Arapski ulagač mogao bi ići u potpuno preuzimanje aerodroma na našem popularnom otoku

Autor: Marija Brnić , 07. studeni 2022. u 07:00
Većinski vlasnik Aerodroma su Sunce hoteli/PD

Natječaj na kojem će ponuditi 33,8% izgledan početkom 2023.

Država se namjerava povući iz vlasničke strukture Aerodroma Brač. Prvi korak u pokretanju procedure za prodaju dionica koje ima u toj tvrtki ugovaranje je posla s konzultantima za procjenu vrijednosti tvrtke i dionica koje će se ponuditi putem javnog natječaja.

Kao procjenitelji angažirani su DO Savjetovanje i Agram Brokeri, a ako je suditi po dosadašnjoj praksi, za očekivati je da će CERP natječaj za prodaju objaviti početkom 2023. Iako u pravilu ovakve postupke pokreće kad investitori iskažu interes i dostave pisma namjere, neslužbeno se iz CERP-a čuje da se s prodajom kreće u okviru plana smanjenja državnog portfelja najavljenog kroz NPOO, navodno bez prethodnih upita investitora.

Ipak, kako se čuje od više sugovornika, interes za potpunim preuzimanjem Aerodroma ima većinski vlasnik tvrtke – Sunce hoteli, koji drži 50,2% dionica. CERP, pak, ima 33,8% dionica raspoloživih za prodaju, a po podacima iz vlasničke strukture Aerodroma Brač država ukupno ima 38,5%, dok manje udjele imaju Svpetrvs hoteli, HT, općina Puščica, Sardina i mali dioničari.

Nužna su ulaganja
Sunce hotele od Jake Andabaka prije godinu i pol dana preuzeo je arapski investitor iz Ujedinjenih Arapskih Emirata – Mohamed Ali Rashed Alabbar i njegova tvrtka Eagle Hills Real Estate.

Više upućenih tvrdi kako je on dosad bio fokusiran isključivo na hotelski biznis, no navodno je zainteresiran za potpuno preuzimanje Aerodroma, koji je od iznimne važnosti za brački turizam.

No, potrebna su mu i značajna ulaganja, a o njima se godinama govori i priprema projekte. Interes bi, doduše, mogli imati i drugi ulagači vezani uz turistički sektor na tom otoku, koji je nedavno dobio Grand hotel Wiev, a u tijeku je još greenfield investicija.

Najavu ulaganja daje i nova direktorica Petra Bonačić-Sargo u godišnjem financijskom izvješću za prošlu godinu, ali na upit o planovima ne ulazi u detalje.

“Još prije pandemije prijavili smo dva infrastrukturna projekta kako bismo uz pomoć EU fondova produljili stazu i rekonstruirali putničke zgrade. Od istih se nije odustalo i dalje radimo na njima te se nadamo pozitivnom ishodu”, kaže direktorica Aerodroma Brač.

U vrijeme kada su projekti pripremani na čelu bračke tvrtke bio je Tonči Peović, a planirano je bilo produženje piste s 1760 na 2400 metara i proširenje staze s 30 na 45, kako bi se omogućilo slijetanje većih aviona. Investicije su pripremane i za nadogradnju zgrade terminala, a zračna luka trebala bi moći primiti tri velika zrakoplova istovremeno.

Ukupno se predviđalo ulaganje od oko 21 milijun eura. No, u međuvremenu je došlo do određenih promjena i sada, kaže Peović, razloga za tako veliku investiciju i proširenje – nema. Prvotno je projekt pripreman temeljem suradnje s austrijskim TUI-jem i flotom čiji su avioni imali 175 sjedala, ali te suradnje više nema, a u međuvremenu Croatia Airlines obnavlja flotu i zamjenjuje postojeće zrakoplove s Airbusom 220. i tendencija je, dodaje on, prelaska s turbo-propelernih na mlazne i avione koji prevoze manje putnika.

Po njegovoj procjeni, a tvrtku je napustio prije ljeta, dovoljno je pistu produljiti na 2100 do 2200 metara, te zadržati širinu. To će, s obzirom na karakteristike terena, uvelike smanjiti iznos investicije, procjenjuje na 6-8 milijuna eura, a ostaje mogućnost da se dio novca za rekonstrukciju i modernizaciju osigura i kroz EU fondove.

Brodska veza s Hvarom
Brački aerodrom, zaključuje Peović, ima velik potencijal, a zainteresirani su za njegov kapacitet ne samo brački, nego i hotelijeri s drugih otoka. Konkretno s Hvara gdje se s najvećom hotelskom kućom Sunčani Hvar razgovara i o uspostavi brodske veze za prijevoz putnika s bračkog aerodroma. Sezonu je, kaže Petra Bonačić-Sargo, Aerodrom zatvorio s gotovo 15.900 putnika. To je u odnosu na 2021. porast od gotovo 6000 putnika, no još nisu postignute pretpandemijske brojke.

“Imali smo charter linije za Bolzano, Bratislavu, Linz, Graz jednom tjedno i redovnu liniju za Zagreb dva puta tjedno. Iduću sezonu u planu je zadržati postojeće linije, te uspostaviti i neke nove od kojih su za sad Trst, Košice i München”, ističe direktorica bračkog aerodroma.

CERP-ov paket dionica i ranije se nudio na prodaju – u dva navrata, no bez odaziva ulagača, ponajprije Jake Andabaka, kojeg se smatralo glavnim kandidatom za preuzimanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close