kažu da sreća prati hrabre, a dodao bih da sreći treba pridružiti jasnu i dohvatljivu strategiju, investicije u tehnologiju i, najvažnije – ljude koji svojim znanjem, trudom i posvećenošću znaju stvarati budućnost. Dokazali smo da i u izrazito nepovoljnim okolnostima uspijevamo jačati izvoz, otvarati nova radna mjesta i poslovati pozitivno. Mirniji čekamo iduću godinu, no tko zna kakva će iznenađenja donijeti…