Nakon nekoliko godina potrage za ulagačima u zrakoplovnu čarter kompaniju, pilot i poduzetnik Stjepan Bedić ulagače je pronašao u Hrvatskoj, i odnedavno je direktor tvrtke ETF Airways koja upravo traži radnike.
U biznis s Bedićem, i to u jeku najveće globalne krize avioindustrije, uložila je ekipa viđenih hrvatskih ulagača i bankara – investitor Ratko Bajakić koji je pred nekoliko godina Nijemcima prodao svoj udjel u opatijskoj Liburniji, potom ekonomski analitičar Velimir Šonje, te bankar Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka koji je u projektu kroz svoju firmu Korta.
Među osnivačima su i piloti Dragan Stefanovski i Marko Banković, ekipa entuzijasta koja je s Bedićem već surađivala na nekoliko startup projekata u regiji, a dobar dio karijere su proveli u stranim kompanijama.
Iako se Bedić novim projektom pohvalio na društvenim mrežama, zasad nije raspoložen istupati u medijima, kazao nam je kad smo ga nazvali da nam pojasni poslovni model ETF Airwaysa. Za razgovor nije bio raspoložen ni Ratko Bajakić, koji nas je za sve informacije uputio na Velimira Šonju.
Izuzetan tim pilota
Konačno, Šonje je za Poslovni dnevnik pojasnio kako se upustio u ovu investiciju i što od nje očekuje. Šonje je inače mali investitor u ovom projektu, s 9,2 posto udjela, član je nadzornog odbora, i ovo je njegovo prvo ulaganje u avioindustriju.
“Na ulaganje u ETF Airways d.o.o. odlučio sam se prije svega zbog procjene da je tim pilota i drugih eksperata, koji su veći dio svojih karijera proveli u inozemnim kompanijama i koji su tražili ulagače, izuzetan.
Tu su i drugi iskusni i veći ulagači od mene koji su to prepoznali, što me učvrstilo u namjeri da i na ovaj način podržim projekt”, kaže Šonje. Ističe kako se trenutno odvija preslagivanje europskog tržišta za post-korona razdoblje, u kojem će se otvarati zanimljive prigode u pojedinim tržišnim nišama.
“ETF nema namjeru biti velika kompanija – linijski prijevoznik. Cilj je kroz usluge chartera i slične aranžmane, primarno na tržištu Europske unije, fleksibilnošću i pouzdanošću usluge iskoristiti prilike koje očekujemo u narednim godinama”, pojašnjava Velimir Šonje.
Na oglasnicima za posao navodi se također, da ETF želi unaprijediti povezanost jadranskih turističkih destinacija s europskim i drugim odredištima, a od kabinskog osoblja traže između ostalog iskustvo na tipu zrakoplova Boeing B737.
Uz razloge koje navodi Šonje, a to je prije svega prilika koju trenutno imaju iskusni igrači sa svježim kapitalom, dok njihovi konkurenti propadaju zbog pandemije, ovakav projekt uklapa se u Bajakićev investicijski apetit. U ETF je ušao kroz svoje dvije tvrtke, ICT i Delta Alius i predsjednik je NO-a.
Preko platforme Funderbeam
Kako je poznato, ICF je nastao podjelom SN Holdinga i bio je među vlasnicima tvrtke Liburnia Riviera Hoteli koja je prodana u ljeto 2019. godine Nijemcima.
Nedugo potom Bajakić je u medijima pojasnio da ga zanimaju mala, mikropoduzeća kojima najviše nedostaje vlastitog kapitala za razvoj, i za dobar dio ulaganja išao je preko platforme Funderbeam.
Ulagače za čarter kompaniju Bedić traži od 2014. godine, kad je osnovao tvrtku Best Aero, a javnosti postao poznat pred dvije godine kad se medijima požalio da je državna administracija zaustavila investiciju, odbivši izdati vize ulagačima iz Libije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu