Hrvatska ima dobru perspektivu na britanskom i ukupnom međunarodnom turističkom tržištu, a pri brendiranju i marketinškim kampanjama treba uvažiti što o zemlji razmišlja ciljana publika potrošača i da kampanje donose gospodarski rast i nove poslove, poručili su britanski stručnjaci za turizam i marketing Daniel Walpole i Patricia Yates.
Walpole je direktor za strateške projekte i komunikaciju u uredu britanske premijerke Terese May i ima vodeću ulogu u kampanji Great Britain, koja na kreativan način promiče turizam, obrazovanje i poslovanje u Velikoj Britaniji, dok je Yates na čelu odjela za strategiju i komunikacije središnje britanske turističke organizacije Visit Britain/Visit England koja savjetuje vladu o pitanjima koja utječu na turizam.
S obzirom na najavljene zaokrete u promociji hrvatskog turizma te brendiranja Hrvatske, kao i na odlične ovogodišnje turističke rezultate s britanskog tržišta s porastima dolazaka i noćenja njihovih turista od po 26 posto u prvih deset mjeseci, oboje su na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma (DHT) u Malom Lošinju iznosili iskustva o upravljanju, brendiranju i marketingu turističkih destinacija.
"Modeli turističkog i drugog brendiranja neke zemlje razlikuju se ovisno o ciljevima, no postoje elementi iz Velike Britanije koji se mogu primjeniti svugdje – da aktivnosti za to polaze od podataka i razmišljanja ciljane publike, a manje od vlastitih stavova i instinkata, te da marketinške kampanje utječu na ekonomski rast i stvaraju nove poslove", kazao je za Hinu Walpole, naglašavajući da je važna i objektivnost u odlukama.
Ocjenjujući hrvatsku turističku industriju snažnom, jer ima sve bolje rezultate, ali i potporu, kako je vidio na Lošinju, premijera, ministara i medija, primijetio je i da su izazovi hrvatskog turizma donekle slični britanskim, primjerice produljenje turističke sezone i poticanje posjetitelja da istraže nove krajeve zemlje kako bi se prednosti turizma šire distribuirali.
Britanski turisti vole Hrvatsku, dolazit će ih sve više
Iznoseći podatke da je između 2011. i 2016. broj britanskih turista u Hrvatskoj porastao za gotovo 80 posto, s oko 260 tisuća na više od 460 tisuća, te da bi ih ove godine moglo biti i blizu 800 tisuća, Yates je naglasila da je Hrvatska popularna destinacija za Britance, te vjeruje da će ih dolaziti i više ubuduće.
"Znamo da su glavni motivatori putovanja prekrasni krajolici, ugodne aktivnosti i odredišta dobre vrijednosti, a Hrvatska nudi fantastičan raspon iskustava za Britance, od mediteranske klime i prekrasnih plaža, do povijesti, kulture i lokalne kuhinje. Za Britance motiv dolaska su i lokacije koje vide u filmovima i na televiziji, pri čemu im je jako zanimljiv Dubrovnik i okolna područja kao mjesta gdje se snimala TV serija 'Game of Thrones', što isto može biti razlogom za povećanje broja posjetitelja", istaknula je Yates.
Kazala je i da Britanci vole putovati u nove destinacije kako bi doživjeli različite kulture i iskustva te da je Hrvatska za njih svakako nova destinacija, što joj otvara i vrata za zajedničke poslove s britanskim partnerima kako bi povećali protok turista
Turizam u UK donosi gotovo 130 mlrd funti godišnje
Na pitanje o snazi britanskog turizma, s obzirom da je ta zemlja jedna od turistički najposjećenijih u svijetu, uključujući i London koji je po tome treći grad u svijetu, Yates ističe da je turizam vitalni dio gospodarstva u Velikoj Britaniji, kojemu pridonosi gotovo 130 milijardi funti godišnje, što je 9 posto tamošnjeg BDP-a.
"Turizam u UK zapošljava 3,1 milijun ljudi diljem zemlje, a u 2016. zabilježili smo rekordnih 37,6 milijuna posjetitelja ili 4 posto više nego u 2015., koji su potrošili 22,5 milijardi funti ili 2 posto više. Od početka ove godine do srpnja došlo nam je 23 milijuna stranih turista ili 8 posto više nego lani, a potrošili su 9 posto više ili 13,3 milijarde funti, što govori da bi ova godina opet mogla biti turistički rekordna s predviđanih više od 39 milijuna turista do kraja godine i s njihovom potrošnjom od 25,7 milijardi funti", otkriva Yates.
Dodaje da su u Britaniji najbrojniji strani turisti iz Europe, 74 posto od ukupnog broja, čija potrošnja čini nešto više od polovice ukupne potrošnje.
Važnim ističe i britanske turiste koji vole boraviti u svojoj zemlji, ali i putovati diljem svijeta, po čemu su među prvih deset tržišta u svijetu, pri čemu iznosi podatke da su UK turisti 2016. u inozemstvu potrošili 44 milijarde funti.
"Prognoze za europski turizam su snažne i vjerujemo da će blizina Velike Britanije i njena ponuda i dalje biti motiv za posjetu Europljana, a veliki izazov za naš turizam u budućnosti je i Kina i njihovi turisti te imamo ambiciju dvostruko povećati vrijednost s tog tržišta u turizmu Velike Britanije", kazala je Yates.
Naglasila je i da je turistička industrija Velike Britanije u proteklih šest mjeseci revidirala svoje političke potrebe za idućih deset godina, gledajući strukturalne probleme s kojima se suočava, i sastavljajući strategiju zajedno sa vladom i drugim vodećim industrijama kako bi Britanija i dalje bila globalno konkurentna u turizmu.
Identificirali su, kako kaže, i ključna područja i izazove za privlačenje i zadržavanje radne snage, digitalizaciju, veću produktivnost sektora te bolju upotrebu imovine i produljenje sezone.
O utjecaju Brexita na turizam kazala je da je nakon glasovanja o Brexitu, Britanija bila u središtu svjetske pozornosti, koja je podigla i svijest o njima kao odredištu.
"Nastavili smo i sa snažnim rastom ulaznog turizma, koji i inače pruža poslove i gospodarski rast diljem zemlje. Velika Britanija danas nudi veliku vrijednost posjetiteljima, što ćemo i dalje promovirati kroz GREAT kampanju u Europi i svijetu kako bi zadržali globalnu konkurentnost", zaključila je Yates.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu