‘Bildaju’ kapacitete za suradnju s elitom, njihovi klijenti rade s Nutellom i Chanelom

Autor: Suzana Varošanec , 16. veljača 2022. u 11:42

Alati Stuhne u svojoj su branši drugorangirana europska kompanija.

Lider nije tek onaj koji vodi dobro tvrtku, već onaj koji i razmišlja izvan okvira, otkriva i stvara novi proizvod lider svijetli u mraku prosječnosti”. Pokazala je to recentna diskusija na temu “Održivi leadership u doba pandemije”, u organizaciji Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika –CROMA, u sklopu dodjele nagrade “Menadžer godine” za drugu pandemijsku godinu. Tako su u kategoriji Mladog poduzetnika iznjedrili dva laureata, a jedan od njih je Miran Stuhne, direktor kompanije Alati Stuhne iz Pregrade koja proizvodi alat za staklarsku industriju. Njihova poslovna formula sastoji se od stalnih ulaganja u najnovije, inovativne tehnologije čime se pokušava dostići liderstvo u tehnološkoj razini industrije i razvoj poslovanja na međunarodnom tržištu, a prema najsuvremenijim razinama industrije kao što je uvođenje te provedba strategija Industrije 4.0 što rezultira unaprijeđenim svojstvima završnog proizvoda.

“Prema vlastitom iskustvu, mogu reći da su problemi u realnom sektoru uvijek prisutni, neovisno o tome je li riječ o poslovanju u krizi ili ne, redovito su neophodne prilagodbe izazovima koje traže najoptimalnija rješenja. U skladu s time djelujem, no tvrtku vodim i iz srca i duše pa je po meni i to jedna od značajki lidera”, kaže Stuhne dodajući da su u tijeku ulaganja u povećanje kapaciteta proizvodnog programa, uz nova značajna ulaganja u robotizaciju proizvodnje i povećanje stručnosti zaposlenika kroz školovanja, seminare i osposobljavanja nove i postojeće radne snage. Tvrtka Alati Stuhne danas je jedna od vodećih kompanija u Europi u proizvodnji alata za staklarsku industriju – ukupno drugorangirana po veličini i snazi, s izvoznim plasmanom je na razini od oko 95% ukupne proizvodnje, od čega 70% završava na europskom tržištu, dok ostatak odlazi na daleka tržišta Sjeverne i Južne Amerike te Azije i Afrike. Najveći partneri su kupci čiji proizvodi drže premium segment završnih proizvoda, što uključuje portfelj luksuznih proizvoda, od brendova poput Hennessyja, Johnny Walker i ostalih proizvođača viskija, do Chanela u parfemskom segmentu. Jedan od najprestižnijih kupaca je i elitni automobilski brend Rolls-Royce.

Foto: pd

Coca-Cola, Jägermeister, Carlsberg, Hipp, Nutella također su među najpoznatijim brendovima za koje su se proizvodili kalupi: naime, staklo proizvedeno pomoću tih alata, upotrebljava se u mnogim industrijama (npr. prehrambena, kemijska, farmaceutska i kozmetička), dok se najviše proizvodi ambalažno staklo, kao što su kalupi za boce za vino, pivo, žestoka pića i sokove. Kuriozitet je i podatak da je za potrebe zimske olimpijade 2004. godine u Salt Lake Cityju kod naše staklane u Puli napravljeno staklo za olimpijsku baklju upravo prema njihovim kalupima. Kako navodi nagrađeni direktor, Alati Stuhne bilježe više od tri desetljeća razvoja i rasta, s početkom djelatnosti kroz malu obiteljsku radionicu, gdje je vlasnik g. Mirko Stuhne iz Huma na Sutli proizvodio svoje prve kalupe za oblikovanje stakla od 1986. Od obrta smještenog u garaži obiteljske kuće kroz preobrazbu prometnula se u uspješnu kompaniju danas sa stotinjak CNC strojeva, te trenutno za izradu alata za staklenu ambalažu najvećih svjetskih brendova sveukupno zapošljava 215 radnika od kojih 80% proizvodnih.

Najveće ulaganje

Najveće ulaganje u povijesti tvrtke je bilo između 2017. i 2018. u iznosu od 8,5 milijuna eura u izgradnju novog pogona te nabavku novog strojnog parka.

Godišnja razina ulaganja u najnovije tehnologije te najmoderniji strojni park iznosi oko 10% ukupnih godišnjih prihoda, što je izuzetno visok postotak i za ovu investicijski intenzivnu industriju. Godišnje proizvode oko 35.000 kalupa i oko 20.000 jedinica popratne opreme, no po pitanju radne snage postoje problemi jer ljudi migriraju u Sloveniju i Austriju.

“Surađujemo sa srednjim školama u sklopu čega je organizirana stručna praksa za zanimanja strojarski tehničar, operater numerički upravljanih alatnih strojeva, i nakon završetka školovanija praktikante čeka sigurno radno mjesto kod nas. Drugi način je da zapošljavamo radnike koje sami educiramo. Na burzi su više-manje radnici koji nisu zapošljivi, i generalno do stručne radne snage vrlo je teško doći. To predstavlja problem u daljnjem širenju, zbog čega smo se okrenuli procesima automatizacije i robotizacije, tako da manjak radne snage supstituiramo s robotima”, kaže g. Stuhne.

Tvrtka upravo ulaže u automatizaciju zbog potrebe širenja proizvodnih kapaciteta na zahtjev kupaca.

Rast u pandemiji

“U ovoj fazi realiziramo projekt proširenja postojeće proizvodne hale i gradimo novu zgradu površine cca 500 m2, te će krajem ljeta novi proizvodni pogoni biti u punoj funkciji u skladu s tržišnim potrebama. Plastika zagađuje okoliš i teško se reciklira, dok je staklo inertno na kemikalije te se reciklirati može konstantno. Sve veća briga za zaštitu okoliša i usklađivanje s europskim okolišnim ciljevima na tom području diže i našu proizvodnju, a isto i mnogih naših kupaca koji koriste staklenu ambalažu”, kaže direktor. Ekološka kampanja odvija se u duhu najpoželjnijih ekoloških materijala u cilju održivog razvoja pa to može dignuti i do 10-ak posto ukupne prihode tvrtke u 2022.. Visoke stope rasta tijekom pandemije ogledaju se na planu ukupnih prihoda koji su u 2021. rasli za 20%. Stanje u branši u znaku je iste ili nešto veće količine posla, ali preokret je vidljiv kroz okretanje europskih staklana unutarnjem tržištu gdje kupuju alate za proizvodnju od europskih proizvođača, što znači da je u tijeku veliki povratak posla tj. narudžbi alata iz Kine. Prije krize rokovi isporuke na tako dugim relacijama su bili dobro optimizirani što je sve palo u vodu zbog pandemije, slijedom prekinutih dobavnih lanaca u avionskom teretnom prijevozu, a što se brodskog tiče on je postao neisplativ i dosta dug, pa se na robu čeka i mjesecima.

“Naše isporuke robe idu brzo i proizvodi iz Pregrade vrlo brzo dođu do europskog kupca što rezultira bržim vremenom odziva, poveća kvalitetu te zaključno broj narudžbi. Što se Hrvatske tiče, radimo sa svim proizvođačima ambalažnog stakla ali naši kapaciteti su preveliki te smo prisutni na europskom i svjetskom tržištu, poručuje Stuhne.

Komentirajte prvi

New Report

Close