Rekordne 2008. godine broj novih automobila prodanih u Hrvatskoj zaustavio se na 88.265 primjeraka. Ove će godine biti prodano oko 32.000 automobila. U priči o padu tržišta uz bok krizi stale su i Vladine "mjere za ekonomski oporavak", piše Večernji list.
List piše kako je prvi udarac bio povećanje PDV-a, drugi ukidanje odbitka poreza za aute kojima se koriste tvrtke, a treći prerana najava pojeftinjenja automobila za koje se ne zna ni kad će se dogoditi ni hoće li to uopće biti pojeftinjenje. "Politika države prema tržištu automobila je maćehinska i pomalo autodestruktivna, vrlo je vjerojatno da će i rezultati punjenja proračuna biti poražavajući. Pad prodaje je toliki da njegov efekt neće poništiti ni veći PDV ni manji odbitak poreza. Podaci dokazuju da je naša država previše pohlepna", piše list.
Od svih država Europe veća ukupna prosječna davanja ima samo Danska. Hrvatska je ovdje na nedopustivo visokom drugome mjestu, zaključuje se u tekstu.
Kako je moguće da Hrvatska uz tako visoka davanja ipak ima cijene na razini europskog prosjeka? Osnovne cijene u Hrvatskoj osjetno su niže nego na većini europskih tržišta, piše list.. Tako proizvođači na tržištima slabije platežne moći pokušavaju potaknuti kupnju. I to funkcionira u većini zemalja istočne Europe, gdje su auti i do 20% jeftiniji. Da su davanja na razini europskog prosjeka, u Hrvatskoj bismo vozili možda i najpovoljnije automobile u Europi, objašnjava se. Izvorni tekst pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu