Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dala je zeleno svjetlo Tommyju za kupnju objekata tvrtke Kerum na području pet županija. Takvu je odluku donijelo Vijeće AZTN-a krajem prošlog tjedna, a rješenje bi uskoro trebalo biti dovršeno i poslano u Tommy.
Unatoč dobroj vijesti za Tomislava Mamića, vlasnika Tommyja, iz AZTN-a je u ponedjeljak stigla i jedna loša: zbog nepodnošenja namjere koncentracije na vrijeme, Agencija će toj tvrtki izreći upravno kaznenu mjeru. Iako je riječ o, kako obrazlažu u AZTN-u, "lakšoj povredi Zakona o tržišnom najtecanju", ne bi se moglo reći i da će kazna biti mala. Tommy bi mogao biti suočen s kaznom u visini do jedan posto ukupnih godišnjih prihoda u vrijeme kad je nastala obaveza prijave koncentracije, a tu se radi o 2010. godini. Tada je Tommy ostvario 1,3 milijarde kuna prihoda, što znači maksimalnu kaznu od 13 milijuna kuna. U procjenjivanju kazne AZTN će uzeti u obzir sve okolnosti – a čak i da maksimalnu kaznu, recimo, umanji za deset puta, i dalje je riječ o iznosu od barem milijun kuna, što je u današnje vrijeme visoka kazna i za najveće i najuspješnije. Vlasnik Tommyja, splitski poduzetnik Tomislav Mamić, rekao je za Poslovni dnevnik da još nije ništa službeno primio, ali i da s obzirom na to da je koncentracija u konačnici odobrena, ne očekuje nikakvu kaznu. "Istina je da nismo prijavili koncentraciju na vrijeme, ali to je bilo u trenutku kad nismo ni znali da probijamo gornji limit od 100 milijuna kuna. Kad smo to ustanovili, odmah smo posao uredno prijavili. Ne smatram da smo napravili propust, a ako se to i dogodilo, nadamo se simboličnoj kazni", rekao nam je Mamić.
Probijanje praga od 100 milijuna kuna (za preuzimanja tolike financijske vrijednosti potrebno je odobrenje AZTN-a) dogodilo se u svibnju 2010. kad je Tommy zakupio posljednji od šest Kerumovih prodajnih objekata u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Tommy je, inače, Kerumove objekte preuzeo u pet županija (uz Dubrovačko- neretvansku, još u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj te Primorsko- goranskoj). Ukupno na teritoriju Hrvatske Tommyijev tržišni udio ne prelazi pet posto dok je najznačajnija koncentracija Tommyja sada u Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je ta tvrtka lider s udjelom između 25 i 30 posto (slijedi Konzum sa 20-25 posto). A koliki je uopće promet Tommy preuzeo ušavši u Kerumove objekte? Neslužbeno doznajemo da je ukupno preuzeo između 25 i 30 trgovina. Iako je promet u Dubrovačko-neretvanskoj županiji veći od 100 milijuna kuna, to, kako doznajemo, nije slučaj u ostale četiri županije. Tomislav Mamić procjenjuje da mu je promet s preuzimanjem Kerumovih objekata narastao za oko 400 milijuna kuna. To znači da bi Tommy 2012. godinu mogao završiti s više od 1,7 milijardi kuna prihoda. Tako se Tommy penje na osmo mjesto na listi 10 najvećih trgovaca u Hrvatskoj. Ispred njega su Konzum, Plodine, Mercator, Lidl, Kaufland, Metro i Spar. Tommy je tijekom 2011. godine ostvario dobit od 18,1 milijun kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu