Za 15 dana prestaje postojati tvrtka Hrvatska autoceste – Održavanje i naplata cestarine (HAC-ONC). Na skupštini Hrvatskih autocesta (HAC) u ponedjeljak je, naime, donesena odluka o pripajanju HAC-ONC-a toj tvrtki pa će se tako održavanje autocesta i naplata cestarine od 1. prosinca ove godine ponovno vratiti pod krov matičnog HAC-a. HAC-ONC je nastao spajanjem djelatnosti održavanja i naplate cestarine HAC-a i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) prije četiri godine u sklopu plana restrukturiranja državnih tvrtki koje upravljaju autocestama i pripreme za njihovu monetizaciju, piše Večernji list.
HAC-ONC je tako od 2014. za ARZ i HAC održavao autoceste i obavljao naplatu cestarine, a te dvije tvrtke za to su mu plaćale naknadu, godišnje oko 700 milijuna kuna.
Plan bivše Vlade Zorana Milanovića i tadašnjeg ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića bio je da se problem prezaduženih HAC-a i ARZ-a riješi davanjem autocesta u koncesiju. Od toga su odustali zbog otpora javnosti pa su smislili plan B – inicijalnu javnu ponudu (IPO) HAC-ONC-a. No od toga na kraju nije bilo ništa jer se u međuvremenu promijenila vlast.
Novi ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i Vlada Andreja Plenkovića odlučili su se za drugi način rješavanja problema prezaduženih autocesta – restrukturiranje i refinanciranje tih dugova i restrukturiranje cestarskih tvrtki.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu