U Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti danas se održava međunarodni znanstveni skup o projektu Intermodalnog logističkog koridora Ploče-Mostar-Sarajevo-Vukovar.
Riječ je o jednom od četiriju segmenata projekta BEPO, koji je uz potporu HAZU-a pokrenuo Konzorcij Neretva, koji je okupio nekoliko poduzetnika i općina s područja Hrvatske i BiH. Jedan od poduzetnika u Konzorciju je Ante Zloić, koji najavljuje kako projekt već ima zainteresirane investitore i općine, a iako je za njegovu realizaciju važna suradnja Hrvatske i BiH, okosnicu projekta BEPO po njemu čini veza znanosti i gospodarstva. Projekt je, naime, osmislio Brodarski institut Zagreb, na njegovu ekonomskom planu radi Ekonomski fakultet Zagreb.
U projektu sudjeluju i Akademija nauka i umjetnosti BiH, Željeznice Federacije BiH, sarajevski fakultet za promet i komunikacije, te Institut prometa i veza Zagreb i Udruga za razvoj prometnih znanosti, a potporu daju i lučke uprave Ploče i Vukovar. Zloić kaže kako projekt već kreće u poduzetničkim zonama u trima općinama pokraj Ploča, no upravo u spajanju dviju lučkih infrastruktura i prometnom pravcu on dobiva i globalni značaj. Interes, ističe, iskazuju azijski ulagači jer bi tim projektom bio osiguran najbrži za prihvat trgovinske razmjene.
"Hrvatska je jedina europska zemlja koja je i Mediteranska i Podunavska, a uz jačanje željezničkih veza kroz BiH otvorio bi se novi koridor za prihvat robe iz Azije", ističe Zloić, te navodi kako je jednevni promet samo iz Kine u Europu težak milijardu dolara. Investitora koji bi se uključili u ovaj projekt ima, od privatnih, državnih, do Svjetske i Europske banke za obnovu i razvoj, a i kohezijski fondovi EU upravo favoriziraju projekte u koje su uključene i zemlje nečlanice EU, poručuje Zloić, napominjući da je projekt važan i u kontekstu schengenskog režima jer bi se uspostavio jedinstven granični režim koji ubrzava promet roba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uh, ovo je vec veca bajka od one da su Azijski ulagači zainteresirani za Riječku luku.
Uključite se u raspravu