Austrijanci nižom cijenom ciljaju na Poštin biznis s pismima

Autor: Suzana Varošanec , 16. travanj 2013. u 22:00
Austrijska pošta i Weber Escal predstavili strategiju širenja za hrvatsko tržište

Nagađa se da se Vipnet prvi od velikih tvrtki okrenuo Austrijskoj pošti, koja nudi i nove usluge poput praćenja pošiljke u realnom vremenu.

Andreas Dragosits, potpredsjednik Austrijske pošte, i Igor Velimirović, generalni direktor tvrtke Weber Escal, predstavili su u utorak dva ključna cilja poslovne strategije u Hrvatskoj. Prvi je širenje na domaćem poštanskom tržištu ulaskom u biznis s adresiranim poštanskim pošiljakama.

Drugi je zadržavnje liderske pozicije Weber Escala kao glavnoga providera u neadresiranoj distribuciji (letci i promotivni materijali). U konačnici, očekuju da će na taj način Weber Escal, kojemu je u upravo spojena i tvrtka Poost d.o.o., također u vlasništvu Austrijanaca, postati prvi alternativni poštanski operater u Hrvatskoj. U tome će im pomoći uvođenje inovativnih usluga, a jedna od njih bit će uskoro ponuđena. Riječ je o usluzi "track and trace", koja je napravljena prema zahtjevu Austrijske pošte i omogućuje pošiljatelju praćenje statusa pošiljke u realnom vremenu. "U Hrvatskoj je poštansko tržište liberalizirano te je dostava adresiranih pošiljaka ispod 50 grama prestala biti monopol. Naša ponuda za taj posao može biti atraktivnija jer možemo ponuditi nižu cijenu od Hrvatske pošte. Znamo kako se radi taj posao, a nemamo obvezu pokrivati cijelo tržište i fokusirani smo na poslovne korisnike", rekao je Dragosits, dodajući da ne očekuje suradnju s Hrvatskom poštom jer, kako je rekao, za to nema razloga jer se ona ne prodaje. Isključio je mogućnost spajanja ili preuzimanja alternativnih poštanskih operatera. Tako je, primjerice, rekao da ni City Ex njegovi vlasnici ne prodaju, pa ni to nije na listi prioriteta.

Najavljuju zapošljavanja 
Potpredsjednik Austrijske pošte rekao je da očekuje poštenu tržišnu utakmicu pod paskom zakonodavca koji mora paziti "da se zakonskog okvira drže svi koji da se natječu na tržištu". U tom pogledu ne vidi nikakvih pravnih zapreka, no to nije mogao decidirano isključiti kad je riječ o samoj primjeni novog Zakona o poštanskim uslugama. Weber Escal Austrijska pošta preuzela je 2007., a danas on drži 80 posto tržišta letaka i promotivnih materijala na hrvatskom tržištu. Sa 90 milijuna letaka u 2006. (posljednjoj godini prije preuzimanja) popeo se na 560 milijuna letaka u prošloj godini. Velimirović je rekao da tako veliki rast u sedam godina žele ponoviti i u području adresiranih pošiljki. Weber Escal planira ove godine rast volumena između tri i pet posto, iduće godine  deset posto te najavljuje značajno zapošljavanje poštara i distrubutera i nove investicije. 

Novi klijenti
Austrijska pošta, vodeći poštanski operater u Austriji, posluje s operativnom dobiti većom od sedam posto. Jedinstvena je poštanska kompanija i po tome što je izlistana burzi (na Bečkoj burzi 50 posto je njezinih dionica.) U regiji Srednje i Istočne Europe prisutna je preko u nizu zemalja, a pored Hrvatske djeluje u Mađarskoj, Slovačkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj i Poljskoj. U ekspanziji je nije omela ni kriza. U strategiji za Hrvatsku ključno je širenje poslovanja upravo na liberaliziranom području adresiranih poštanskih pošiljaka, gdje je početkom godine i u Hrvatskoj ukinut monopol državnoga poštanskog operatera. U fokusu su, kako je rečeno, isključivo veliki i srednje veliki poslovni korisnici, a Velimirirović je naveo da su sklopili posao sa stotinjak novih klijenata. No, prema našim informacijama s tržišta, ovoga su mjeseca već počeli ugovorati i prve poslove s pojedinim velikim tvrtkama. Navodno im je Vipnet postao prvi klijent. 

Komentirajte prvi

New Report

Close