Analitičar: Mi u Hrvatskoj u turizmu pokušavamo dobiti više nego što nudimo

Autor: Poslovni.hr , 03. kolovoz 2023. u 13:28
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Damir Novotny, ekonomski analitičar, u N1 studiju uživo govorio je o kretanju cijena i inflacije u Hrvatskoj, ali i o potezima Vlade.

Inflacija, kako je Novotny objasnio, ovisi o nekoliko ključnih faktora, uključujući količinu novca u opticaju te raspoložive dohotke kod potrošača i kućanstava. “Da kućanstva nemaju raspoložive dohotke, cijene ne bi bile takve”, naglasio je analitičar za N1.

U analizi kretanja cijena i stopa inflacije tijekom protekle godine, Novotny je istaknuo da su one prvo rasle pod pritiskom cijena energenata i vanjskih šokova. Međutim, drugi val inflacije donio je određene promjene. “U drugom valu stope inflacije razlikuju se od zemlje do zemlje unutar europodručja i izvan njega. Izvan europodručja rast cijena je neusporedivo veći nego unutar europodručja. Primjeri su Mađarska i Turska, koje imaju iznimno visoku inflaciju”, rekao je.

Na pitanje kako se rješava problem inflacije, Novotny je kazao da Europska središnja banka već radi svoje kako bi smanjila stope inflacije.

“Na razini Europske monetarne unije vidljiv je pad stopa inflacija. Taj val snižavanja nije još došao u Hrvatsku i zbog ovoga nevjerojatno visokog očekivanja od turizma. Ako vi očekujete da će u Hrvatsku doći toliki broj turista koji će nemilice doći i trošiti, ne pitajući za cijene…”, kazao je Novotny, koji je nastavio potom govoriti o hrvatskom turizmu.

“Mi u Hrvatskoj u turizmu pokušavamo dobiti više nego što nudimo. To je u Grčkoj izbjegnuto i zato oni imaju puno bolje brojke”, počeo je. “Doći će do diferencijacije. Kvalitetniji smještajni kapaciteti u Istri nemaju problema s punjenjem, dok će manje kvalitetni u Dalmaciji imati velikih problema, kao i Crna Gora. Albanija neće imati velikih problema, ona je veliki hit na Jadranu i nudi ono što je nekada nudila Hrvatska – turističke usluge po vrlo niskim cijenama”, dodao je.

Novotny je potom dao primjer Grčke kao pozitivnog modela gdje se diferencijacija kvalitete smještaja pokazala učinkovitom u pridobivanju turista.

Komentirajte prvi

New Report

Close