Anto Violić pod istragom zbog sumnje u štetne poslove, preplaćivanje, kupovanje satova…

Autor: Marija Crnjak , 11. svibanj 2013. u 09:42
Anto Violić, Photo: Zarko Basic/PIXSELL

Sumnja se da je tijekom protekle dvije godine ugovarao štetne poslove i preplatio neke investicijske projekte.

Bivši HDZ-ov direktor nacionalnog lanca marina ACI Anto Violić pod istragom je zbog sumnje da je tijekom protekle dvije godine ugovarao štetne poslove i preplatio neke investicijske projekte. Također, sumnja se i da je članovima bivše Vlade iz budžeta tvrtke kupovao skupocjene satove koji koštaju i do 50 tisuća kuna. Istraga je za sada rezultirala jednom kaznenom i jednom poreznom prijavom, neslužbeno doznaje Poslovni.hr.

Upravo zbog tih sumnji u nepravilnosti u vođenju firme, uprava i nadzorni odbor ACI-a Glavnoj skupštini Društva najavljenoj za 19. lipnja predložit će donošenje odluke da se ne da razrješnica Anti Violiću za vođenje poslova Društva u 2012. godini, kako stoji u pozivu na Glavnu skupštinu objavljenom u petak na Zagrebačkoj burzi.

Kako je za Poslovni.hr potvrdio pouzdan izvor blizak ACI-u, prilikom nedavnog usvajanja završnih izvješća o poslovanju u prošloj godini NO ACI-a utvrdio je nepravilnosti provedene u mandatu bivše uprave, odnosno Ante Violića koji je bio jedini član uprave do predzadnjeg dana prošle godine. Nakon što je nadzorni odbor ACI-a, nacionalnog lanca marina u većinskom državnom vlasništvu prošle godine smijenio Violića s mjesta člana uprave, temeljem javnog natječaja na mjesto predsjednika uprave imenovan je Bruno Bonifačić, koji je na poziciju stupio 31. prosinca. Od 1. ožujka za člana uprave imenovan je Dražen Nikolić, a drugi član uprave bio je Anto Violić koji je na vlastiti zahtjev dobio sporazumni raskid s krajem ožujka, te formalno više ne radi u ACI-u.

Preplatio investicijske projekte?

Kako kaže naš izvor, uočivši nepravilnosti u lanjskom poslovanju, nadzorni odbor proveo je reviziju, te su angažirani sudski vještaci čija je istraga izazvala sumnju da je Violić u vrijeme svog mandata preplatio neke investicijske projekte. Konkretno, radi se o ulaganju u ACI marini Palmižana u kojem se istražuju navodno fiktivne fakture za građevinske radove koji su plaćeni, a napravljena je tek desetina posla, utvrdio je sudski vještak. Stoga je, kako doznajemo, sadašnja uprava ACI-a pokrenula kaznenu prijavu te poreznu prijavu protiv građevinske tvrtke koja je bila izvođač radova na Palmižani, a još se istražuje uloga Ante Violića, ali i njegovih suradnika u čitavom poslu.

Satovi za Kalmetu i Bačića

Istraga policije i Porezne uprave je u tijeku, a istražitelji se bave Violićevim aktivnostima u poslovanju ACI-a u 2011. i 2012. godini. Među aktivnostima koje se nisu svidjele novom nadzornom odboru tvrtke su, kako doznajemo, i navodi da su u vrijeme prošlog mandata HDZ-ove Vlade s računa ACI-a uredno kupljeni i fakturirani super skupi satovi marke Omega Speedmaster (cijene tih satova kreću se od 20-tak do 50 tisuća kuna) i predani navodno na dar Branku Bačiću, HDZ-ovom ministru graditeljstva te Božidaru Kalmeti, tadašnjem ministru prometa.

Svjedoci u postupku Fimi media

Zanimljivo je da su sva trojica  svjedoci u sudskom postupku Fimi media, u kojem se istražuju HDZ-ovi mutni poslovi u kojima su preko marketinške agencije Fimi media po tvrdnjama USKOK-a nezakonito financirao HDZ i bivši premijer Ivo Sanader.

Violić je na suđenju protiv bivšeg premijera Sanadera u slučaju Fimi media svjedočio u listopadu prošle godine, kazavši da im ta agencija nije odradila jedan od dva plaćena posla.

"Zbog toga smo na savjet pravne službe protiv Fimi medije pokrenuli sudski spor", kazao je Violić ustvrdivši da mu je suradnju s tom agencijom preporučio bivši HDZ-ov rizničar Mladen Barišić. "Znao sam da je Barišić prva osoba do premijera i da je u stanju omogućiti da na svečanost dođu svi ministri", kazao je Violić za čiju je tvrtku Fimi medija organizirala svečanost u povodu 25. obljetnice osnutka ACI-ja.

Poslovanje tvrtke nije ugroženo

Kada su u pitanju sve navodne sporne radnje Violića na štetu ACI-a, naš izvor tvrdi da se radi o iznosima koji su razmjerno visoki kad je u pitanju korist pojedinca, no one ipak nisu ugrozile poslovanje tvrtke koja je još uvijek visokolikvidna zdrava tvrtka s niskom zaduženošću, koja je lani ostvarila 19,3 milijuna kuna dobiti.

„Poslovanje ACI-a ni na koji način nije dovedeno u pitanje, no da nije bilo takvih aktivnosti tvrtka bi bila još likvidnija i još profitabilnija“, uvjeren je naš sugovornik.

U ACI smo poslali i službeni upit zbog čega uprava neće dati razrješnicu Anti Violiću, no odgovor nije stigao da zaključenja teksta.

Komentari (5)
Pogledajte sve

Svi obrasci ponašanja u gospodarstvu preneseni su iz nekadašnje države po kojoj se još mnogim »jugoslovenima« cijede sline na njezino samo spominjanje. Kada je neki privatnik (a i njih je tada bilo) htio prodati neki svoj proizvod državnom poduzeću, morao je podmititi odgovornu osobu (poslovođu) i cijeli lanac nekih drugih osoba koji su imali »nadzor« nad ovom »odgovornom« osobom.Isto je bilo kod ugovaranja nekih podizvađačkih poslova i to se nije promijenilo do danas. Državno vlasništvo je uzrok svih tovrsnih zala a naročito je to vidljivo u tranzicijskim zemljama u kojima su banke u većinskom državnom vlasništvu. Tamo banke postanu obična transmisija za izvlačenje novca iz žepova poreznih obveznika. A takav model koji se bazira na državnom vlasništvu zagovaraju neki »ugledni« ekonomisti »Hlebinske« škole u Hrvatskoj!Povezivanje tih nemilih događaja samo s jednom strankom je tendenciozno i zlonamijerno. Ako želimo ukloniti to stablo korupcije trebamo odstraniti svo korjenje, uključujući i korjenove dlačice koji sežu duboko u zemlju socijalističkog raja!

I ovoga bi soltanskog mestra trebalo zapitat odakle imovina. Koliko vrijedi je vrijedio njegov cijenjeni autogram???

Hrvatske ceste nadzire čovjek IGH – Nikola Blagaić

Zoran Škorić smatra da ovaj slučaj ne treba uspoređivati ni s jednim drugim – Nikola Blagaić, zaposlenik Instituta IGH – poslovnog centra Split, član je nadzornog odbora Hrvatskih cesta, tvrtke za koju IGH odrađuje brojne projekte, poput projektiranja geotehničkih istražnih radova i projekata sanacije na klizištima i odronima na državnim cestama. Naravno, najpoznatiji je primjer pelješki most, koji je projektirao IGH, a ako ikada bude sagrađen, platit će ga HC, i to najmanje 320 milijuna eura, što je oko 2,5 milijarde kuna.

‘Sukladno zakonskim propisima, u konkretnom slučaju, gospodin Nikola Blagaić nije u sukobu interesa’, poručila nam je glasnogovornica Bekavac.

Standardni obrazac ponašanja političara…

Ja predlažem da se svi koji imaju ikakve veze s hdz-om deportiraju iz hrvatske, možda se uistinu i nešto pokrene ,jer vladajuča garnitura nebih imala više alibi za nesposobnost i također korumpiranost ,sukob interesa i drugo .

New Report

Close