Jeste li dobro upoznati s vašim potrošačkim pravima tijekom pandemije?

Autor: Marta Duić , 15. ožujak 2021. u 09:54
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Istraživanje je pokazalo kako u Hrvatskoj 87 posto građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

Povodom Svjetskog dana prava potrošača 15. ožujka, europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je najnovije istraživanje Europske komisije o ponašanju potrošača tijekom pandemije. Istraživanje je pokazalo kako u Hrvatskoj 87 posto građana ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

„Pandemija je značajno utjecala na ponašanja naših građana, došlo je do povećanja online kupovine, ali i uvažavanju okoliša pri kupovini. Čak 76,5 posto naših građana je kupovalo proizvode koji su bolji za okoliš, premda su skuplji. To mi je drago jer u Europskom parlamentu radim na nizu prijedloga kako bi proizvodi koje kupujemo trajali dulje, kako se ne bi pokvarili odmah po isteku jamstva, kako bi popravak bio lakši i jeftiniji, a potrošač znao koliko će otprilike trajati“, objašnjava Borzan.

Istraživanje je pokazalo kako je razina upoznatosti s potrošačkim pravima niska, a građani više vjeruju da će im trgovci pomoći riješiti problem nego javne vlasti.

„Povjerenje naših građana u javne institucije je slabo. Vlada je pogasila Savjetovališta za potrošače, a potrošačkim udrugama otežava rad nestabilnim financiranjem. Savjetovališta i udruge su naši potrošači prepoznali kao saveznike, a s radom javnih službi koje bi im trebale pomoći nemaju dobra iskustva“, kaže Borzan.

Borzan ističe kako je istraživanje  pokazalo i promjene u potrošnji građana. Naime, skoro polovica naših ljudi je zabrinuta oko plaćanja mjesečnih računa u kućanstvu, po čemu smo među lošijima u EU, a većina ih je zbog pandemije odgodila veće kupnje.

„Nažalost, prema pravima potrošača Hrvatska je na europskom dnu. Moj ured je svakodnevno zatrpan upitima građana o njihovim pravima, što pokazuje da ljudi žele istjerati pravdu te da su frustrirani situacijom na tržištu. Vlada mora bolje zaštiti građane koji su slabija strana u sukobu s trgovcima ili podizvođačima, raditi na podizanju svijesti o potrošačkim pravima i povećati resurse potrošačkih udruga“, poručuje Borzan.

Komentirajte prvi

New Report

Close