Bez barijera i 30% jeftiniji taksi

Autor: Suzana Varošanec , 05. travanj 2018. u 22:00
Broj taksista mogao bi narasti na 6000/Goran Jakuš/ PIXSELL

Ukidaju administrativne barijere, pa gradovi i općine više neće moći limitirati broj taksi dozvola.

Novi zakon o cestovnom prijevozu predviđa ukupno sedam reformi, no zbog liberalizacije tržišta taksi usluga i velikih učinaka koji se očekuju najvažnija se svakako tiče auto-taksi prijevoza jer Hrvatsku stavlja u europski vrh, primjerice uz Finsku. Prijedlogom zakona, što je ključno, uvode se jednaka pravila za sve, a prema ministru prometa Olegu Butković to je i bio jedan od argumenata i traženja taksista koji prema starom režimu moraju posjedovati sve potrebne dozvole, dok s druge strane eskaliraju negativna tržišna kretanja kroz rastući broj nelegalnih prijevoznih aktivnosti.

U tom smislu jednakih pravila ni zahtjevu Ubera nije udovoljeno da se registrira kao poseban oblik prijevoza.  Ukidaju barijere Kako nova pravila ukidaju administrativne barijere u pristupu tržištu, gradovi i općine više neće moći limitirati broj dozvola. Stoga se kao jedan od ključnih rezultata u primjeni očekuje da će taksi dozvole pojeftiniti, po nekima čak i 300 posto, što će pratiti pojačano zapošljavanje. Cijena dozvole izgleda da će se kretati u okvirima 10-ak posto mjesečne neto plaće na području JLS-a  koja dozvolu izdaje – prosječno 500-tinjak kn. Također, svima koji imaju važeće licence one se  produžuju za 5 godina.  

 

300 posto

očekuje se da će pojeftiniti taksi dozvole

Mogućnost izbora
No, prijevoznici dobivaju mogućnost izbora koje će sredstvo koristiti za naplaćivanje vožnje – taksimetar ili e-aplikaciju te će sami određivali cijenu.  Velika konkurencija i vrlo živahno taksi tržište, važna pretpostavka kvalitetne ponude visokorangirane turističke zemlje kakva postaje Hrvatska, trebali bi ispuniti glavni cilj – i dostupniji i jeftiniji taksi, za što su u Banskim dvorima i uvjereni da će se postići – brzo. Procjenjuje se da će posljedice liberalizacije u kratkom roku dovesti do udvostručenja broja taksista – trenutno ih je tek oko 3000, a da će cijena usluga taksija pojeftiniti, neslužbeno  30-ak posto. 

Nove vrste prijevoza
Paket novih pravila je prema prometnim stručnjacima najvažniji i najkorisniji događaj u prometnom sustavu od osamostaljenja države. Podržava ih HGK, ali iz dijela taxi udruženja kritiziraju zbog navodnog pogodovanja stranim interesima.  Iz vodeće taksi tvrtke u regiji Cammeo kažu da im se korisnici svakodnevno javljaju iz svih krajeva Hrvatske, a sad im napokon mogu reći:  "Dolazimo!" Prijevoz mora biti dostupan kao voda, njihov je moto, kažu, i stoga otvaraju nova tržišta, pa uskoro ulaze i u Slavonski Brod, Požegu i Đakovo, tj. 10-ak novih gradova.Ostale bitne promjene tiču se stručne osposobljenosti vozača, linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu, dozvola za međunarodni prijevoz tereta i kolodvorskih usluga na autobusnim kolodvorima. Uz dvije nove vrste prijevoza – mikro i integralni, pooštren je i sustav kažnjavanja cestovnog prijevoza za koji se glavne zamjerke tiču pitanja učinkovitosti provedbe. 

Komentirajte prvi

New Report

Close