Lani su tijekom blagdana hrvatski građani potrošili rekordnih 15,3 milijarde kuna, no koronakriza ostavila je trag na navikama potrošača.
Premda procjene za 2020. još nema, specijalizirana konzultantska tvrtka u području poljoprivredno-prehrambenog sektora Smarter smatra da će ukupna potrošnja hrane i pića u prosincu pasti i do 20 posto.
Prema posljednjim podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj je u rujnu potrošnja u maloprodaji pala 7,3% u odnosu na isti lanjski mjesec, uz pad prometa trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima, te promet u trgovini na malo.
Istovremeno procjenjuju bolju prodaju i veću potrošnju domaćih proizvoda zbog dobre ponude i veće proizvodnje, što potvrđuje i procjena rasta vrijednosti hrvatske poljoprivredne proizvodnje u ovoj godini za oko jednu milijardu kuna, uz podršku trgovačkih lanaca.
Iz Smartera dodaju da će potrošačke blagdanske košarice biti skromnije od prethodnih godina (prije dvije godine izračun prosječne košarice bio je 2175,98 kuna), no ponuda domaćih proizvoda je bolja nego prije, a meso, riba, vina, voće i povrće te druge namirnice prodaju se po akcijskim cijenama. Porasla je znatno i online prodaja (za 13,9% u prvoj polovici 2020. prema DZS).
“Uvjereni smo da će se svijest o potrebi zaokreta u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane dodatno razvijati te da će RH konačno dobiti strategiju koja će ovu proizvodnju revitalizirati na zdravim temeljima”, zaključuju iz Smartera.
Predsjednik Udruženja trgovine HGK Ivica Katavić i voditeljica Odjela za trgovinu Tomislava Ravlić danas se osvrću na temu blagdanske potrošnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu