Agrokor bi preuzimanjem Mercatora-H u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji probio limit optimalne koncentracije (40%), iznosila bi oko 60 posto, što se zbog zaštite tržišta, potrošača, ali i konkurencije, ne može dopustiti.
Rekao je to u srijedu Mladen Cerovac, zamjenik predsjednice Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). U prijavi koncentracije stoji da Mercator kupuju radi iskoraka u regiju i ta namjera nije sporna. Međutim, za hrvatsko tržište nisu dali čvrsta jamstva da nova tvrtka neće negativno utjecati na tržište. Stoga Agrokoru nije izdana potvrda o potpunosti prijave za namjeravanu koncentraciju, nego je zatražena dopuna prijave, u kojoj mora precizirati hoće li dezinvestirati, prodati ili prenamijeniti trgovine Mercatora-H ili možda Konzuma. Prema prvim procjenama, Agrokor mora prodati puno, zapravo, najbolje bi bilo da ne preuzme Mercator-H nego ga prepusti nekom trećem kupcu, smatraju u Agenciji.
Ne riješi li se Agrokor Mercatorovih trgovina u Hrvatskoj ili vlastitih objekata, zahtjev za provedbu koncentracije Agencija će morati odbiti. Mercator u RH posluje putem 194 trgovine različitih formata te još 48 franšiza, Konzum ima više od 700 objekata. U Agrokoru, doznjemo neslužbeno, najprije namjeravaju napustiti sve lokacije gdje je Konzum u najmu, a potom će raditi križaljku o zadržavanju atraktivnijih vlastitih i lokacija Mercatora. Preuzimanje Mercatora 43. je prijava koncentracije koju je Agrokor podnio Agenciji od 2007. do danas.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu