Boris Žgomba iz UHPA-e izbacio četiri agencije

Autor: Marija Crnjak , 14. studeni 2014. u 15:37
Boris Žgomba, predsjednik UHPA-e/Žarko Bašić/PIXSELL

Agencije su željele znati pojedinosti o broju zaposlenika UHPA-e i njihovim plaćama, korištenju automobila…

Četiri renomirane turističke agencije, Ban Tours, Media Turist, Speranza i Alladin DMC, prije dva dana isključene su iz članstva Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), i to nakon što su pokrenule pitanje o financijama Udruge, te plaćama i pravima njezinih zaposlenika i čelnika.

Vlasnici izbačenih agencija vodstvo Udruge optužuju za netransparentnost te tvrde da su izbačeni samo zato što su se usudili zaviriti u financije koje se tretiraju kao poslovna tajna. Čelnici UHPA-e, direktor Željko Trezner i predsjednik UHPA-e Boris Žgomba, ujedno vlasnik agencije Uniline, ističu pak da su izbačene agencije namjerno preskočile proceduru kojom su mogle dobiti tražene informacije, posluživši se umjesto toga javnim klevetanjem u e-mail prepiskama, što je narušilo ugled UHPA-e i postalo razlogom za izbacivanje agencija. O tome će, ali i o ostalim spornim pitanjima koja su izazvala buru, raspravljati Skupština UHPA-e sazvana za 18. studenoga u Rapcu. Ondje se izbačene agencije ne mogu pojaviti, no očekuje se da pred Skupštinom budu njihove žalbe na odluku Upravnog odbora o isključenju.

Agencije su željele znati pojedinosti o broju zaposlenika UHPA-e i njihovim plaćama, korištenju osobnih automobila direktora, troškovima izrade brošure za školska putovanja, uvjetima ugovora s kućom za certificiranje. Kako su nam ispričali Željko Marković, vlasnik Ban Toursa, i Ivo Fatović, vlasnik Media turista koji je ujedno predsjednik Hrvatskog udruženja putničkih agencija HGK, nisu namjeravali uputiti na nepravilnosti u Udruzi. "Samo smo tražili informacije o tome na što je i u kojim iznosima potrošen prihod Udruge čiji smo članovi te uplaćujemo članarinu. Uputili su nas da svoje upite pošaljemo Nadzornom odboru Udruge od kojeg onda nismo dobili odgovor, već smo kao odgovor dobili samo obavijest o isključenju zbog narušavanja ugleda Udruge. Pritom nas nitko nije niti nazvao, to su sve naše kolege, mi se svi poznajemo, dugo smo u Udruzi i stvarali smo je svi zajedno", kaže Željko Marković.

Fatović upozorava kako će isključenjem iz UHPA-e biti narušeno poslovanje navedenih agencija, ne samo zbog gubitka ugleda već i objektivne mogućnosti gubitka pojedinih partnera koji nastoje surađivati samo s članicama UHPA-e. "Također, izgubit ćemo dio tržišta školskih ekskurzija, jer u priručniku stoji preporuka da se angažiraju članice UHPA-e. Bojim se da ćemo se zbog toga morati žaliti Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja", kaže Fatović. Inače, u UHPA-i je trenutno oko 300 članica čije poslovanje predstavlja oko 80 posto tržišta, a UHPA je i hrvatska predstavnica u europskoj udruzi ECTA.Direktor Udruge Željko Trezner kaže da ga ovakvi slučajevi ne čude, s obzirom da je vodstvo UHPA-e u svojoj orijentaciji na kvalitetu ustrajno u tome da se uvedu najviši standardi poslovanja, što mnogima ne odgovara.  Istodobno međutim raste i broj članova i značaj Udruge.

"Nije točno da su članice isključene zato što su propitivale i tražile informacije, već su su mimo uobičajene procedure isključeni članovi svoje primjedbe, koje su dijelom sadržavale razne insinuacije i netočne informacije o radu udruge i pojedinih članova, komunicirali mailovima na preko 500 e-mail adresa, ne čekajući da Nadzorni odbor provede proceduru nadzora", zaključuje Trezner.Direktor pojašnjava da sukladno statutu UHPA-e on nije zaposlen u Udruzi, već Udruga refundira drugom poslodavcu naknadu za vrijeme provedeno na poslovima za UHPA-u. Kako je Trezner redoviti profesor na veleučilištu VERN, na snazi je ugovor između VERN-a i UHPA-e, no njegov sadržaj ne može biti javan zbog zaštite treće stranke, odnosno VERN-a.

Trezner "Upravni odbor Udruge pročešljao je navedeni ugovor i u njemu nema ništa sporno", ističe Trezner.Trezner smatra da je osnovni motiv "pobune" nekih agencija neslaganje s usmjerenjem UHPA-e prema sustavu unapređenja kvalitete i financijskoj stabilnosti, konkretno s uvođenje ISO standarda u poslovanje agencija u okviru specijalizacije po određenim nišama. Najviše spora bilo je oko školskih ekskurzija, koja čine glavni dio poslovanja mnogim agencijama na kontinentu, uključujući i ove koje su isključene.Boris Žgomba, predsjednik UHP-a, slaže se da je pravo svakog da propituje i da bude nezadovoljan, no također ističe da za to postoji procedura."To se ne radi po forumima i javnim blaćenjem, u svojoj e-mail prepisci oklevetali su puno ljudi i to nije način da se rješavaju važna pitanja. NO je pregledao sve navode navedenih agencija i u priopćenju svim članicama odbacio sve insinuacije. UHPA na svojim stranicama ima objavljene financijske podatke i nije istina da smo netransparentni, no ne možemo pokazivati ugovore s trećim stranama, gospodarskim subjektima", kaže Žgomba.  

Komentirajte prvi

New Report

Close