Vlada bi, prema neslužbenim informacijama uoči današnjeg sastanka radnika Uljanika i 3. maja s premijerom Andrejem Plenkovićem, mogla posegnuti za sličnim rješenjem za osiguranje isplate njihovih plaća kao u slučaju Brodosplita 2011., kad je prije nego je s Europskom komisijom ispregovaran i usuglašen program restrukturiranja isplatila pozajmicu splitskom škveru, koja je kasnije uračunata u državnu potporu restrukturiranju Brodosplita.
Umirujuća vijest
Ta vijest smirit će zabrinute radnike u dva Uljanikova brodogradilišta, no neovisno o tomu Vladi i upravi Uljanika ostaje još samo jedan dan da utvrde i objave što dalje s posrnulim velikim gubitašem. U utorak, 28. kolovoza, formalno istječe šestomjesečni rok iz odluke Europske komisije kojom se odobrava državna potpora pulskom brodogradilištu, a u kojem Republika Hrvatska treba dostaviti program restrukturiranja za pulski škver ili pak Uljanik mora vratiti osiguranu pozajmicu od 96 milijuna eura.
U suprotnom, ne ispuni li se jedna od ovih obveza, slijedi stečaj, precizirano je u odluci EK od 22. siječnja. Vlada do danas nije predala program restrukturiranja, već je dostavila, kako kaže resorni ministar gospodarstva Darko Horvat, radnu varijantu o kojoj po očitovanju Komisije bi trebali uslijediti pregovori o korekcijama. Očigledno je Vlada u komunikaciji s Komisijom i ako ispregovara prolongiranje rokova za predaju programa restrukturiranja, otvara se niz pitanja što sada slijedi u Puli i Rijeci.
Ne ide li se u kontrolirani stečaj, što je proteklih dana također iz Vlade bilo najavljivano kao opcija, i to najizglednija, ključno će biti pripremiti novi program restrukturiranja Uljanika. Taj posao neozbiljno bi nakon svega bilo prepusti istom timu koji je zaslužan za sve dosadašnje propuste u Uljaniku, a pitanje je i može li nakon svega njezin izbor strateškog partnera povratiti povjerenje.
Uvjet nova uprava
A da bi se uopće razmatralo bilo koju od ovih opcija, nakon plaća, vatrogasna akcija potrebna je i za rješavnje problema s naručiteljima brodova. Jedan je kupac već službeno raskinuo ugovor s Uljanikom, a jučer je naručitelj putničkog broda koji se gradi u Puli najavio dolazak svojih radnika kako bi se u uvjetima općeg štrajka radnika omogućilo nastavak radova na njegovom brodu, a ne izađe li mu se u susret, najavio je da će svoj brod otegliti i dovršiti u nekom drugom brodogradilištu.
Slična je situacija i s gradnjom broda za rasute terete u 3. maju, koji se u Rijeci gradi za naručitelja iz Kanade. On je ostavio još nekoliko dana 3. maju da ga uvjere da su u mogućnosti nastaviti s dovršetkom broda, a u suprotnom najavio je raskid ugovora, ali ne samo za taj brod, nego za još tri gradnje ugovorene s Uljanikom. Samo bez tih gradnji, a ne treba smetnuti i da je jedan brod u međuvremenu završen i da su za njega skinuta državna jamstva, podrazumijeva da program restrukturiranja koji je dostavljen prije mjesec dana u Bruxelles više nije aktualan, a nastavi li se domino efekt na druge narudžbe, izrada novog programa neće niti biti potrebna.
Do završetka ovog izdanja nije bilo informacija o kakvom kreditnom aranžmanu se radi i o kojoj vrijednosti, jer ako je riječ samo o iznosu za isplatu ove i eventualno još jedne plaće, problem nije zakrpan. Ozbiljnije rješenje podrazumijevalo bi da Uljanik dobije kredit kojim bi osigurao plaće i troškove poslovanja do kraja ove godine, što znači najmanje 50 milijuna eura. Bez toga, sve drugo znači još jedno odgađanje onoga čega su svi odavno svjesni – da Uljanik i uz najbolju volju svih mora u stečaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.valjalo bi malo zelenila dodati oko vile, nekako je eksterijer suviše prazan
Uključite se u raspravu