Bez znanja o digitalnom poslovanju, svaki biznis postat će neodrživ

Autor: PD VL native tim , 02. studeni 2022. u 22:00
Kako bi se uspješno nosili s promjenama koje donose digitalne tehnologije, potrebno je svakodnevno upoznavati se s novim znanjima/PD

Sveučilište u Dubrovniku upisuje već treću generaciju studija Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju.

Sva relevantna istraživanja i stručnjaci ističu kako je digitalizacija ključan i nužan čimbenik poslovnog uspjeha. Onaj tko koristeći digitalne tehnologije na vrijeme ne promijeni svoje poslovne modele i omogući nove mogućnosti stvaranja vrijednosti, teško će ostati konkurentan i ozbiljno dovodi u pitanje buduće poslovanje.

Uz to, digitalne tehnologije jako su promijenile brzinu promjena u svijetu – one su danas brže nego ikada u povijesti. Svaka nova tehnologija još ih dodatno ubrzava, a tu je i ‘pandemijski efekt’ koji je samo dolio ‘ulje na vatru’. Ta brzina predstavlja velik problem ne samo poslovnjacima, nego i svim ostalim članovima i segmentima društva.

Kako bi se uspješno nosili s tim promjenama, potrebno je svakodnevno upoznavati se s novim znanjima. Problem je što su i mnoga Sveučilišta i škole izgubili korak, što formalni kurikulumi, nažalost, to ne mogu pratiti. Ipak postoje obrazovne institucije koje ‘drže korak s vremenom’ i kontinuirano ulažu u kvalitetu nastavnih, znanstvenih, istraživačkih i ostalih aktivnosti.

Kadrijaj Dushi

Ovo je jedna od najboljih odluka koje sam donijela i ispunjava moje profesionalne, akademske i osobne ciljeve.

Jedno od njih je Sveučilište u Dubrovniku, koje osluškujući potrebe tržišta rada, ali i lokalne, regionalne i nacionalne zajednice, uvodi nove studijske programe. Jedan od njih je i poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju, za koji je nedavno raspisan natječaj za upis treće generacije studenata u akademskoj 2022./2023. Riječ je o zajedničkom studiju s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu.

Studij se izvodi na hrvatskom i engleskom jeziku, a u njegovom izvođenju, uz hrvatske znanstvenike, sudjeluju znanstvenici iz Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Njemačke, Italije, Australije te niza drugih zemalja.

Uz ograničene upisne kvote, takav pristup jamči polaznicima individualan pristup vođenju kroz proces izrade doktorske disertacije te uz poštivanje najviših standarda znanstvene izvrsnosti. O kvaliteti nastavnog procesa govori i prosječna ocjena zadovoljstva polaznika od 4.8.

Argira Kadrijaj Dushi

Koncepti primjenjivi u praksi

Posebnost studija je i što će polaznici dobiti zajedničku diplomu dviju institucija. Pokretanjem upravo ovakvog studija Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku nastavio je razvoj obrazovnih programa u skladu s potrebama gospodarstva budućnosti.

Studij traje šest semestara (tri godine) i njegovim završetkom stječe se akademski naziv doktor znanosti iz područja društvenih znanosti, polja ekonomija. Kao i dosadašnjih godina studenti mogu birati između pet modula studija: Digitalno poslovanje, Međunarodno poslovanje, Marketing, Turizam i Menadžment.

Jedna od studentica, Argira Kadrijaj Dushi, voditeljica Business Development-Procredit Bank u Prištini, kaže kako joj je pohađanje doktorskog studija Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju na Sveučilištu u Dubrovniku jedna je od najboljih odluka koje je donijela te da ispunjava njene profesionalne, akademske i osobne ciljeve.

“Koncepti naučeni u prvoj godini ovog programa poslovne ekonomije vrlo su primjenjivi ne samo u mojoj profesionalnoj karijeri nego i u svakodnevnom životu. Moduli, radionice i individualni zadaci intelektualno su poticajno okruženje. Ići dalje od onoga što je potrebno u predavanjima i raspravama, dijeleći najnovije istraživačke metodologije, te poticati kritičko razmišljanje poruke je profesora ovog programa.

