Jedan brend Atlantic Grupe primarno niže uspjehe i rast prodaje širom Europe

Autor: Suzana Varošanec , 02. rujan 2020. u 11:57
Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe/MILAN ŠABIĆ/PIXSELL

Atlanticova tvornica u kojoj se proizvodi Bebi asortiman nije uključena u prodaju brenda beogradskoj Nelt Grupi.

Atlantic Grupa sa sjedištem u Zagrebu i Nelt Grupa sa sjedištem u Beogradu potpisale su kupoprodajni ugovor kojim srpskom ugovornom partneru Atlantic prodaje brend dječje prehrane Bebi.

Njegova proizvodnja locirana je u Sloveniji, dok je plasman primarno na tržištu Rusije i ostatka ZND-a već punih 35 godina, a cijena je poslovna tajna.

No, u dogovor o ovoj transakciji nije uključena i sama slovenska tvornica u kojoj je organizirana proizvodnja ovog brenda sa širokim portfeljom proizvoda za dojenčad i djecu. Kako navode iz Atlantica, razlog toga je što Nelt Grupa raspolaže kapacitetima i ekspertizom u proizvodnji dječje hrane.

Kako postojeća proizvodna lokacija za brend Bebi locirana u slovenskoj Mirni nije dio kupoprodajnog ugovora, iz Atlantica pojašnjavaju da to znači da tvornica i zaposlenici u Mirni ostaju u sustavu Atlantic Grupe.

Nakon dezinvestiranja osnovnog brenda i prijelaznog razdoblja u kojemu će se Bebi asortiman i dalje proizvoditi u ovom pogonu, Atlantic namjerava pronaći adekvatan angažman proizvodnih kapaciteta i stručnih kompetencija na ovoj lokaciji, na primjerenom alternativnom asortimanu.

Kako ističe potpredsjednik Atlantic Grupe za Korporativne aktivnosti Neven Vranković, kad je riječ konkretno o tvornici u Mirni, trenutno su angažirani na nekoliko mogućih scenarija, od “kojih će jedan kroz relativno kratko vrijeme biti pripremljen za aktivaciju, odnosno angažman kapaciteta i zaposlenika, njih 44 na lokaciji, na adekvatnom alternativnom proizvodnom asortimanu u okviru Atlantic Grupe”.

“Svaka mogućnost vezana je za našu strategiju i jačanje postojećeg core poslovanja“, navodi Vranković pojašnjavajući da prodaja brenda Bebi nije na bilo koji način povezana s trenutnom ekonomskom situacijom i krizom uvjetovanom svjetskom pandemijom, nego je upravo dio strategije fokusa na core poslovanje, a to su prije svega hrana i piće, distribucijsko i ljekarničko poslovanje te jačanje i razvoj u ovim segmentima.

Ističe da je Atlantic Grupa objavila odlične polugodišnje rezultate, krizi unatoč, i zadovoljni su da imaju stabilan poslovni model, iznimno angažirane zaposlenike te da su djelatni u industriji koja je manje izložena utjecaju trenutne krize, što m sve omogućuje da inzistiraju prije svega na sigurnosti i zaštiti naših ljudi, njihova zdravlja, radnih mjesta i primanja.

“Iako krizu osjećamo, posebno u segmentima koji su ovisni o ljudskoj interakciji (kao što je HoReCa), ona nas nije značajno ugrozila, niti je u bitnome utjecala na našu strategiju, koja je u osnovnim crtama definirana prije gotovo tri godine. Iako je naša bilanca u odličnom stanju, s iznimno niskom zaduženosti, čime smo u odličnoj kondiciji za moguće akvizicije, trenutno nemamo konkretnih meta.

No, ako se iz domene aktivnosti u kojima smo prisutni nešto zanimljivo otvori, mi smo spremni reagirati. Što se prodaje tiče, trenutno ne razmišljamo o dezinvestiranju nekog dodatnog biznisa”, kaže Vranković.

