Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odbacila je anonimnu predstavku protiv Zagrebačke pivovare (Zapi) u kojoj se navodi da ona korištenjem vladajućeg položaja na tržištu i ugovaranjem nedopuštenih stavki u komercijalnim ugovorima s trgovcima ograničava ulazak na tržište i pozicioniranje slabijih konkurenata. AZTN je analizirao odredbe kupoprodajnih ugovora i prodajnih uvjeta vezanih uz naplaćivanje naknada za smještaj proizvoda na određenim policama, za dostavu podataka o izlazu proizvoda dobavljača s blagajni kao i podatke o ugovaranju udjela na policama.
Regulatorna agencija utvrdila je da ugovori Zapija s trgovcima ne sadrže obvezu trgovaca za pozicioniranje rashladnih uređaja Zapije, kako je to navedeno u anonimnoj predstavci, već da je riječ o mogućnosti. Naime, zakon propisuje mogućnost da trgovci pružaju uslugu pozicioniranja njegovih proizvoda i daju podatke o prodaji, a da se naplata naknade za te usluge ne smatra se nepoštenom trgovačkom praksom. Zaključeno je i da dobavljač smije raditi aranžmane u prodajnom prostoru trgovca, ali da taj udio ne smije biti veći od pozicije dobavljača na tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu