U pokušaju da istraži ima li ikakve istine u neslužbenoj informaciji da je Vjeko Gucić, vlasnik Getroa započeo razgovore sa predstavnicima srpske kompanije Delta o kupoprodaji Getroa, Poslovni dnevnik je doznao da bi priča o eventualnom ulasku srpskog kapitala u hrvatsku maloprodaju zapravo mogla imati posve drugačiji smjer.
Naime, Delta Grupa se zbog svojih financijskih problema i sama našla u poziciji da prodaje sastavnice holdinga, (s čim su u vezi i razgovori s Mercatorom o vlasničkom ulasku u Delta Maxi) pa je tako još tijekom ljeta na zainteresirane adrese potiho oglasila prodaju tvrtke Delta DMD. Riječ je o poduzeću koje obavlja poslove distribucije robe široke potrošnje, ima razgranatu mrežu regionalnih skladišta i prateću infrastrukturu. Kako doznajemo, Delta je postavila iskličnu cijenu između 80 i 100 milijuna eura, što je, procijenjeno je u distribucijskim krugovima, previše za tvrtku koja je prema posljednjim dostupnim podacima u 2007. imala neto dobit od 4,6 milijuna eura.Ipak, s obzirom da DMD predstavlja ulaz duboko u srpsko tržište, osobito u kontekstu položaja kojeg ima u svim formatima Delta M trgovina i sve dok je Delta Grupa većinski vlasnik maloprodaje, mreža zainteresiranih kupaca je široka. Među njima je, navodno, i hrvatski poduzetnik Branko Roglić, vlasnik Orbico Grupe. Prema neslužbenim informacijama Roglić je započeo proces due diligencea, ali Poslovnom dnevniku on to nije htio potvrditi. Štoviše, o tome uopće nije htio razgovarati o svom eventualnom širenju u Srbiji i interesu za taj segment Delte, iako je potvrdio da je DMD na prodaju. Sam Roglić u Srbiji već ima tvrtku Orbico d.o.o koja distribuira kozmetiku, igračke i prehranu pa bi preuzimanjem DMD-a bitno ojačao Orbicov tržišni udjel u ovom segmentu u Srbiji.
Orbico je, inače, početkom rujna kupio slovensku tvrtku Mediko Farmacija čiji je promet oko 11 milijuna eura. Tvrtka, čija je dosadašnja vlasnica ostala partnerica u 30-postotnom omjeru bavi se distribucijom nekoliko vrijednih brendova iz kozmetike i farmacije, posluje u BiH i na srpskom tržištu i u njoj će tražiti sinergije s distribucijskim portfeljima u drugim svojim tvrtkama. Orbico je nedavno otvorio i tvrtku u Albaniji.Kako se neslužbeno doznaje da su svoj interes za DMD iskazali i neki veliki strani lanci koji još nisu prisutni u Srbiji, između ostalog i francuski maloprodajni lanac Carrefour, daleko je još do završetka toga posla, kažu upućeni. Inače, prema informacijama iz profila kompanije objavljenih na internetu, DMD ima više od 7000 kupaca i 12.000 istovarnih mjesta, u portfelju mu je 14 programa, a uz prodaju i logistiku bavi se i brand managementom. Tvrtka odgovara klasičnoj distribucijskoj kompaniji kakve se razvijaju i u Hrvatskoj, poput Orbica, Atlanticove divizije distribucije ili AWT-a pa je i eventualni interes za njezino preuzimanje logičan. Ipak, doznaje se da je zasad cijena koju je postavila Delta najveća odbijenica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu