Brendiraju delicije turopoljske svinje, potrošači za njih rado plaćaju više

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 18. rujan 2018. u 22:00
Sve je veći interes malih proizvođača koji bi se posvetili većem uzgoju turopoljske svinje

Projekt vrednovanja tradicijskih proizvoda ove pasmine jedan je od četiri najbolja takva u Europi, raste interes kupaca, a s njima i broj uzgajivača.

Šunka, salama, slanina, čvarci i mast od turopoljske svinje, jedne od najstarijih pasmina svinja u Europi postaju sve traženiji i priznatiji u Hrvatskoj, ali i u EU.

Iako su ti proizvodi i do 20 posto skuplji od onih od najčešće uzgajanih pasmina, gurmani prepoznaju njihovu vrijednost, a potvrdilo je to i istraživanje tržišta u sklopu projekta Vrednovanje tradicijskih proizvoda od turopoljske svinje koji je pokrenula Europska komisija. Nedavno je rad Javne ustanove Park prirode Lonjsko polje na očuvanju turopoljske svinje proglašen jednim od četiri najbolja takva u Europi, priznanje je dobiveno na međunarodnom skupu o poljoprivredi EU u francuskom Nantesu.

Veliki potencijali
Ravnatelj Parka prirode Lonjsko polje Ivor Stanivuković kaže kako je to izuzetno važno priznanje te kako postoji sve veći interes malih proizvođača da im se priključe u projektu, a i oni sami imaju osnovno stado te se bave uzgojem turopoljske svinje. "Na početku je bilo 13 uzgajivača, a sad smo već došli do 18. Broj tovljenika je skočio sa 60 na 200, a u tovu imamo i 150 uzgojnih krmača što govori da potencijali postoje i da se isplati proizvodnja ove svinje, a potom i proizvoda koji mogu postati izuzetno traženi i etablirani, ističe Stanivuković.

 

200 tovljenika

trenutačno u projektu, uz 150 uzgojnih krmača

Vjeruje da mogu značajno povećati proizvodnju i potaknuti male OPG-ove da se priključe.Idući korak je izgradnja pogona u kojem bi uzgajivačima ponudili prijateljsku cijenu za preradu sirovine u proizvode dodane vrijednosti. "Grad Novska nam je našao prostor koji bi se mogao prenamijeniti u pogon za preradu, a procjena je da bi u nj trebalo investirati oko 200.000 eura. Mi zasad nemamo zatvorenu financijsku konstrukciju, ali vjerujem da ćemo pronaći rješenje", naglašava Stanivuković.

Kaže da bi pristali da im pomogne neki investitor. "Bio bi to dobar primjer tzv. socijalnog partnerstva. Mi smo javna ustanova, a želimo da naši proizvodi koji će biti brendirani i imati logo budu prisutni u našim nacionalnim parkovima i da se prodaju u posebnim trgovinama i suvenirnicama, da pokažemo nešto što drugi u Europi nemaju", ističe Stanivuković.

Slobodan eko uzgoj
Velike napore ulažu kako bi potrošače upoznali s proizvodima od turopoljske svinje.

"Veseli nas da raste potražnja za tim proizvodima jer uzgajivače potiče da nastave uzgajati tu jedinstvenu pasminu", kaže ravnatelj Lonjskog polja. Tijekom dvogodišnjeg rada na projektu njegova ustanova je s partnerima napravila pokusnu proizvodnju, istraživanje tržišta, financijsku analizu, marketinški plan, zaštitni znak te pakiranje proizvoda, a organizirana je i prodaja. Zahvaljujući svemu povećan je broj uzgajivača, a kako bi se zadovoljio probuđen interes kupaca, sve prate povećanjem broja krmača i mladih svinja. Promiču i slobodan uzgoj, držanje životinja u prirodi.

"Turopoljska se svinja savršeno uklapa u ekosustav hrastovih šuma i poplavnih pašnjaka jer se hrani njihovim proizvodima. Budući da živi u slobodnom uzgoju, ona je prva životinja koja nakon poplava dolazi na ispašu", ističe Ivor Stanivuković.

Komentirajte prvi

New Report

Close