Iako se provodio online, pronicljive rasprave tijekom predavanja s profesorima i kolegama u programu napravile su intelektualni pomak za mene. Riječ je o jedinstvenom programu koji dokazuje da je ne samo ekonomija nego i obrazovanje u digitalnom okruženju izazovno, učinkovito i uspješno”, istaknula je Argira Kadrijaj Dushi.

Studentica druge godine studija Ivana Tomić, brand managerica u Atlantic Grupi, kaže kako je doktorski studiji njezina dugogodišnja želja te je tijekom diplomskog studija odlučila da njeno obrazovanje sigurno neće završiti na tom nivou no isto tako je odlučila tražiti studij i nastavak koji će zadovoljiti upravo ono što traži.”

Ivana Ana Tomić

Nakon završetka diplomskog studija počela sam se raspitivati o ovome, netom otvorenom studiju, razgovarala s tadašnjim polaznicima prve generacije o njihovim iskustvima, proučavala program i sadržaj studija te odlučila da je upravo to idealan izbor za mene.

Najviše me zaintrigirala mogućnost odabira modula, sam izbor predmeta koji se dosta razlikuje od svih ostalih doktorskih studija te pogled u budućnost, odnosno digitalizacija jer osobno mislim da se digitalizacija događa na svim područjima i potrebno je i poželjno prikupiti nova znanja i nove poglede na “stare” stvari kako bi bili uspješna avangarda određenih područja”, kaže Ivana Tomić te dodaje da je nakon završene prve godine doktorskog studija i više nego oduševljena.

Tomić

Vrhunski profesori, genijalni gosti predavači, zanimljivi predmeti drugačiji od ostalih doktorskih studija ovog područja.

Kao jednu od velikih prednosti studija navela je i snažnu povezanost znanosti odnosno teorije i prakse, kako kroz sama predavanja tako i kroz projekte koje sami stvaraju. “Svi profesori zaista su sjajni, izvori nepresušnog znanja kojima nikada nije problem odgovoriti na još jedno dodatno pitanje, a moja generacija ih stvarno ima mnogo. Uvijek su nam voljni pomoći u vezi bilo čega, uputiti nas na dodatne sadržaje i literature, diskutirati s nama tekuća zbivanja u svijetu što nam je jedan od najdražih načina učenja.

Nažalost, zbog situacije s Covidom cijelu prvu godinu studija proveli smo kroz online nastavu no profesori su se neprestano trudili stvoriti takvu atmosferu i okolinu da kada smo se prvi puta susreli uživo gotovo smo i zaboravili da smo godinu dana bili online”, kaže brand managerica u Atlantic Grupi čija je životna mantra ‘Čovjek uči dok je živ’.

“Što se tiče stečenih znanja na studiju, već sada mogu sa sigurnošću reći kako nova znanja stvaraju nove poglede i nove načine razmišljanja, sigurna sam kako će ovaj studij dodatno obogatiti moju karijeru te pružiti nove mogućnosti. Jedan od glavnih razloga upisa samog studija bila je upravo ta, obogatiti praktična znanja teorijom i znanosti s tendencijom povezivanja istoga u daljnjoj karijeri.

Samostalni izbor modula

Svakoj osobi željnoj novih znanja, spremnoj na prilagodbe brzim promjenama u svijetu te novim trendovima definitivno bih preporučila ovaj studij. Ukoliko tražite način kako ukomponirati znanja stečena u praksi, teoriju i znanost, ovaj studij definitivno je pravi izbor za vas.

Vrhunski profesori, genijalni gosti predavači, zanimljivi predmeti drugačiji od ostalih doktorskih studija ovog područja, mogućnost samostalnog izbora modula u kojima se želite uže specijalizirati a uz sve to odlazak na predavanja u dva najljepša grada u Hrvatskoj definitivno su dodatni razlozi da se odlučite upravo za upis ovog studija”, zaključila je Ivana Tomić.

Informacije o uvjetima za upis, prijavnoj dokumentaciji, postupku odabira, rokovima i školarini dostupni su u tekstu natječaja dostupnom na mrežnim stranicama Sveučilišta u Dubrovniku.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti na adresi elektroničke pošte studija phd.epe@unidu.hr ili telefonom na broj +385 20 445 931.

* Sadržaj omogućilo Sveučilište u Dubrovniku

New Report

Close