Ako je suditi po ovome, banke bi trebale misliti na lokaciju i troškove

Autor: Poslovni.hr , 22. siječanj 2014. u 16:39
Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Istraživanje je pokazalo koje medije građani najviše konzumiraju te kako reputaciju, troškove poslovanje i lokaciju smatraju najvažnijim faktorima kod odabira svoje banke.

Hypo Alpe-Adria-Banka i konzultantska kuća A.T.Kearney provele su istraživanje osobnih i potrošačkih navika u Hrvatskoj i regiji, a koje je pokazalo koliko su Hrvati zadovoljni svojim materijalnim stanjem, na što najviše troše, gdje misle da mogu biti racionalniji i uštedjeti, na temelju čega kupuju proizvode i usluge, koje medije najviše konzumiraju te kako reputaciju, troškove poslovanje i lokaciju smatraju najvažnijim faktorima kod odabira svoje banke.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Istraživanje pokazuje kako je 51 posto ispitanika zadovoljno svojom trenutnom materijalnom situacijom, 58 posto svojim poslovnim statusom, a više od 80 posto obiteljskim i društvenim životom. Pritom je 45 posto ispitanika kvalitetu svoga života ocijenilo dobrom, iako je smatra lošijom nego prije tri godine. S time da 57 posto njih očekuje kako će im se kvaliteta života popraviti u budućem razdoblju.

Glavni cilj prosječnog ispitanika je osiguranje materijalne neovisnosti, a najveći uzroci zabrinutosti su nezaposlenost i pogoršanje financijske situacije kao rezultata gospodarske recesije. Pritom 17 posto ispitanika smatra kako im prihod od njihovog rada nije dostatan za pokrivanje osnovnih potreba, a 53 posto bi ih razmotrilo selidbu ukoliko bi im se ukazala prilika za zaposlenjem u drugom mjestu.

Hrvatski građani pak najviše sredstava izdvajaju za hranu i kućne potrepštine (94%), troškove stanovanja (89%) te telefonske troškove (73%), a smatraju kako bi najviše mogli uštedjeti smanjujući troškove telefona (76%), odjeće (67%), stanovanja (67%), kućnih potrepština (55%) te vozila (42%). Cijena i kvaliteta su očekivani prevladavajući čimbenici prilikom kupnje proizvoda, dok 43 posto ispitanika brand uopće ne smatra relevantnim.

U dijelu koji se odnosi na poslovanje s bankama ispitanici su kao faktore koji najviše utječu na odluku o odabiru banke naveli reputaciju, cijenu proizvoda i usluga te blizinu poslovnica. Tekući račun (93%) je proizvod/usluga kojim se ispitanici najviše koriste, a slijede internetsko bankarstvo (49%), kreditne kartice (34%), debitne kartice (33%), odobreno prekoračenje (30%) i klasična štednja (27%). Pet proizvoda/usluga koje bi građani u budućnosti najradije dodali svom portfelju su: štednja (22%), životno osiguranje (13%), kreditne kartice (11%), internetsko (11%) te mobilno bankarstvo (9%).

U kontekstu komunikacije čak 88 posto ispitanika s matičnom bankom komunicira izravno prilikom posjeta poslovnicama, 58 posto ih to čini putem Interneta, 19 posto telefonom i preko službe za korisnike, a 13 posto koristeći mobilno bankarstvo koje posljednjih godina osjetno raste.

Pritom kao tri područja u kojima bi njihova matična banka mogla poboljšati odnos s klijentima ističu: nagrađivanje vjernosti (62%), fleksibilnost u kreiranju proizvoda prema potrebama klijenata (58%), te jednostavnije opise proizvoda/usluga bez prestručnog bankarskog žargona (41%).

Vezano uz osobne i potrošačke navike više od 60 posto ispitanika posjeduje prijenosno ili stolno računalo, a najčešće koriste Internet (99%), nakon čega slijede mobilni telefon (90%), radio (90%), televizija (85%) i društvene mreže (72%). Među onima koji se koriste društvenim mrežama 96 posto ih to čini barem jednom tjedno, 77 posto svakog dana, a najpopularnija društvena mreža je Facebook.

Napomena: Hypo Alpe-Adria-Bank International AG i A.T.Kearney su istraživanje proveli u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori, na nacionalnoj razini, tijekom kolovoza i rujna 2013. godine, a putem web upitnika te na nereprezentativnom uzorku. Ispitanici obuhvaćeni istraživanjem imali su između 15 i 65 godina starosti te su klijenti raznih banaka u Hrvatskoj.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close