Na imanju u Moslavini, koje se prostire na preko šest hektara, obitelj Andrijašević svakodnevno marljivo surađuje i brine o svom bobičastom voću. Na ideju da posao podignu na višu razinu došao je 2016. godine Matija Andrašević kada je imao svega 19 godina.
“Jednog dana sam se zapitao zašto ne bih stvorio vlastiti brend? Ideja za ime došla je sama od sebe. Proizvodimo bobičasto voće koje je zdravo, jer sadrži puno antioksidansa. Danas smo na društvenim mrežama prepoznatljivi po imenu ‘ZDRAVE_BOBICE’. Na Instagramu nas prati skoro 6000 ljudi, na Facebooku više od 1000, a imamo i web stranicu’’, rekao je Matija Andrašević.
Na gospodarstvu obitelj Andrašević uzgaja aroniju, borovnicu, crveni i crni ribiz, ogrozd, jagodičasto voće, malinu i kupinu. Osim samog bobičastog voća, na njihovoj internet trgovini mogu se kupiti i brojni drugi proizvodi, a za brend brinu svi članovi obitelji.
S obzirom na to da je posao pokrenuo s 19 godina, priznaje da počeci nisu bili laki. U tim teškim trenucima puno mu je značila obitelj koja ga je maksimalno podržavala. Biti mladi poduzetnik znači puno odricanja i maksimalno davanje sebe, napominje mladi OPG-ovac.
Problemi iza svakog ugla
“Kad ste mladi i predložite nekakvu ideju, bilo da je riječ o predlaganju banci ili pokretanju OPG-a, ne shvaćaju vas ozbiljno, ne žele vas poduprijeti i pomoći vam. Morate se sami izboriti za sebe. Na početku kod otvaranja OPG-a bilo je puno vraćanja papirologije, jer bi svaki put rekli da nešto nedostaje, bez da pojasne što sve treba dostaviti. Već se čovjek mora sam snalaziti i istraživati sve što treba”, kazao je Andrašević i dodao: “Ponekad sam znao sjesti u sobu i zaplakati koliko je zapravo teško kad nešto radite i dajete maksimum od sebe, a imate osjećaj da se to ništa ne vidi i da možda neće uspjeti.”
U svom osmogodišnjem radu na čelu OPG-a susreo se s raznim problemima, a jedan od težih bilo je dobivanje sredstava iz EU fondova, jer nije mogao ostvariti uvjete za mladog hrvatskog poljoprivrednika iako je u poljoprivredi od svoje 19. godine. Ni sam ne zna zašto na tom natječaju nije uspio, a napominje kako je i puno puta bio donekle neshvaćen u društvu, jer se želi baviti nečime od čega ljudi bježe.
“Ljudi u Hrvatskoj često imaju predrasude i negativne poglede na poljoprivredu, ali ne zaboravimo da bez hrane, voća i drugih nutritivni vrijednih namirnica koje nam naša vlastita proizvodnja nudi, ne možemo imati kvalitetan i zdrav život”, ističe Andrašević.
Usprkos nekim predrasudama s kojima se suočio, ističe kako svoj posao iznimno voli. Ponekad se pita da li se to sve isplati, posebice kada se u obzir uzmu vremenske neprilike i kompletna situacija u poljoprivredi, no za njega su uzgoj bobičastog voća i građenje vlastitog brenda izvor sreće.
“Često znam reći za svoj posao da mi je poput djeteta, jer smo ga moja obitelj i ja izgradili i stvorili od nule, bez ičije pomoći. Kad imate ovako izuzetne roditelje i složnu braću koja vas podupiru, pomažu i guraju svom silom da idete naprijed, iako naravno ponekad ima padove, jednostavnije je ustati i nastaviti dalje. Rad s biljkama me ispunjava i čini sretnim, a s veseljem mogu reći da planiram početi raditi i na seoskom turizmu. Nadam se da će se to uskoro realizirati”, kazao je Andrašević.
Podrška obitelji
Iako se on na pokretanje vlastitog brenda hrabro odlučio prije nego je napunio dvadeset godina, uočio je kako se većina mladih u Hrvatskoj danas boji pokrenuti svoj posao neovisno je li riječ o poljoprivredi, zanatu ili nečem trećem. Problem vidi u tome što se danas zbog društvenih mreža mnogi žele obogatiti preko noći, dok ih je istovremeno strah preuzeti rizik i odgovornost te ući u realizaciju vlastite ideje.
Uz to, naglašava kako je podrška obitelji i bližnjih neopisivo važna, jer mnogim mladima nedostaje samopouzdanja da sami vjeruju u svoju viziju i inovativnost, te im je bitno što će njihova okolina reći.
Primijetio je kako je čest izgovor i nedovoljno sredstava, no on u to ne vjeruje kao dovoljno legitiman razlog jer se u današnje vrijeme može naći dodatni posao, a postoje i brojne subvencije i krediti. Andrašević kao poduzetnik od svoje 19. godine drugim mladima savjetuje da prate svoje snove i vjeruju u svoj uspjeh, jer se uz mukotrpan trud sve može ostvariti.
Na gospodarstvu obitelj Andrašević uzgaja aroniju, borovnicu, crveni i crni ribiz, ogrozd, jagodičasto voće, malinu i kupinu/EDINA ŽUKO/PIXSELL
“Unatoč svemu, cilj mi je ostati u Hrvatskoj, sačuvati svu ljepotu, kvalitetu i tradiciju same poljoprivrede, budući da je potražnja za bobičastim voćem sve veća. Smatram da se uz EU fondove može uvelike pripomoći poljoprivredi i razvitku ruralnog kraja”, kaže Andrašević i dodaje kako su na etiketama osim proizvoda odlučili promovirati i našu lijepu domovinu, pa se tako na svakoj etiketi prostire karta Hrvatske i određena boja voća koje predstavlja.
Ponosno ističe kako se posao svake godine širi i po potrebi angažiraju sezonske radnike koji im pomažu ubrati svježe plodove i spremaju ih za dostavu. On i njegova obitelj preferiraju osobno dostaviti proizvode kupcu, jer im tako mogu najbolje dočarati proizvod.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu