Bez jačeg ulaganja države, nakon 2024. ništa od WRC Croatia Rallyja

Autor: Marija Crnjak , 10. siječanj 2023. u 22:00
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Utrka je lani hrvatskom turizmu donijela 105 milijuna eura i 170.000 noćenja, a državi benefit težak 12 milijuna eura, pokazuje studija Ekonomskog fakulteta.

Utrka WRC Croatia Rally prošle je godine hrvatskom turizmu donijela više od 105 milijuna eura, uz više od 310 tisuća gledatelja koji su pratili brzinske ispite na hrvatskim cestama, generirano je 170 tisuća noćenja, a trećina posjetitelja stigla je iz inozemstva, pokazala je stručna studija utjecaja ovog eventa koju je izradio Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

No, u pitanju je organizacija utrke za 2025. godinu ne poveća li se prihod od komercijalnih sponzora, prvenstveno od države koja od utrke već ima direktan benefit od 12 milijuna eura, doznaje Poslovni dnevnik od Danijela Šaškina, predsjednika organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja.

Šaškin

Da bi se utrka 2025. godine mogla održati, očekujemo bar dva milijuna eura pomoći godišnje od države.

‘Na knap’
“Održavanje WRC-a u ovoj i idućoj godini nije upitno. No, ponuđena nam je organizacija utrke u Hrvatskoj u 2025., a da bismo to potpisali čekamo potvrdu da će se povećati ulaganje države u organizaciju, s obzirom na to da se pokazalo da država već ima veliku financijsku i ostale koristi od ove važne manifestacije.

Država nam je za dosad ugovorene utrke u ove tri godine pomogla iznosom od milijun eura godišnje, što je ukupno tri milijuna eura za prošlu godinu, ovu i 2024. godinu. To je i bez inflacije bilo na knap, a da bi se utrka 2025. godine mogla održati, očekujemo bar dva milijuna eura pomoći godišnje od države.

Radi se o vrlo zahtjevnoj utrci u čijoj organizaciji sudjeluje oko 2000 ljudi, koje treba platiti, a usto postoje brojni drugi sadržaji koji se mogu realizirati paralelno s utrkom, od zabavnih sadržaja do edukacije prometne sigurnosti. Utrka je u Hrvatskoj još u povojima i ima jako puno potencijala za širenje i privlačenje turista, ali i investitora, što pokušavamo objasniti i ovom studijom”, ispričao nam je Šaškin.

Daniel Šaškin, predsjednika organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja i Oliver Kesar profesor Ekonomskog fakulteta/PD

Estonija, primjerice, od države za WRC dobiva 2,5 milijuna eura sponzorstva, u Portugal je 2019. godine zbog utrke došlo 940 tisuća turista koji su napravili milijun noćenja. Šaškin predviđa da će WRC Croatia u 2023. godini na proljeće privući oko 500 tisuća gledatelja, no potencijal je još i veći, smatra.

“Usto, ovom utrkom u Hrvatsku možemo dovesti investicijsku kremu, vlasnika Forda, Toyote, koji tu mogu otkriti prilike za investiranje”, kaže Šaškin. No, ništa od toga ako se ne povećaju ulaganja u organizaciju.

Studija Ekonomskog fakulteta pokazala je da je trećina posjetitelja stigla iz zemalja srednje, zapadne i jugoistočne Europe, istaknuo je Oliver Kesar, profesor s katedre za turizam Ekonomskom fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na jučerašnjem predstavljanju studije.

263

eura prosječna je potrošnja po gledatelju WRC Croatia Rallyja

Jedinstven spektakl
“Prije svega, riječ je o jednom mega sportskom spektaklu čije učinke Hrvatska dosad nije imala ni na jednom sportskom, kulturnom ili bilo kojem drugom događanju. Rezultati studije iz 2022. godine pokazali su da je ovaj projekt i ekonomski i društveno održiv te da bi Hrvatska i nadalje trebala ostati domaćin WRC-a”, rekao je Kesar.

Prošlogodišnji WRC Croatia Rally rezultirao je i velikim interesom medija, 400 predstavnika medija stiglo je u Hrvatsku, a prosječna potrošnja po gledatelju iznosi 263 eura, dok ukupni proračunski prihodi premašuju 12 milijuna eura.

Najviše posjetitelja izvan Hrvatske došlo je iz Slovenije i Mađarske, ali i drugih zemalja Europe poput Češke, Rumunjske, Finske, Norveške i Belgije, a benefit su imali pružatelju sluga u Varaždinskoj, Krapinsko-zagorskoj, Zagrebačkoj, Karlovačkoj i Primorsko-goranskoj županiji, kao i u Gradu Zagrebu.

Josip Pavić, državni tajnik Ministarstva turizma, istaknuo je da će Vlada, imajući u vidu važnost promocije koju sport nudi, organizirati niz drugih sportskih manifestacija kojima će partner biti to Ministarstvo.

Komentirajte prvi

New Report

Close