Amodo, jedan od pet najboljih insurtech (tehnologije u osiguranju) startupa na svijetu za 2019. po izboru Financial Timesa, ugovorio je prvi veliki podatkovni (data economy) posao u Hrvatskoj. Osiguravatelji, servisi vozila i ini koji trebaju podatke u realnom vremenu o vozilima marke Mercedes, primjerice, stanju motora, guma, lokacijama, korištenju multimedijskih servisa unutar vozila ili plaćanju cestarina, moći će ih kupiti od ovog hrvatskog startupa. Točnu ponudu zasad nisu specificirali pa je ovo neslužbena procjena na temelju postojeće auto-senzorike. Amodo je, naime, pobijedio na natječaju korporacije Daimler AG za data brokera za Mercedesova vozila na teritoriju Europe.
Marijan Mumdžiev, direktor Amoda kaže da je ugovor potpisan te da je Amodo jedna od tri tvrtke u Europi koja ima tu licencu.
“Sada smo jedna od tri tvrtki u Europi koja, primjerice, može osiguravateljima ponuditi pouzdane podatke o svim novim Mercedesima, a time smo si otvorili cijelu jednu novu poslovnu vertikalu distribuciju podataka i otvorili si prostor da ubrzamo rast”, kaže Mumdžiev.
Dodaje da zato već traže nove investitore, planiraju dodatna zapošljavanja, a posebno u poslovnom razvoju i prodaji. Amodo je 2013. krenuo s 41.000 dolara prihoda od vlastitih proizvoda, a lani dosegao 1,85 milijuna. Godine 2016. u njega su 1,5 milijuna dolara uložili fondovi Speedinvest, Alchemist, SGH Capital i Beenext.
30mjeseci
trebalo je Triglavu da na Amodovu aplikaciju prebaci 10% stanovnika Slovenije
Amodo se bavi podacima za osiguravajuća društva. Kako se u osiguranjima cijeli proizvod zapravo gradi baš na podacima, hrvatski startup razvio je isprva platformu čiji je integralni dio mobilna aplikacija, koja korištenjem senzora u mobitelu daje podatke o vožnji i na temelju toga osiguravatelji mogu stvarati nove proizvode. Kasnije je uz mobitel, kao izvor podataka, počeo koristiti i druge izvore poput nosive tehnologije ili sada senzorike iz automobila.
Pojedinačno najuspješniji primjer korištenja njegove tehnologije je u Sloveniji. Konzultantska kuća Ptolemus je aplikaciju Triglav UBI, najvećeg slovenskog osiguravatelja, lani proglasila najboljom insurtech aplikacijom u Europi. “Triglav je u Sloveniji zahvaljujući našoj tehnologiji u manje od 30 mjeseci na svoju insurtech aplikaciju doveo 10 posto stanovništva te države što je najbrža tržišna penetracija nekog osiguravatelja na svijetu”, kaže Marijan Mumdžiev.
Ista konzultantska kuća aplikaciju osiguravatelja AIG-a, a koja se temelji na Amodovoj tehnologiji, proglasila je jednom od tri najbolje u regiji koja obuhvaća Aziju, Afriku i Bliski istok. AIG je u Singapuru preko aplikacije učio vozače sigurnijoj vožnji, a usput razvio i nove proizvode. “AIG sada u Singapuru na našoj platformi nudi kasko osiguranje na tri, osam ili 30 dana”, kaže Mumdžiev.
Pojašnjava da je to upravo ideal prema kojem ide industrija osiguranja koja se želi transformirati u model poslovanja kakav imaju telekomi, odnosno prema prepaid osiguranju, takozvani “pay-per-mile” model. Dodaje da im posao za Daimler nije prvi u auto-industriji.
“Porsche je vozačima svojih vozila besplatno ponudio mobilnu aplikaciju koja im daje novac nazad ako se pokaže da su tijekom vožnje odgovorno koristili mobitele, nisu čitali poruke i koristili su handsfree”, kaže Mumdžiev.
Navodi da primjera ima još mnogo. Primjerice, u Brazilu su kroz suradnju s osiguravateljem Youseuom, koji ima više od 500.000 korisnika insurtech aplikacije koja se temelji na Amodovoj tehnologiji, uspjeli smanjiti isplate štete za tjelesne ozljede u automobilskim nesrećama za 60 posto.
Mumdžiev kaže da se transformacija industrije osiguranja tek počinje ubrzavati i navodi primjer Belgije. “Osiguravatelj Baloise je posljednjih godina ugasio 70 fizičkih poslovnica i potpuno prešao na digitalne tehnologije, a kad je konkurencija vidjela rezultat pristupio nam je P&V pa Axa i zatim ostali tako da je danas Belgija jako zasićena insurtech tehnologijom, i to u globalnim razmjerima”, kaže Mumdžiev.
Navodi da je za njih nova vertikala, koju su otvorili s Daimlerom, vrlo potentna. Svi Mercedesi proizvedeni od siječnja 2016. već podržavaju ovakvu tehnologiju, a i drugi su proizvođači automobila krenuli u istom smjeru razvoja. S dosta njih Amodo već vodi razgovore o poslu sličnom ovome za Daimler. O imenima nije želio detaljnije, jer su tek ušli u razgovore.
U pozadini poslova data brokera u auto-industriji je inicijativa proizvođača vozila za tzv. Neutral Server Platform (NSP). Proizvođači vozila žele iz njih izbaciti hardverski port te ga zamijeniti slanjem podataka iz auto-računala izravno u svoje cloudove, odnosno NSP-ove. Amodo, primjerice, sada ima pristup u cloud/NSP od Mercedesa. Mumdžiev ističe da su korisnici pri tome zaštićeni.
“Naša platforma je usklađena s GDPR-om i drugim EU regulativama, a ključno je znati da korisnici neće ‘samo’ davati podatke nego će ih razmjenjivati za drugu vrijednost”, kaže Mumdžiev pojašnjavajući da je to bit ‘data’ ekonomije. v
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu