Bez ulaganja u inovacije ne bi bilo Tiska, one su pokretač

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 20. srpanj 2015. u 15:42
Dražen Kocijan, predsjednik Uprave Tiska/Žarko Bašić/PIXSELL

Samo u 2015. zaposlili smo preko 300 novih djelatnika, prvenstveno na poslovima pružanja kurirskih usluga.

Podizanje gotovine, igre na sreću, plaćanje računa, parkinga i autocestarina, slanje paketa, kupnja autobusnih karata i ulaznica za koncerte, kopiranje…, gotovo više nema usluge koju građani ne mogu dobiti na kioscima Tiska koji je odavno prerastao "običnu trafiku" s cigaretama i tiskovinama.

O poslovanju, investicijama, inovacijama, konkurenciji i daljnjim planovima razgovarali smo s Draženom Kocijanom, predsjednikom Uprave Tiska. 

Otkuda tako veliki zaokret u strategiji poslovanja?
Na vrijeme smo uočili promjene u okruženju, odnosno na tržištima na kojima poslujemo i prilagodili se novim trendovima. Uz distribuciju i maloprodaju tiskovina i ostalog asortimana koji je najvažniji dio našeg poslovanja, danas su nam ključni biznisi i kurirske usluge kroz brend Tisak paket, elektronička roba i usluge, financijske usluge, distribucija igračaka i licencnih proizvoda te zbrinjavanje neopasnog otpada. Brzina našeg razvoja i inovativnost su jedinstveni u svijetu, praktično nigdje ne postoji napredniji maloprodajni lanac kioska koji nudi kupcima tako veliki broj roba i usluga, a sve na jednom mjestu.

Koliko vas je sve to stajalo?
Od ulaska Agrokora kao većinskog vlasnika u Tisak 2007. investirano je više od 550 milijuna kuna, prvenstveno u informatizaciju poslovanja i prodajne mreže, nove logističke i transportne kapacitete, modernizaciju prodajnih mjesta kroz razvoj novih tipova kioska, razvoj i implementaciju novih usluga, ali isto tako i u edukaciju i usavršavanje naših zaposlenika. Ove su investicije omogućile da održimo zaposlenost i povećamo vrijednost tvrtke. Samo u 2015. zaposlili smo preko 300 novih djelatnika, prvenstveno na poslovima pružanja kurirskih usluga.

Koliko su inovacije važne u poslovanju?
One su ključni pokretač razvoja Tiska. Nisu nastale slučajno, nego kao posljedica naše strategije informatizacije i diverzifikacije poslovanja. S obzirom na kontinuirano negativne trendove na ključnim kategorijama roba kojima se Tisak bavi, tražili smo načine da iskoristimo postojeće kapacitete i prednosti koje imamo. To su prvenstveno lokacije naših prodajnih mjesta koja se uglavnom nalaze na najfrekventnijim mjestima te logistički i transportni kapaciteti. Da nije bilo inovacija, novih usluga i razvoja novih biznisa, pitanje je da li bi poslovanje Tiska bilo održivo.

Što je s distribucijom tiskovina?
I dalje je jedan od naših osnovnih biznisa. Puno pažnje posvećujemo odnosu s izdavačima, brinemo i vodimo računa o tiskovinama i njihovoj dostupnosti na tržištu. Između ostalog, radimo i distribuciju pretplate tiskovina na kućne adrese i adrese naših poslovnih partnera. Danas tiskovine distribuiramo na više od 7500 mjesta, što je jedna od najgušćih pokrivenosti u odnosu na broj stanovnika u Europi. Budući da i sami nakladnici dnevnih novina dosta ulažu u razvoj pretplate, a također paze i na troškove proizvodnje, pritisak na smanjenje remitende dovodi u pitanje kvalitetno tiražiranje tako velikog broja isporučnih mjesta. Iz tog razloga postoji potreba da se to tržište u doglednoj budućnosti na neki način regulira.

Uvodite li još novih usluga? 
Nedavno smo na više od 800 prodajnih mjesta uveli uslugu MoneyGram, koja kupcima nudi prijenos novca iz inozemstva na kioske Tiska. Ove jeseni na tržište izlazimo i s Paketomatima, automatima na kojima možete primiti svoj paket naručen iz online trgovine ili poslan s drugog Paketomata ili kioska. Na tržištu ćemo uskoro predstaviti i potpuno novi koncept prodajnog mjesta, našu viziju kioska budućnosti. Riječ je o "walk in" kiosku koji kupcu pruža novo iskustvo brze, jednostavne, svakodnevne kupnje.

Bojite li se online kupovine? Pokreće li se zato Agrokorov 'Alibaba'?
Na razvoj online kupovine gledamo kao na veliku priliku za rast, a ne kao na prijetnju. Kroz uslugu Tisak Paket nudimo kvalitetnu, sigurnu, brzu i najpovoljniju uslugu dostave paketa našim online kupcima. Trenutno pakete dostavljamo samo na naše kioske, a uskoro ćemo tržištu ponuditi i dostavu na kućne adrese.

Kako gledate na preuzimanje iNovina od strane BAT-a? Je li BAT, s obzirom na to da je Adris prodao duhanski biznis BAT-u, na neki način ušao u suvlasništvo oko 25% Tiska?
Još je prerano za komentiranje ovog poslovnog događaja, jer transakcija još uvijek nije službeno završena. Tisak i iNovine imaju dobru poslovnu suradnju i sigurni smo da će ta suradnja ostati na visokoj profesionalnoj razini.

Komentirajte prvi

New Report

Close