Počelo je novo doba u povijesti mobilnih komunikacija u kojem su pametni telefoni prerasli komunikacijsku funkciju, objavio je vodeći analitičar te industrije uoči otvaranja najvećeg svjetskog sajma razvijene tehnologije u Las Vegasu.
Glavni ekonomist Udruženja za potrošačku elektroniku (Consumer Electronics Association) Shawn DuBravac kazao je okupljenima da su pametni telefoni postali toliko uspješni da su postali središnja točka digitalnog života korisnika, dok komunikacijska funkcija pada u drugi plan.
"Mislim da je doba klasične primjene pametnih telefona iza nas", rekao je DuBravac novinarima uoči otvaranja međunarodnog sajma u utorak u Las Vegasu. Pojasnio je to podatkom da korisnici 65 posto vremena provedenih uz pametne telefone koriste za "nekomunikacijske aktivnosti", poput aplikacija za zdravlje, zabavu i druge aktivnosti.
"Odmaknuli smo se ne samo od telefonije nego i od komunikacija koje su nekada bile primarni dio tih uređaja", rekao je. "Dakle, to više nisu samo komunikacijski uređaji, već hardverska središnja točka oko koje korisnici grade usluge. Pametni telefon postaje portal za vaš digitalni život."
DuBravac je rekao da je to jedan od ključnih trendova u tehnološkom sektoru čija se vrijednost procjenjuje na tisuće milijardi dolara.
Drugi su trend zasloni visoke rezolucije koji se razvijaju za pametne telefone, tablet računala i veće uređaje kao što su televizori. "To ima posljedice i po internet općenito", drži DuBravac.
Korisnici imaju kvalitetnije ekrane, što znači da će tražiti slike veće rezolucije, a to će ujtecati na čitav niz internetskih usluga, pojasnio je. "To se već događa u segmentu pametnih telefona ali riječ je o promjeni koja se događa kod svih ekrana", dometnuo je.
Pritom takozvani ultra HD-televizori, koje su najavili pojedini proizvođači, sporo hvataju korak s tim trendom zbog visokih troškova. Očekuje se da će se do 2016. godišnje prodavati samo oko 1,5 milijuna takvih televizora, navodi DuBravac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu