AZTN: Konzum dominira, ali konkurencija sve jača

Autor: Ana Blašković , 11. rujan 2013. u 22:00
Konzumov udio manji je u o dnosu na 2011./PIXSELL

Tržište maloprodaje poraslo je unatoč krizi blagih dva posto, a najveći rast prihoda, za više od 400 milijuna kuna, ostvario je lanac Tommy.

Unatoč krizi trgovački lanci imaju razloga biti zadovoljni prošlom godinom: tržište maloprodaje mještovitom robom poraslo je blagih dva posto.

Konzum i dalje dominira s udjelom između 25 i 30 posto, no u odnosu na prethodnu godinu smanjio mu se udio, pokazalo je istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Svi trgovački lanci na prodaji mješovite robe, pretežno hrane, pića i higijenskih proizvoda, ostvarili su 31,1 milijardu kuna prihoda. Najveći dio zarade, čak 24,6 milijardi kuna, zajedno je ostvarilo deset najvećih trgovaca što je rast od 3,8 posto u odnosu na 2011. godinu. Desetorica najvećih trgovaca kontrolira 79 posto tržišta, a tržište je umjereno koncentrirano, zaključak je AZTN-a. Među najvećima, četiri lanca uspjela su premašiti godišnji prihod od dvije milijarde kuna, a devet njih premašilo je granicu od jedne milijarde kuna.

Najviše, oko 70 posto prihoda ostvareno je u trgovinama velikog formata, supermarketima i hipermarketima.Blago preslagivanje koje je nastupilo u prošloj godini posljedica je prodaje Keruma čije su trgovine preuzeli konkurenti. Upravo je Tommy, zahvaljujući preuzimanju Kerumovih trgovina, zabilježio najveći skok prihoda i to za trećinu odnosno za više od 400 milijuna kuna. Time je na listi prvih deset poduzetnika skočio s osmog na šesto mjesto gledano prema kriteriju najvećeg prihoda.Lidersku poziciju Konzum ima u deset županija diljem Hrvatske te Zagrebu u kojem se ostvari dvije trećine zarade, dok je istodobno vodeću poziciju u Splitsko-dalmatinskoj županiji ustupio Tommyu.

Pojedinačno najveći konkurent Konzuma su Plodine koje na listi najvećih zauzimaju drugo mjesto s udjelom od pet do deset posto, a s istim rasponom udjela slijede i ostali lanci Lidl, Kaufland, Mercator i Tommy. Udjele manje od pet posto imaju Spar, Billa, Dinova-Diona i Studenac. Prihodi Plodina, Lidla, Spara i Kauflanda povećani su između šest i 12 posto, a najveći pad imali su Kerum koji je izašao s tržišta te Mercator Hrvatska čiji su prihodi od maloprodaje pali za 15 posto. 

Komentirajte prvi

New Report

Close