Na ruskom tržištu brend Bebi prisutan kao simbol za europsku kvalitetu i porijeklo u segmentu žitarica za djecu. U 2019. ostvario je 11 milijuna eura prihoda od prodaje.

Njegov kupac, vodeća distribucijska i logistička tvrtka u Srbiji – Nelt Grupa koja zapošljava o 4000 ljudi na 11 tržišta u Europi i Africi, nastavit će proizvodnju tog asortimana u pogonima Fabrike dečje hrane u Dobanovcima, poznatom po brendu Nutrino.

Potvrdio nam je to generalni direktor Nelta Miloš Jelić dodajući da će se oba brenda paralelno razvijati, a plasirati na različita tržišta. Ekspertski timovi Nelta i Fabrike dečije hrane planiraju, kaže, modernizirati brend i obogatiti ga novom paletom proizvoda te započeti novi razvojni ciklus.

Srpski financijski analitičar i konzultant Dragan Bosiljkić navodi da mu je pristup Nelta kristalno jasan.

“Nelt je pre nekoliko godina uložio značajna sredstva u state-of-the-art tvornicu za proizvodnju dječje hrane u Dobanovcima”, kaže Bosiljković, dodajući da posjeduje velik kapacitet proizvodnje jer je od samog početka menadžment Nelta ciljao Rusku Federaciju kao osnovno tržište.

U tom smislu, akvizicija Babija po njemu djeluje kao pokušaj uprave Nelta da kroz ovu akviziciju stvori platformu za ojačani multibrend nastup na ruskom, ali i drugim tržištima.

“S druge strane, primjetno je da u posljednje vrijeme Atlantic provodi strategiju prodaje non-core brendova i čini se da je i ova transakcija njen dio. Na prvi pogled ovo djeluje kao klasična win-win situacija za obje poslovne grupe”, zaključuje Bosiljkić.

Prodaja brenda Bebi, u skladu s Atlanticovom korporativnom strategijom, nastavak je procesa dezinvestiranja manjih i non-core djelatnosti, započetog prije dvije i pol godine izlaskom iz sportske i aktivne prehrane te nastavljenog prodajom segmenta kozmetike, dodataka prehrani i distribucije vode u galonima.

Lani je Atlantic Grupa u potpunosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane jer je tvrtka Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodana dotadašnjem distributeru, kompaniji Genuport. Također, prodajom Fidifarma i Multivite PharmaS-u izašli su iz segmenta dodataka ishrani.

Nastavno na to fokus još više usmjeravaju na generatore rasta: od ključnih kategorije roba široke potrošnje to su kava, pića, delikatesni namazi i slatki i slani snack, zatim na dalji rast i razvoj distribucije te na  važne poluge poslovanja ljekarničkog lanca Farmacia.

Uz spajanja i preuzimanja to uključuje i ciljanu internacionalizaciju brendova s dokazanim međunarodnim potencijalom, primarno Argete koja niže uspjehe i rast prodaje širom Europe i Donat Mg koji je početkom godine, s obzirom na specifičnu funkcionalnost i međunarodnu perspektivu, izdvojen kao zasebno poslovno područje iz SPP Pića.

Ukupan prihod u prvih šest mjeseci Atlantic Grupne iznosio je 2,5 milijardi kn što je 4,5% manje nego u istom razdoblju lani, ali ako se isključi utjecaj prihoda dezinvestiranog poslovanja, ostvaren je organski pad prihoda od svega 0,9 posto.

Cilj im je, kako navode, i očuvanje vodeće pozicije regionalnog distributera, s fokusom na strateške prioritete i dovođenje najvećih principala, te liderstvo u ljekarničkom poslovanju u Hrvatskoj.   Odnosom neto duga i EBITDA jedrena zaduženost pala je s 1,3 s kraju prošle godine na 1,1 na kraju prvog polugodišta ove godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close