Bliži se kraj krizi za šibensku Vinoplod-Vinariju: u predstečaju je s oko 63 milijuna kuna obveza, no baštini tradiciju vinove loze na području Šibensko-kninske županije, ove godine obilježava 60 godina poslovanja, i doznajemo, dogovorila je strateško partnerstvo s Badelom 1862.
Isto se tiče i sporazuma s vjerovnicima, što joj osigurava potrebnu većinu glasova za ročište koje će uslijediti na zadarskom Trgovačkom suda, kad na red stigne glasovanje o izmijenjenom planu financijskog restrukturiranja.
Kako se predviđa Badel će dokapitalizacijom u iznosu od 4,5 milijuna kuna sačuvat šibensku proizvodnju na istoj lokaciji i više od 5000 kooperanata te spasiti 62 radna mjesta. Postat će većinski vlasnik, s udjelom od oko 95%, čime će ojačati svoju tržišnu poziciju.
Ulazak Badela je ispregovaran i trenutačno se čekaju odluke vlasnika šibenske tvrtke, odnosno malih dioničara. Na današnjoj skupštini trebaju se izjasniti o prijedlogu odluke o smanjenju temeljnog kapitala na zakonski minimum (iznosit će 222.920 kn), radi pokrića akumuliranih gubitaka, kao i o samom dokapu.
Prema riječima direktora Damira Lasana, postignut je sporazum i s razlučnim vjerovnikom na nekretninama tvrtkom SPV za sanaciju čime je osigurana 45 mil. kn vrijedna tražbina.
To znači i provođenje "debt to asset swapa", čime će SPV uknjižiti vlasništvo na nekretninama, a dat će ih u trogodišnji zakup tvrtki, koja stječe pravo njihovog prvokupa.
Za tražbinu u iznosu od 16,5 mil. kn postignut je sporazum s razlučnim vjerovnikom na zalihama Ministarstvom financija za 60% otpisa te namirenje preostalog iznosa u idućih 5 godina, kroz 19 kvartalnih rata i uz kamatu od 4,5%.
Ovi postotci predviđaju se i u skupini dobavljača koji potražuju više od 10.000 kn. Za manje tražbine, otpis iznosi 40%, a za ostatak jednokratno plaćanje.
"U planu je profitabilno i vremenski neograničeno poslovanje, rast prihoda od 3,5% godišnje i lansiranje novih proizvoda i formata. S Badelovom podrškom proizvodnja će se količinski povećati, a kvaliteta zadržati. Očekujemo pozitivne sinergijske efekte u nabavi, prodaji i izvozu", ističe Lasan.
Godišnji prihodi prije predstečaja iznosili su oko 25 mil. kn, a na ovoj razini tvrtka godišnje u proračun uplati cca 14 mil. kn, s osnova PDV-a, trošarina, poreza i doprinosa.
U strukturi prihoda, više od 50%, kako količinski, tako i financijski, dolazi od jakih pića, poglavito glavnih brendova – travarice i komovice – koji su domaći tržišni lideri; od 10 prodanih boca travarice u Hrvatskoj devet je Vinoplodovih. Lanjska proizvodnja i prodaja vina iznosila je 450.000 litara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu