Brzim vlakom od Zagreba do aerodroma: Obnova pruge otvara put prema projektu

Autor: Marija Crnjak , 18. listopad 2022. u 22:01
Foto: Sanjin Strukić / Pixsell

Dokumentacija za uvođenje brzog vlaka od aerodroma do grada trebala bi biti spremna kroz dvije godine, istaknuo je Butković.

HŽ Infrastruktura (HŽI) i tvrtka Swietelsky potpisale su u utorak ugovor za radove na obnovi željezničke pruge na dionici Zapadni kolodvor – Glavni kolodvor Zagreb, čija je vrijednost 200 milijuna kuna. Rok za izvođenje radova na 3,4 kilometra pruge je 18 mjeseci od uvođenja u radove, a očekuje se da će radovi biti dovršeni početkom 2024. godine.

Brzine do 120 km/h

Ugovor su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisali predsjednik Uprave HŽI-ja Ivan Kršić i direktor te prokurist tvrtke Swietelsky Davor Mavar i Zvonko Dundović, a na potpisivanju su bili i ministar Oleg Butković i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji su spomenuli i rad na projektu brzog vlaka prema Zračnoj luci Zagreb.

Gradonačelnik Tomašević istaknuo je kako je za građane i integrirani promet Zagreba jako bitna željeznička infrastruktura i veće brzine vlakova koje će, kada dionica bude obnovljena, biti i do 120 kilometara na sat. Dodao je kako se s Ministarstvom dogovaraju i drugi projekti, od nabave novih tramvaja do spajanja zračne luke s gradom te denivelacije pješačkih prijelaza preko pruga, za što će pomoći sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti NPOO.

Ivan Kršić iz HŽI-ja otkrio je da na dionica pruge Zapadni kolodvor Zagreb – Glavni kolodvor dnevno prometuje oko 210 vlakova, od čega je 70-ak prigradskih vlakova, a ostalo su međunarodni. Ovim poslom će se zaokružiti obnova pruge od Savskog Marofa do Zagreba, na čemu se radi već oko dvije godine, a krajem godine očekuje se dovršetak ovog projekta, kao i dio pruge od Zaprešića do Zaboka.

“Osim same pruge, na toj dionici rekonstruiraju se i svi mostovi, vijadukti, pristupne ceste i ostalo. Počinju radovi i na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, čime počinju radovi na nizinskoj pruzi do Rijeke”, rekao je Kršić, dodajući da dugo godina surađuju s tvrtkom Swietelsky koja se dokazala kao dobar partner, a na hrvatskom tržištu je prisutna već oko 20 godina. Inače, HŽI trenutno ima otvorenih projekata vrijednih 1,5 milijardi eura.

Jedan se gradi, drugi prometuje

Direktor tvrtke Swietelsky Davor Mavar je istaknuo kako tvrtka prati sva nova tehnološka dostignuća u obnovi željeznice, s više stotina strojeva i oko tisuću vagona koji prate radove. “U svemu je važno da kad radimo, radimo na jednom kolosijeku, dok je drugi otvoren za promet, što će biti i na ovoj dionici”, poručio je Mavar.

Ministar Butković ponovio je kako je zagrebački pružni zahvat dio velike obnove željeznica, na čemu je trenutno fokus infrastrukturnih investicija, za što će se sredstva osigurati iz kohezijskih fondova Europske unije i NPOO-a. Dodao je kako je u sklopu suradnje s Gradom Zagrebom do kraja godine moguć i ugovor sa sredstvima iz NPOO-a za nabavu novih 20 tramvaja.

Dokumentacija za uvođenje brzog vlaka od aerodroma do grada trebala bi biti spremna kroz dvije godine, istaknuo je Butković. “Procedura za to će potrajati, jer ćemo za to tražiti i europsko financiranje, za što uvijek treba vremena, a za sada je teško reći i koliko će iznositi ta investicija”, rekao je ministar.

Tehnički, radi se o spoju na željezničku prugu Zagreb – Sisak, a u radovima bi sudjelovala HŽ Infrastruktura. Komentirajući prijašnje ideje o uvođenju tramvaja do zračne luke, Tomašević je kazao da tramvaj ne bi bio adekvatno rješenje, te da o vlaku postoji konsenzus i s gradom Velika Gorica.

Komentirajte prvi

New Report

Close