Kada netko spomene influencer marketing, vjerojatno ćete prije pomisliti na lijepe fotografije ili videa kojima se promoviraju hrana, moda ili ljepota, nego na sadržaj koji priča priču o razvoju proizvoda ili tehnološkim inovacijama.
Iako je ovo područje marketinga zaista u velikoj mjeri orijentirano na B2C segment, podaci iz globalnog istraživanja agencije Ogilvy pokazuju kako velika većina (75%) kompanija u svakodnevnom poslovanju koristi i B2B influencer marketing. Dalje, 43% kompanija vidi pozitivan ROI i utjecaj na prodaju, a njih 93% planira povećati ulaganja u ovu lukrativnu taktiku.
O čemu se točno radi?
B2B influencer marketing je komunikacijski alat koji podrazumijeva partnerstva kompanija i brandova s osobama koje su utjecajne u poslovnom okruženju – stručnjacima, liderima i opinion makerima u određenom području, koje njihovo dubinsko znanje i iskustvo kvalificiraju kao vjerodostojne osobe koje svojim stavovima mogu utjecati na druge poslovne stručnjake i donositelje odluka.
Baš kao i u B2C segmentu, i ovdje je riječ o tome da B2B kupci, potencijalni partneri, suradnici pa čak i potencijalni zaposlenici, istražuju kompanije i brandove jer žele donijeti informirane odluke.
Pritom se u velikoj mjeri oslanjaju na pouzdane izvore informacija kao što su stručnjaci i vodeći ljudi iz industrije, poslovni ljudi koji aktivno koriste društvene mreže i pritom dijele autentičan sadržaj, stručna znanja, savjete i iskustva iz prve ruke, etablirajući se među poslovnom zajednicom.
Specifičnosti B2B influencer marketinga
Iako i B2C i B2B influencer marketing počivaju na utjecaju kroz snažnu online prisutnost i dijeljenje autentičnih iskustava, preporuka, mišljenja i drugih vrijednih sadržaja, nekoliko je osnovnih razlika među njima. Prije svega, B2B influencer marketing obraća se poslovnoj zajednici, a B2B influenceri su poslovni ili znanstveni stručnjaci u svojem polju djelovanja i iskusni profesionalci.
Naglasak stavljaju na teme poslovnog karaktera i dijeljenje znanja. Za razliku od B2C influencera, lifestyle teme im uglavnom nisu u fokusu, iako nije neobično da istaknu pozitivne karakteristike proizvoda ili usluge koje osim u poslovne koriste i u privatne svrhe, npr. mobilni telefon ili rent-a-car.
Iako objavljuju i promotivne sadržaje, sadržaj i ton njihove komunikacije pretežno su edukativni i informativni. Manje se oslanjaju na kratke i zabavne formate te će prije podijeliti rezultate zanimljivih istraživanja, blog postove o trendovima ili objave duljeg formata u kojem će iznijeti opsežna razmišljanja na neku temu značajnu u industriji ili poslovnoj zajednici i potaknuti diskusiju. Iz toga proizlazi još jedna važna razlika: dok je B2C influencer marketing više orijentiran na brze konverzije i brand affinity, B2B naglasak više stavlja na izgradnju dugoročnih odnosa i edukaciju.
Zaključno, snaga B2B marketinga leži u dubinskom znanju i stručnosti koju B2B influenceri donose. Kroz edukativni i informativni pristup, ove osobe mogu značajno utjecati na poslovne odluke, povećati prepoznatljivost brandova i olakšati povjerenje u proizvode ili usluge.
U vremenu kada digitalna komunikacija sve više dominira poslovnim okruženjem, kompanije koje na vrijeme prepoznaju vrijednost ovog trenda i pravilno ga implementiraju, zasigurno će ostvariti konkurentsku prednost i dugoročne poslovne uspjehe.