Kad je 2017. godine Pepco ušao na hrvatsko tržište, plan je bio u pet godina otvoriti 80 trgovina. Već nakon dvije godine imali su ih 65, a danas, na kraju sedme godine poslovanja već su na 130 trgovina i 665 zaposlenih.
Takav rast dovoljno govori o uspjesima u privlačenju kupaca. Prihodi su u 2023. iznosili 123,44 milijuna eura, što je povećanje od 15,64 posto u odnosu na 2022. Lanac osnovan 1999. u Poljskoj koji se kroz dva i pol desetljeća probio u više od 20 europskih zemalja, profiliravši se kao jedan od najbrže rastućih neprehrambenih diskontera u Europi sa snažnom popularnošću i u Hrvatskoj, nije poljuljala ni objava iz srpnja prošle godine da su dioničari Steinhoff Internationala na izvanrednoj glavnoj skupštini odlučili likvidirati tvrtku koja drži 72 posto dionica lanca.
Pepco danas posluje kao samostalna, uspješna tvrtka s vlastitim financiranjem i snažnom bilancom, a u cijeloj Adria regiji zapošljava 2400 radnika. Iako planove za daljnja širenja direktor hrvatske podružnice u razgovoru za Poslovni dnevnik nije konkretizirao, Tomislav Bekavac izrazio je nadu u nastavak rasta profitabilnosti…
Gdje u Adria regiji imate najviše trgovina?
Trenutačno, na tržištu Srbije. To tržište ima najveći broj stanovnika te je u skladu s tim i naša mreža trgovina u Srbiji najveća, s trenutačnih 145 trgovina. Drugo najveće tržište je Hrvatska sa 130 trgovina, a zadovoljni smo širenjem mreže i u Sloveniji te BiH. Kupci su nas zaista lijepo prihvatili te smo vrlo motivirani za daljnje širenje.
Kada planirate ulazak na nova tržišta unutar Adria regije?
Pepcova strategija je da smo stalno aktivni i pratimo prilike na tržištu. Naši timovi redovito rade na promatranju i analizi trendova i ekonomske situacije. Ne mogu potvrditi konkretno u kojem smjeru slijedi širenje poslovanja, ali mogu podijeliti s vama da je Pepco strateški i organizacijski posložen tako da smo sposobni na nove prilike reagirati brzo i u kratkom ih roku realizirati.
Što je vaša komparativna prednost u odnosu na konkurente?
Jaka i raznolika konkurencija na tržištu znači da je tržište lukrativno i da se razvija. To je uvijek vrlo dobar pokazatelj i stoga na konkurenciju gledamo kao na motivatore za naš stalni napredak.
Pepco se na tržištima na kojima posluje odlučio pozicionirati kao dobar susjed u zajednici, pa tako strateški otvaramo trgovine i u manjim mjestima, a ne samo u velikim gradovima i šoping centrima kako bismo bili dostupni svim građanima, vrlo lako, bez potrebe za planiranjem putovanja i utroškom dodatnog vremena za kupovinu. Također, asortimanom se trudimo pratiti trendove i biti maštoviti, posebno kada su u pitanju blagdani, školski pribor i uređenje doma.
Neto dobit Pepca Croatia lani je iznosila gotovo 5,5 milijuna eura. Kolika je ove godine? Kako planirate povećati ukupnu profitabilnost poslovanja na domaćem i regionalnom tržištu?
Izuzetno smo zadovoljni poslovnim rezultatima iz godine u godinu. To je pravi dokaz da smo se ispravno pozicionirali. Ove godine je uspjehu najviše doprinijela kategorija odjevnog tekstila, a veliki udio čine i kućanski proizvodi. Smatram da su igračke i proizvodi za najmlađe također veliki motivator kupcima. Moram napomenuti da na hrvatskom tržištu velikim dijelom dobrim rezultatima doprinose ljetna turistička sezona, ali i blagdanski periodi, pa se i za kraj godine posebno pripremamo.
Mislim da su pametno kreiranje asortimana te ispravan omjer cijene i kvalitete ključni za naše povećanje profitabilnosti na svim tržištima te se na to i dalje planiramo najviše fokusirati. Najnoviji primjer je nedavno uvedena Home&Deco linija- Affluent. Nju smo uveli primarno radi kupce koji traže širok asortiman za stvaranje modernih interijera.
Koliko ste ljudi zaposlili ove godine? Što im nudite u odnosu na konkurenciju?
Kontinuirano rastemo pa smo se iz tog razloga dodatno posvetili employer brandingu. U cijeloj Adria regiji sada imamo više od 2400 zaposlenika i trudimo se osigurati ugodno i motivirajuće radno okruženje. Na razini korporacije, a i lokalno, imamo razrađene konkretne aktivnosti kojima se trudimo biti atraktivan poslodavac za razne profile zaposlenika.
Za svakog novog imamo razrađen program pod nazivom “Pepcoolture – values in action”, kreiran s ciljem brze i ugodne integracije u tim. Tu je i Employee Support Program “You can count on us”.
Velika smo organizacija i svatko od nas se ponekad nađe u situaciji da mu je potrebna pomoć zajednice i zato aktiviramo ovaj program kad netko od kolega treba financijsku, pravnu ili psihološku podršku. Od ove godine smo uveli i nagrade za jubilarce koje obuhvaćaju dodatni slobodni dan te dodatni popust na kupovinu, ovisno o trajanju staža u Pepcu, kao i financijske benefite.
Kako PEPCO upravlja troškovima proizvodnje i maržama uz carinske pristojbe i ekološke mjere EU, a kako održava konkurentnost cijena u Adria regiji?
U ostvarivanju konkurentnosti oslanjamo se na efekt velikih brojeva te tako postižemo konkurentne cijene u nabavi, koje nam omogućuju i konkurentne cijene u maloprodaji. Cijeli proces nabave podigli smo na vrlo visoku razinu efikasnosti te postižemo brz obrtaj robe zahvaljujući velikoj mreži prodavaonica i atraktivnosti asortimana.
Upravo to, visoka efikasnost i produktivnost glavni su nam alati koje koristimo u upravljanju troškovima. Vrlo smo učinkoviti i na području transporta, gdje se vide najveći utjecaji na smanjenje stakleničkih plinova, pa tako koristimo prednosti intermodalnog transporta, a od 2014. cijela Pepco flota u potpunosti zadovoljava europske standarde emisije Euro 6.
Od 2020. smo izuzetno fokusirani na dostizanje ciljeva iz plana održivosti koji, između ostalog, ima za cilj eliminiranje svih nepotrebnih i problematičnih elemenata u pakiranjima proizvoda. Lani smo postali član Polish Plastic Pact Association koja pomaže kompanijama u smanjenju količine korištene plastike u pakiranjima proizvoda.
Ali kako konkretno doprinosite očuvanju okoliša s obzirom na to da mnogi vaši proizvodi sadrže sintetičke materijale koji mogu imati štetan utjecaj na prirodu?
Pepco na korporativnoj razini od 2020. ima implementiran vlastiti plan održivosti koji ima pet velikih fokusa: okoliš, kvaliteta proizvoda, lanac opskrbe, zaposlenici i humanitarni rad. I tu smo u nekoliko godina postigli zaista puno pomaka. U 2021. uspjeli smo na razini Grupe eliminirati ukupno 201 tonu plastike iz pakiranja proizvoda.
U trgovinama smo rasvjetu potpuno zamijenili LED tijelima i samo tim potezom smanjili godišnji utrošak električne energije za 54 posto. Prevedeno u ugljični otisak, to je smanjenje od 8130 tona emisije CO2 godišnje. Kad je u pitanju pakiranje, cilj je u 2025. doseći 100 posto obnovljivih pakiranja u skladu s akcijskim planom cirkularne ekonomije EU. Eliminacijom papirnih letaka i prelaskom na digitalna rješenja, smanjili smo potrošnju papira za 1900 tona na godišnjoj razini.
Također, s ciljem smanjenja otpada, u trgovine smo uveli puno višekratnih proizvoda, poput vješalica za odjeću te višekratne Eco Loop torbe za kupovinu, proizvedene od minimalno 85 posto recikliranih materijala. U lancu dobave oslanjamo se na nezavisne revizora odobrene od strane SEDEX (Supplier Ethical Data Exchange) platforme, koji provode revizije u tvornicama lociranima u Kini, Indiji i Bangladešu, kako bi se osigurali adekvatni uvjeti rade te poštivanje ljudskih prava zaposlenika u tvornicama.
Spomenuo bih i da već godinama podupiremo rad humanitarne organizacije DORA i Društva Naša djeca te naše volontiranje kroz Co2mpensating by planting. U dvije godine, koliko djelujemo u tom projektu, u Hrvatskoj smo posadili više od 10.000 sadnica stabala i mogu reći da ovaj projekt ima zaista veliku internu podršku te mu se rado odazivaju kolegice i kolege iz središnjeg ureda.
U aktivnosti uključujemo i naše kupce, tako da u naše trgovine mogu donijeti otpadne baterije ili kupiti dobrotvorne plišane medvjediće, od čije prodaje 100 posto preusmjeravamo u Mali zmaj, društvo za poboljšanje kvalitete života siromašne i nezbrinute djece.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu